Oireet

35+3. Mulle on ilmeisesti tullut joku unirytmi, että aamulla seiskalta herätys ja ylös (ei saa enää unta). Tai ylös ja ylös, muutamana aamuna on ollut ehkä supistus päällä, eikä ole ollut edes kivuton. Tai mitä minä noista tiedän. Jos makaa liikkumatta kyljellään ja laittaa tyynyä/peittoa kunnolla polvien/jalkojen väliin ja hengittelee, niin olo on ok. Mutta jos tuosta yrittäisi kääntää kylkeä niin ei pysty, itku voi tulla, niin kipeetä tekee liikahtaminenkin. Sitten vaan varovasti ja hitaasti pitää kohottautua ja nostaa käsillä kroppaa ylemmäs ja istumaan niin tuo "supistus" menee ohi.

Jalkovälissä tuntuu että joku sieltä punkee kohta alaspäin. Luut vaan muljuu ja kävely on lähinnä vaappumista.

Täällä taas oltu tunti hereillä, ei vaan saa nukutuksi, 3:30 heräsin vessaan ja tässä sitä oon pyörinyt pirteänä jo tunnin. Tuskin uni enään tuleekaan. :rolleyes: eilinen päivä oli oireiden suhteen mielenkiintoinen. Supistukset tulivat iltapäivällä todella voimakkaina, ja melko tasakestoisina. Laskin supistuslaskurin kanssa, niin pisimmillään supistus kesti päälle minuutin ja näitä tuli melko tiheään puolen tunnin aikana (6-7). Lämpöhoitoa ja lepoa, niin supistukset rauhottui. Illalla menin sitten suihkuun ja epäonnekseni huomasin että olin jättänyt pyyhkeeni makuuhuoneeseen edeltävänä päivänä kuivumaan, joten sipsuttelin hakemaan sen suihkun jälkeen. Ja takaisin tullessa sitten liukastuin ja kaaduin niin että vatsani sai melko kolauksen polveani vasten, isku tuli oikealle kylkeen. :( Ei onneksi pahasti käynyt, mutta vatsa on ollut arka tämän jälkeen. Vauva kuitenkin liikkuu normaalisti, joten säikähdyksellä siis pelastuttiin. Nyt kun tässä makoilen niin ylös tekisi mieli nousta, alaselkää polttelee.. saa nähdä tuleeko supistuksia tänään samalla tavalla kun eilen, sitten saa jo taas miettiä soittoa äippäpolille. :confused:

Voi ei! :( Onneksi vauva on siellä aika hyvässä tallessa kellumassa, mutta kannattaa varmasti soittaa! Ystäväni kaatui liukkailla keleillä 1-2kk ennen vauvan syntymää, löi mahansa, ja tietysti pelästyi tosi pahasti. Kävi tarkastuksessa eikä onneksi ollut mitään vahinkoa sattunut. Vauvakin syntyi ihan normaalisti suht koht ajallaan.

Mä oon niin loppu! Uni ei tule ja jos tulee niin heräilen koko ajan. Kylkeä ei pysty vaihtamaan ilman järkyttävää kipua lantiossa. Mitkään tyynyt tai kipulääkkeet ei auta. Närästys on jotain aivan järkyttävää! Ääniki jo taas käheänä, ku närästys polttaa kurkun helläksi... Selkä on suoraan sanottuna ihan p*skana. Si-nivel on niin kipee, etten meinaa liikkeelle päästä. Seki vähä mitä pääsen liikkumaan aiheuttaa kamalat iskiaskivut! Vauva painaa rakkoa, niin että se vihloo kävellessä ja vetää kaksinkerroin... Istuminen on tuskaa, makaaminen on tuskaa, seisominen on tuskaa! Mä haluan jo normaalisti toimivan kroppani takasi! :dead:

täällä tänään 34+6..
lauantaista saakka olo ollu todella flunssainen, ja tänään selvisi että mulla on influenssa A [emoji51]
onko muita joihin iskeny?

voi ei, paranemisia :(
Oliko sulla rokote otettuna? Tauti pitäisi silloin olla lievempi. Toivottavasti paranet pian!

voi ei, paranemisia :(
Oliko sulla rokote otettuna? Tauti pitäisi silloin olla lievempi. Toivottavasti paranet pian!

