Oireet

Nyt toista päivää etovaa oloa. ei mitään aamupahoinvointia, vaan etova olo on päällä ihan koko ajan :depressed::yuck:
Täällä ihan sama juttu! Esikoisesta meni ohi parissa viikossa ja nyt voi vaan taas toivoa, et menis kohta ohi... :sour:

Sairaslomalla oksentamisen takia, oma työ on sellaista, ettei oksentelu oiken sovi yhteen sen kanssa, vajaa 2 viikkoa saikkua ja sitten taas nlaläälärin puheille.

Pakko lähteä hakemaan sairaslomaa, pahoinvointi jäytää kellon ympäri. Tuntuu jotenkin kiittämättömältä valittaa, syy on niin ihana mutta olo vaan on harvinaisen kurja:yuck:

Mä täällä tökin mun tissejä että olisko kipeet kun esikoisesta oli heti ja se arkuus oli ihan jäätävää. Nyt en tiedä aristaako niitä vähän raskauden takia vai sen takia että oon tökkinyt niitä :D

Mulla on nyt rinnat tullut aroiksi ja tää väsymys, se on jotain ihan jäätävää. Toissa yönä nukuin 10h, jonka jälkeen olin tunnin hereillä, laitoin hyvänä äitinä nuoremalle lasten elokuvan ja nukuin vielä melkein kaks tuntia päälle :facepalm: päivä meni ok, ja illalla nukahdin klo 21. Mitenkähän sitä pärjää töissä kun loma loppuu!

Väsymystä täälläkin Tosin voi johtua myös sitä että viime viikolla palasin loman jälkeen töihin. Ja Felicity kiva kuulla että joku muukin tökkii tissejä :wink se nopea varmistus että pieni todennäköisesti vielä matkassa. Pahoinvointia ei vielä ole, kuin vain silloin jos lounaalle ei tajua mennä ajoissa. Esikoisesta oksensin yli puolenvälin ja toisesta oli etovaa oloa, mutta huomattavasti vähemmän tarvitsi oksentaa. Ehkä tämä kolmas olisi vielä vähän helpompi sen suhteen.

Ihan alussa mennään. Tänään dpo 15, en muista vielä miten ne raskausviikot meni.

Kiinnittymisen aikoihin (?) iski megamigreeni. Viikko sitten tuli se kirkas ajatus, että nyt tärppäsi. Samana päivänä rinnoista tuli todella arat ja ovat sitä edelleen, kasvoivat myös kokoa ja rintsikat jäivät pieniksi. Alavatsassa tuntui tennispallo. Sen jälkeen oli hetkellistä huimausta muutamana päivänä, alaselkää jomotteli ja olo muuttui levottomaksi. Viikonloppuna alkoivat kuumat aallot, joiden jälkeen on pakko vaihtaa vaatteita... Silloin alkoi myös nälkä. Vaikka syön kuinka tukevasti ja täyttävästi, niin tasan kahden tunnin välein iskee mieletön nälkä. Usein on sellainen olo kuin olisi tulossa kipeäksi. Kurkkua aristaa, mutta sitten muistan, että olenkin vain raskaana. Unet ovat muuttuneet kummallisiksi, mutta katkonaisiksi. Herään joka aamu viiden-kuuden aikaan aivan virkeänä. Aluksi alapäätä kylmäsi, mutta nyt se on muuttunut sukkapuikkonippaisuiksi (?) ja alavatsan jomotteluksi. On vaikeaa pukea kenkiä, kun "maha on tiellä", eli ilmeisesti turvotusta on. Eilen alkoi pahoinvointi, joka on onneksi lievää. Vielä pystyn juomaan kahvia.

Esikoisesta ei ollut näin aikaisin ja näin vahvoja oireita. Johtuisiko siitä, että kyseessä on mun 3. raskaus?

Ääh, taas iski kuuman vuoro! Pakko mennä ulos viileään tuuleen :woot:

Väsyttääkö antibiootit? Vai laitanko raskauden piikkiin? Esikoista odottaessa klo 18 alkaen odotin vaan että kello tulis yhdeksän ja vois mennä nukkumaan. Muistaakseni helpotti joslus rv 15 tienoilla ja tuli sitten vikalla kolmanneksella takaisin.

Ensimmäisiä oireita oli hikoilu ja rintojen arkuus. Lisäksi alavatsan jomotus ja naaman kukkiminen. Kasvot muistuttaa murkkuikäisten koulukuvia :grin
Täällä myös alkoi väsymys muutama päivä sitten. Tuntuu ettei ehdi herätä, kun voisi jo mennä päiväunille. Rajua pahoinvointia on ollut jo toista viikkoa, mutta tämä selittyi varhaisultrassa raskaushormonin suurella määrällä. Vasta iltaisin tahtoo ruoka maistua, mikä tietenkin haittaa urheilua ja muuta elämää, kun ei syömättä tahdo jaksaa koko päivää touhuta :sad001

Joopa, tänään ilman mitään järkevää syytä maha meni sekaisin. Että näin :wtf

Merelda: mulla tänään ihan sama juttu[emoji23] tai ei se nyt ihan sekasin mutta vessassa oon käyny varmaan 5kertaa tänään. Lapsetkin jo sano että et sää noin monesti voi käydä vessassa!

Ja niinkuin tänään ennätin kirjoittaa pahoinvoinnin puutteesta, niin kotona se iski. Ihan yhtäkin alkoi ja piti juosta yökkimään. :shifty:

Nyt kolme päivää kotona raivonneena on myönnettävä, että jatkuva ärtyneisyys taitaa olla yksi oire myös....

Täällä alkanu vatsaa kiristämään ja turvottaa niin että yököttää. Väsyttää myös...vedettiin tänään esikoisen kans 3h päikkäritki :oops:

Ja niinkuin tänään ennätin kirjoittaa pahoinvoinnin puutteesta, niin kotona se iski. Ihan yhtäkin alkoi ja piti juosta yökkimään. :shifty:
Mullakin alko äsken ihan yllättäen yököttään ja mahassa möyriin. Tää on ihan uus oire :hungover:

Ihan järkyttävä närästys ja nenän tukkoisuus! Ranixal-närästyslääkettä syön nyt (tarkistettu teratologisesta) mutta ei auta..:sad001

Ilmaa mahassa ihan älyttömästi! Tekee välillä ihan kipeää kun kuplii mahassa oikein kunnolla :S Nyt oon oppinut syömään tasaiseen tahtiin kokoajan jotain niin saan pahoinvointia pidettyä päivän aikana kurissa. Yöt ja aamut on edelleen pahimpia kun ei saa lääkityksen takia syödä mitään ennen aamua :/

Takaisin