Oireet

Täälläkin on kipua nivusissa ollut jo aika pitkään, helpottaa kun liikkuu, ja pahin kipu ehkä on nyt häpykummun alueella. Kipu on sellaista pistelevää, varsinkin kun on pitkään ollut samassa asennossa esim. istuen ollut tai nukkunut kyljellään jalat koukussa, niin sen jälkeen menee hetki että saa suoristettua itsensä ja kipu loppuu. Olen sairaslomalla nyt kaksi viikkoa alaselkäkivun takia, töissä on niin hankalaa ollut jo vähän aikaa. Lääkäri olisi kirjoittanut äippä lomaan asti jo saikun, mutten vielä huolinut. Jos sitä jaksaisi sitten vähän aikaa vielä, kun nyt saa huilata. Olen silti kävelyllä ja uimassa käynyt. Harkkasuppareita tulee kävelyjen aikana, eilen tuli niin että piti pysähtyä kun alavatsaa lievästi sattui supistuksen aikana. Loppu matkan vatsani olikin ihan kova. Ajattelin ottaa puheeksi neuvolassa ensi kerralla.

Mulla alkoi yöllä h*tillinen kipu vasemman kyljen-vatsan-alaselän alueella. Eli kunnon selkäsärkyä myös. Oli pakko ottaa heti panadolia ja vaikertaa sängyssä, en tiedä oliko vaan ruuansulatusvaivoja (koska eilen söin koko päivän mutten liikkunut paljon mitään) , vai voiko liitoskivut olla tollasia. No huomenna sattuu olemaan neuvola, pitää kysyä.

No niin. Johonki kirjotin näistä mun supistuksista ja limatulpan irtoilusta. Eilen tuli kaks kunnollista oikein napakkaa supistusta peräkkäin ja olin kaksin kerroin niiden aikana. Tänään aamupissalla huomasin pöntössä ison palan limatulppaa! :nailbiting: Seuraava neuvola vasta 5.2. joten soittelen josko pääsisin aikasemmin käymään näytillä :confused:

Viimeks käskettiin vaan ottamaan rauhassa, mutta otapa rauhassa ku oot kotona kahdestaan 1v taaperon kanssa kaikki arkipäivät 5-18 ja lauantait 5-13 :wacky:

Mulla tuntuu liitoskipuja nivusissa kun öisin käännän kylkeä ja nousen sängystä vessareissulle. Muuten ei siis juurikaan, hieman outoa :D

Välillä masu tuntuu kovalta, joten onkohan se sitten harjoitussupistusta? Kipua tähän ei kuitenkaan liity.

Harjoitussupistukset on just tuollaisia, että maha menee kovaksi palloksi eikä se satu. Korkeintaan tuntuu epämiellyttävältä kiristämiseltä.

Nilla, paljon sulla on viikkoja kasassa?

Kannattaa olla suoraan yhteydessä synnärille eikä neuvolaan.
30+3 on tänään. Kohdunsuulla ei muutosta. Viimeks katottiin äpolilla ja nyt terkka sano samaa, eli kohdunkaulaa 2cm ja kohdunsuu pehmennyt. Lepoa lepoa...

Joo, mut jotenki mulla on sellanen olo, että kaikesta huolimatta tää menee yli lasketun :grin No samaa kyllä odotin esikoisenki kohalla ja poitsu syntyki 3vkoa ennen la :smiley-angelic006 Saa nähä, miten käy :)

Mulle kans tuli tänään yllätyksenä kunnon supistukset parin kilometrin lenkillä. Ei enää voi niin pitkää lenkkiä heittää... Ei ollut enää harkkasuppari, sen verran sattui. Pitää vaan lyhyttä lenkkiä heittää, ei auta.

Mua on alkanu hengästyttää nyt todella helposti. Ei tarvi paljoo tehdä kun meikeläinen alkaa puuskuttaa. Mites muilla? rv32

Mulla on myös alkanu kroppa sanomaan että hidasta.. koiran kanssa luonnossa tehdyt reippaat lenkkeilyt on vaihtunut rauhallisiin kävelyihin lähikortteleissa..
tahti on hidastunut aika lailla... verenpaineiden takia oon ollu aika tiiviissä syynissä ja käyny viim. kk aikana kolme kertaa uä,ja joka kerta on baby ollu pää alaspäin.. [emoji16]
rv 29 + 4

Mua on alkanu hengästyttää nyt todella helposti. Ei tarvi paljoo tehdä kun meikeläinen alkaa puuskuttaa. Mites muilla? rv32

Itse en niinkään huomannut tätä hengästymistä, ennen kuin mies kysyi et miks mä hengitän niin raskaasti :D ja sen jälkeen oonkin huomannut että tulee puuskutettua kun jotain tekee :D

Minä puuskutan. Oon hengästynyt jo useampia viikkoja ja nyt vasta 27+2 :hilarious:
Sillon kun molemmat on pää alaspäin niin sillon ei tule puuskuteltua niin paljoa mut jos toisen pää tai molemmat on ylöspäin niin ei kyllä meinaa happi kulkea.
Mites päin Merelda sulla vauva on?

