Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alko esikoisesta just tuollon rv 6 phv ja kesti kolme viikkoa. Tänään on 6+0 ja just mietin että alkaakohan sitä kohta olla vai ei... Tissejä välillä kihelmöi ja kuumottaa, väsyttää ehkä vähän normaalia enemmän ja viluttaa välillä. Nyt illalla huomasin että nännit on arat. Tää oireiden tulkinta on vaan tällä kertaa paljon vaikeempaa, kun imetän vielä esikoista niin senkin takia erilaiset tissituntemukset (etenkin nännien arkuus nipistelyn takia :D) on aika tavallista. Toki oon myös lähtötilanteeltaan paljon väsyneempi kun ennen lasta, tälle on jo niin kroonistunu että ei tunnu missään :D Jonkinlaisia mahajomoja ja nippailuja on myös. Esikoisesta oli tosi koviakin mahajomoja niin tuntuu oudolle, voiko näin kivutonta ollakaan!

Järkyttävä turvotus vatsassa. Hengästyminen ja paleleminen.

Viime raskaudesaa kärsin hypermesiksestä viikolta 6 - synnytykseen asti. 10 viikkoa olin yhteensä tipassa kiinni ja koko raskauden aikana töissä justjajust 8viikkoa.
Joteeeen, toivon että nyt ei tuu yhtä hirveitä pahoinvointeja tai muutakaan ;)

Mä tajusin mun oireet kunnolla vasta oireiksi plussan jälkeen, vaikka mulla oli vahva aavistus :) Epäilys eteni testin tekemiseksi, kun hajut alko tuttuun tapaan käymään nenään. Vilun pistin aluksi jonkun flunssan piikkiin, väsymyksen esikoisen yöheräilyyn.

Mun termostaatti on kyllä oikeestaan ihan sekasin.. Välillä ihan horkassa ja kohta jo kuumottaa poskia. Kahvi maistuu normaalin kupillisen sijaan pari siemaisua. Hajuherkkyys selkein oire. Eilen tuntu kans ihanku ois rinnoissa herahtanu.. Apua :D

Esikoisesta oksensin joka aamu 6+0-15+0 ja nyt 5+4... Voi kun tää olis yrjö-free raskaus :D

Edit. Anteeks tanpit sä voit sun kokemuksella vaan nauraa mulle, toivottavasti sulla ois myös yrjö-free!!!

Editedit. Niin ja esikosta rinnat oli superkipeet, nyt ei mitään.. :0

Eilen illalla tuntui sellasta nipistelyä, ihan uusi oire mulle. Jotakin siellä siis tapahtuu :happy:

Täällä kans ollu kivuttomia supistuksia muutamia jo rv4--> :O ja lämmöt heittää kans, välillä hiki päätä myöte ja välil palelee. Ku imetän esikoista vielä ni tuntuu et heruminen hidastunu mut hyvi vaa poika malttaa ootella aina maitoansa (tissihiiri) tänä aamuna ekan kerra huono olo ku hirvee nälkä herätessä :S viime raskaudessa kahvi jäi pois just rv5+.. saa koht luopuu kokonaa kahvista taas ku alkaa tökkii jo kupillinenki.. nyt siis rv 5+5 (parin päivän heitolla suuntaa tai toisee,selviää ma)

Mulla tää heikotusolo vaihtelee älyttömästi. Ei oo siis kuin lievää pahoinvointia ja aamuisin ei heti herättyään yleensä ollenkaan.... Ei oo tarvinnu kertaakaan oksentaa, on vaan välillä sellainen ei niin hyvä, mutta ei niin huonokaan olo... Toki hyvä jos ei tulisikaan... Huoli on tietty koko ajan että onko siellä mahassa kaikki hyvin (ti ultrassa oli, mut huoli nostaa silti aina päätään...) Viikkoja nyt 7+0.

Turvottaa, väsymys, välillä etoo, nälkä lähes koko ajan mutta ei jaksa syödä paljoa kerralla ja välillä nippailee mahasta. Nyt viikkoja 4+6 jos laskee hedelmöityksestä.

Lasketaanko dementia myös ja jos se tulee jo nyt niin kuinka pahana on myöhemmin, vaatiiko laitoshoitoo? :D Ei meinaa muistaa mitä on kirjotellu ja tekee mieli seuraavana päivänä kirjotella kaikki uudelleen..

Ihan kauhea turvotus, jota ei musta ollut ensimmäisessä raskaudessa. Nälkä ja kokoajan kylmä. Toisaalta oon jotenkin epätodellinen olo, että onko sittenkään raskaana kun on niin vähän oireita..

Mulle iskee kyllä heti vähän huono olo jos ehtii tulla nälkä. Eli syödä sais kyllä usein!

Ihan häivähdys etovaa oloa kävi kurkkimassa.. Pysyis vaan tollasena pienenä :D
Edelleen on kyllä epäuskoinen olo.. Onks tää totta? Kuvittelenko kaiken? Katon testipuikkoa monta kertaa päivässä, koska muuten kuitenkin olo suht normaali :rolleyes:

Mulla oli eilen melko oireeton päivä jos palelua ei oteta huomioon, mutta tänään onkin aamusta alkaen huono olo vaivannut. Tissit myös kihelmöi ja särkevät. Ja palelee edelleen ihan sikana.

Mulla ollu tänään aika koviakin kipuja alavatsan seudulla. Heti alkaa pelkäämään pahinta, ei oo tämmöstä vielä ollu :/ eka neuvola vasta vajaan parin viikon päästä, en tiedä miten jaksan sinne asti odotella kun yksityisen varhaisultraan ei ole kyllä varaa, täällä seudulla se on vähintään sen 100-150 euroa. Viikkoja nyt 7+2.

Kannattaa soitella neuvolaan ja kertoa nuista oireista jos sais lähetteen polille ultrattavaksi.

Takaisin