Oireet

Armoton väsymys, (kylmät ja kuumat aallot, tukkosuus oon ehkä kipeeks tulossa kun poika on flunssassa, mut mies sano et mul oli viime raskaudes kans kylmä ja kuuma edes takas. Mä en muista), etovaa oloa, huimaa, loputon nälkä sekä hirveet mieliala vaihtelut.

4+6

Muokattu viimeksi:
Miten muiden yöt menee? Ite en oo nyt plussauksen jälkeen nukkunu yhtää kokonaista yötä putkeen.. useasti herään öisin oli vessahätä tai sit muuten vaan. Olo on väsyny eikä mitää jaksais.. töissä pitää käydä ja esikoisen kans leikkiä. Onneks sentää ei pahemmin pahoinvointia, paitsi nyt viimeset pari aamua ollu vähä krapulainen olo.. mut liekö univajeesta.. Nyt 7+4

Täällä kans yöt on aika katkonaisia, joko just vessaan herään tai sit muuten vain. Ja oon myös alkanut heräämään 5.50, vaikka nukkumaanmenoaika vaihteliskin 22-00

Mulla kans herään joka yö ainakin kerran yössä ihan muuten vaan... aamusin herään aina kello 5-6aikaa jollon jään pyörimää sänkyy hetkeks

Minulle pahoinvointi tuli jäädäkseen. Jatkuva etominen ja ajoittain täytyy käydä oksentamassa. Tosin yleensä se on vain kakomista, kun vatsa tyhjä.. täytyisi varmaan syödä ihan jatkuvasti. Ja väsynyt olen ihan koko ajan.

Outoa minusta on, mitä en muista aiemmista raskauksista.. usein tuntuu ihan kuin en saisi happea. Täytyy usein vetää keuhkot täyteen, niin helpottaa hetkeksi. Mistähän tämä johtuu?

Mä kans heräilen öisin ja unet melko katkonaisia. Usein 01-03 väliin herään ja saataan tunninkin pyöriä hereillä. Ja pahoinvointia riittää ja oksentanukin oon tällä viikolla joka aamu :hungover: Ihmettelen että kukaan ei oo viä töissä tajunnu kun sinne puolikuolleena joka aamu raahaudun.

Heips! Viisi vuotta yritystä takana ja vihdoin viimein raskaana!! Vuosiin on mahtunut paljon itkua,turhautumista, pelkoa ja pettymyksiä. Tuntui lähes uskomattomalta kun puoli vitsinä tehty testi näytti haamua ja samana päivänä ostettu digitesti näytti plussaa. Tuosta jo useampi viikko vierähtänyt, tällä hetkellä rv6+4, laskettuaika 22.4.
Oireita tähän mennessä:
-Järkyttävä väsymys!!! Yleensä nukahtamisvaikeuksia, kukkunut aina yöhön asti, mutta nyt ei pysy silmät auki puoleenyöhönkään asti auki. Ja vaikka kuinka hyvät yöunet nukkuisikin..väsyttää siitä huolimatta.
-Etova olo 24/7
-Hiukset rasvoittuu, ällöä!!! Tuntuu, että pitäis pestä kaks kertaa päivässä.
-Pelottavat menkkamaiset kivut alavatsalla (joka kerta kun vihlaisee, säikähdän, että menee kesken) ja ilmeisesti kohdunsuulla.
-Olo kuin ilmapallolla eli inhottava turvotus - vatsasta vois luulla, että oisin jo ties kuinka pitkällä.
-Iho kutisee kauttaaltaan.
-Tunteet heittää laidasta laitaan.. Voi ukko parkaa!!
-Hengästyminen helposti - koiria lenkittäessä läähätän enemmän ku koirat!
-Jatkuva pissahätä.
-Outo maku suussa - kuin olisi nauloja syöny.

Tässäpä näitä.. Toivottavasti säilyis etova olo vain olona eikä tarvii alkaa pönttöä syleilemään. Oon myös tosi yllättynyt kuinka paljon keho on muutamassa viikossa muuttanut käyttäytymistään, en ois uskonu oireilevani näin voimakkaasti jo heti alusta lähtien.

Ihanaa odotusta kaikille!

Muokattu viimeksi:
Minulle pahoinvointi tuli jäädäkseen. Jatkuva etominen ja ajoittain täytyy käydä oksentamassa. Tosin yleensä se on vain kakomista, kun vatsa tyhjä.. täytyisi varmaan syödä ihan jatkuvasti. Ja väsynyt olen ihan koko ajan.

Outoa minusta on, mitä en muista aiemmista raskauksista.. usein tuntuu ihan kuin en saisi happea. Täytyy usein vetää keuhkot täyteen, niin helpottaa hetkeksi. Mistähän tämä johtuu?
Itelläkin on toi et tuntuu ettei sais happea. Sit jos mies tulee ihan lähelle niin tuntuu et se varastaa kaiken hapen ympäristöstä ja pakko mennä kauemmas hengittään.

Pahoinvointi alkoi muutamia päiviä sitten. Täytyy vain koittaa syödä usein jotain, vaikkei tee mieli mitään. Silti koko ajan nälkä.