On otettu rokoite, ja vielä monta kuukautta sitten [emoji52]
toivotaan että auttaa siihen, en ees uskalla ajatella millainen tää tauti olis ilman sitä [emoji57]

Toivotaan, että menis tauti nopeasti ohi eli pikaista paranemista tähdenlento!
Täällä eilinen päivä oli hankala. Väsytti kovasti, tuli enemmän harjotussupistuksia, närästi ja vauvakin paino jotenkin niin että koko ajan oli jotenkin tukala olo. Tää aamu ainakin tuntuu huomattavasti helpommalta. Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan :)

Viime yö oli melko tuskainen, alavatsaa polttelee ja samoin selkää. Huono olokin vaivaa, oon nyt huomannut että öisin tulee pahoinvointia :( päivisin on ihan loppu jo yhden-kolmen maissa, pakko nukkua päikkärit niin jaksaa taas loppupäivän. Onko muilla poltteluita?

Täälä eile poltteli illasta alaselkää ja menkkamaisia kipuja alavatsalla mutta meni sit ohitte ja yö oli jotenki toooosi katkonaine :rolleyes:

Täällä kans alavatsaa ja selkää polttelee aika usein... Pari viikkoa sitten jo alkanu nää polttelut.

Onko kellään viä limatulppa irronnut? Itellä eilen kasvukontorillin yhteydessä katottiin kohdunsuun tilanne ja sen jälkeen on tullut semmosta limasta ruskeeta vuotoa.. en tiiä onko limatulppa vai aukeeko vaan paikat. Sentin olin siis nyt auki ja supistelee niin sairaasti..! (Rv 35+6)

Kuulostaa limatulpalta. Rauhottuko supistukset? Vai onko synnytys käynnissä? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Muokattu viimeksi:
Sohvi18, miten kävi?
Rauhoittuiko supistukset? Soititko sairaalaan?
Täällä vaan jännäillään joko syntyis lisää huhtikuisia. Viikothan on kuitenkin sinullakin aika hyvät jo.

Joo supistukset rauhottu lopulta, eli ei vissiin oo viä vauva tulossa. Jännäks kyllä menee, veikkaan et syntyy aikasemmin!
Kai se ruskee lima voi olla siitäkin, kun lääkäri ronklas tota kohdunsuuta ja jos limakalvot on herkillä. Jännää kun ei tiiä oikeen näin ensikertalaisena :) mutta täytyy nyt tarkkailla ja ottaa iisisti, vauva saa kyllä tulla ku on tullakseen :D

Limatulppa voi irtoilla pitkänkin aikaa. Sillon ku ite huomasin irtoamisen niin sitä oli kyllä runsaasti. Ei voinu sekottaa esim valkovuotoon. Tosin mulla irtoa vasta pari päivää ennen synnytystä

Mulla oli aamulla lääkäri, vauva on laskeutunu jo niin alas ettei se saanu edes päästä ympärysmittaa painoarviota varten kun se on lantioluiden sisällä (arvio tällähetkellä 3kg), lääkäri teki sisätutkimuksen ja se sano että se tuntee jo vauvan pään kun se painaa kohdunsuuta vasten. Eli periaatteessa synnytys käynnistyy ihan mikä päivä tahansa, mulla on laskettu aika tässä matkan varrella muuttunu huhtikuun ekalta viikolta 30.3. (en jaksanu vaan vaihtaa ryhmää maaliskuisiin enää siinä vaiheessa) että mun puolesta saa jo syntyä, alkaa nää nivusalueen kivut olemaan sitä luokkaa että en meinaa päästä kävelemään enää. Voi kauhiaa, mulla on kohta vauva :happy:

Eilen illalla alkoi taas kipeät supistukset kuuden aikaan, niitä tuli melko säännöllisesti noin tunnin ajan, kun supistukset loppuivat niin alaselkään jäi polttelun tunne koko illaksi, myöskin kovia vihlasuja tuli alapäähän. Lämpöhoitoa jälleen toteutin niin hieman helpotti. Yöllä heräsin pariin otteeseen samanlaiseen kipuun joka onneksi taas meni ohi. Nyt taas kun heräilin niin jomottelee niin että menkat alkaisi. Tänään onneksi lääkärineuvola, on sitten viisaampi missä mennään. Palailen päivällä asiaan! Unta näin yöllä että synnytin, liekö enne uni näiden oireiden kanssa, tosin eipä tässä oo kun 3,5viikkoa enää laskettuunkaan :D

Ehkäpä siellä rupeaa pian tapahtumaan :)

Mä heräsin viime yönä alaselän ja takapuolen poltteluun. Ei varsinaisesti sattunut mutta tuntui että takapuoli, alaselkä ja alamaha olis ollut tulessa. Meni nopeasti ohi kun heräsin.
Mulla on kolmas raskaus ja tämä oli uutta minulle.

Takaisin