Täällä myös puuskutetaan, monta viikkoa mennyt jo niin. Äiti yks päivä huomautti käydessään. Nyt oon kyllä huomannut jo ite myös että todella raskaasti tulee välillä hengitettyä. Nyt viikkoja 29+4

Täällä kans hengästyn nopeesti, ja jos selälläni makaan liian kauan esim kun käyn ripsihuollossa niin loppuajasta huomaan kun on vaikeempi hengittää kun keuhkot ihan lytyssä :D ja tunnin kun siinä on maannu ni en meinannu päästä enää siitä ylös. Alaselkään otti niin paljon ettei tosikaan. Alaselkään ottaa muutenkin jos istun liian kauan samassa asennossa. Nivusiin ottaa myös jos liian pitkään on kävelly tai kannan jotakin hiukankin painavampaa. Viimeks lääkärissä 11 päivä sanottiin että mun kohtuni on tosi korkealla, siks varmaan tuntuu tää hengittäminen niin vaivalloiselta kun on maannu liian pitkään samassa asennossa. Yöllä herään pari kertaa vessaan ja asentoo vaihdan varmaan 10 kertaa, enimmäkseen kyljellään makaan :) tää beibi on nii kova potkii öisin että sekin on valvottanu nyt aika lailla.. :D 69 yötä laskettuun, jännää <3

Mä oon ollu alusta asti tosi hengästynyt, mutta pahentuu vaan koko ajan :D

Tuntuu niin hölmöltä oikeasti hengästyä niin pienestä nykyään. Lenkeille ei ole mulla enää asiaa ollut pitkään aikaan, kun se on sellaista köpöttelyä. Tällä viikolla alkoi järkyttävät liitoskivut, joten kävelystä tuli vieläkin vaivalloisempaa.

Kyllä silti haluan pienet matkat kävellä että saa hiukan ulkoilua, mutta kavereilla ei passaa olla kiire mihinkään jos minun kanssa haluaa liikkua.

Minä puuskutan. Oon hengästynyt jo useampia viikkoja ja nyt vasta 27+2 :hilarious:
Sillon kun molemmat on pää alaspäin niin sillon ei tule puuskuteltua niin paljoa mut jos toisen pää tai molemmat on ylöspäin niin ei kyllä meinaa happi kulkea.
Mites päin Merelda sulla vauva on?

Jaa-ah, itse veikkaisin, et baby on vielä pää ylöspäin. Tämä siksi, et potkut tuntuu edelleenkin enimmäkseen oikealla alavatsassa. Yhtäkään potkua tai muuta liikettä en ole vielä ylävatsan puolella tai edes kyljissä tuntenut. No, mul on ti neuvola, ni varmaan siellä selviää miten päin vaavi on tuolla. nyt rv32.

Eilen oli ihme tilanne menos. Huimas ja hengästytti aamupäivästä. Tuntu kuin en ois saanu kunnol happee. Piti välil mennä sänkyy lepäilee puol istuvaa asentoo kyljellee. Mul on se verenpainelääkitys, jota jouduttii ny vähä nostaa, kun loppuraskaudesta kun muutenki yleensä paineet nousee, ni mulla näköjää vielä kans lisää. Mietin et olikohan lääkkeen haittavaikutuksia annoksen nostosta. proteiinia ei siis ole virtsasta löytynyt, vielä.
Mut ai että, kun tuntuu et naurettavan pienistä asioista hengästyy ja puuskuttaa. Kävelyt on lyhentyny huomattavadti. Mul tulee alapää ja selkä niin kipeiksi, jos liian pitkää kävelee. Ei voi myöskää emää istuu pitkiä aikoja vaan pitää välillä seistä töitä tehdes. onneksi on sähköpöytä. koval istuminen alkaa sattuu tonne alas nopeammin kuin pehmeellä istuminen. Sohvasta on tullut mun kaveri :grin

Mä oon jo kuukausikaupalla hengästynyt, ja joutunut kävelemään tosi hitaasti. Kavereiden kanssa pitää pyytää niitä hidastamaan koko ajan. Pari päivää sitten jouduin kapuamaan 6 kerrosta, luulin että pyörryn, oli pakkko tasata pulssia pari kertaa matkan aikana. Yleensä tällä on ollut pää ylöspäin.

Takaisin