Myös päällä oleva migreeni aiheuttaa oksentelua, vaikka normaalisti en kärsi pahoinvoinnista. Taas mentävä lepäämään, ei se migreeni taida vieläkään jättää rauhaan. Mä en jaksa, jo neljäs päivä :smiley-angry017

6+1

Mulla meni nyt yli tää järkyttävä pahoinvointi. Lähdin lounaalta kotiin, oksentanut en ole mutta etenkin tänään on kyllä oli pala kurkussa jatkuvasti ja jos olisi mennyt vessaan kyökkimään, varmasti lentäisi.

7+3

Mulla on järkyttävä nälkä nyt alkanut (tänään 5+4/5). Esikoisesta oli ihan sama raskaus"oire" - innolla vaan odottamaan painonnousua :grin

Tää parantunut hajuaisti on nyt eilen ja tänään ollut jo häiritsevä. Haistan kaiken. Siis ihan oikeasti kaiken. Keittiössä yhden hyllyn perällä oli yhtä teetä purkissa, se purkki on jo tyhjä mutta ei pesty ja koko meidän keittiö haisee sille teelle.

Voihan oireet! Nyt tuntuu, että on todenteolla iskeneet! Väsymys, voimattomuus, hengästyttää pienikin rasitus, epämääräinen "heikko" olo ja se NÄLKÄ

Tänne rantautunut varmaa yks ärsyttävimmistä oireista, nimittäin ilmavaivat ! Tosin onneks ne iskee lähinnä illalla, mutta ärsyttäviä silti :/

Hyperemeesi näyttää vähän laantuneen. Oksentaa ei ole tarvinnut viikkoihin vain etova olo iltapäivästä iltaan. En muista tyttöjä odottaessani etovaa oloa vaan se oli puhtaasti ruoka suuhun ja vessaan linjalla.:hungover: Jo 4viikkoa etovaa oloa takana ja yksi nesteytys. Jos voisin jo hivuttautua käymään jossain. Kynnys on siihenkin kasvanut, kyllä tässä höperöksi tulee neljän seinän sisällä.
Kuopus on jopa oppinut kävelemään. :dummy1: Missä välissä äidin tytöistä tuli isoja. :sad001 No pian on kolmen kopla kasassa! ❤️ Rv 10

Täällä kans etova olo on tullut jäädäkseen jo kolmatta viikkoa. Hirvee väsymys ja tuntuu et en saa happea. No se voi johtua jo siitäkin, et oon ollu viikon flunssassa ja oon niin tukkoinen. Huimaus on ollu pari päivää voimakasta ja päätä särkenyt. Ke tuli joku ihme kipukohtaus: olin vissii niistäny niin paljon ja paineen tunnetta otsaonteloissa mikä iski kovan päänsäryn otsan kohdalle. Luulin jo et migreeniä mut tais kuuluua tähä nuhakuumeeseen. Jouduin ottaa 1g panadolia ja 600mg buranaa vielä perään kun ei meinannu kipukohtaus hellittää. Onneks autto nämä.
Huh.

Etova olo kesti 4 viikkoa ja loppu. Huh! :) Jotkut hajut saattaa vielä tuntua pahalta, mut ei niistä nouse enää palaa kurkkuun. Kylmiä ja kuumia aaltoja riittää..enempi kylmiä. Tänään huomasin, että nännit on kipeet ja ne erittää jo taas ensimaitoa... Eli todennäkösesti nuo maitotiehyet on taas huhtikuussa aivan tukkeessa. Liitoskivut öisin. Piti jo ottaa tyyny polvien väliin apuriksi. Välillä täälläkin haukottava happea, muistaakseni johtu siitä, että verimäärä kehossa olisi nyt suurempi? Korjatkoon joku jos tietää paremmin. :) Nälkä on ihan koko ajan, alavatsa kipuilee, nenä tukkeessa, vasen jalka puutuu ajoittain, närästys....tää on just niinku esikoisestaki! Oireet luokkaa 'kerää koko sarja'! Tällä kertaa puuttuu vaan enää finnit! :wtf: 9+3

NIIN hirveä väsymys! Huomenna olis vieraita tulossa ja tarttis siivota ja tehdä jotain tarjottavaa ja ruokaakin tehdä ja kaupassa käydä. Äääää, miksei tänään voinut sataa niin miehen ei tarttis olla pellolla.. :(

Onko täällä muita joilla on matala verenpaine? Mulla oli ekassa neuvolassa 99/68 vaikka höpötin vielä samaan aikaan. Tuntuu kyllä olossakin, taju meinaa välillä lähteä. Mm. ku kävin hierojalla niin piti jättää hieronta kesken kun meinasin pyörtyä.. Onko jollain ollut samaa ja onko vinkkejä miten selvitä tän kanssa. Esikoisesta mulla oli myös matala verenpaine mutta ei alle sadan tainnu yläpaine silti missään vaiheessa olla.

Mulla on matala verenpaine normaalistikin ~100/55, raskausaikana on aiemmin ollut matalimmillaan 90/45. Nyt viimeisin mittaus oli 103/58, ylösnoustessa meinaa pimetä välillä, muuten ei huomaa.

Takaisin