Oireet

Ääääh, ihan järkyttävä olo, ihan kunnolla saa oksentaa pari kertaa päivässä :/ Tänään kävin hierojalla ja alkoi pyörryttää niin että melkein taju lähti... nyt vaan makoilen kalpeana sängyssä peittojen alla ja mies meni esikoisen kanssa pihalle. Yyyyh, kaunis päivä ulkona mutta mitään ei pysty tekemää :'( rv 8+2

Onks kellää sellasta et on niinku vatsalihakset kipeenä..nii ku ois reenannu vatsalihaksia vaikkei oo? :O varsinki jos siis venyttelee ni tuntee sen..

Repäisykipuja sängyssä kylkeä käänteessä, turvotusta, lievää ällötystä joka illalla pahempi, hampaita pestessä tahna ällöttää et saa kakoa, välillä viluttaa välillä kuumottaa... ja ankara väsymys, haukottelen koko ajan.

Mää jopa vähän "kateellisena" luen näitä teidän oirejuttuja. Mulla tänään 6+0 eikä oikeestaan oireita melkein ollenkaan ollu missään vaiheessa, pari kertaa repäisykipuja eikä muuta (tai no, menkat jääny pois jo se on oire :D) ja mietin joka päivä, että missä vaiheessa tässä pitäis huolestua tai et ylipäätään et onko matkassa ketään. Jotenki uskoisin paremmin jos ois paha olo tai hajuherkkyyttä tai ees jotain :sorry:

Onks kellää sellasta et on niinku vatsalihakset kipeenä..nii ku ois reenannu vatsalihaksia vaikkei oo? :O varsinki jos siis venyttelee ni tuntee sen..
Jep...vatsalihakset alkaa erkaantumaan. Toisilla tuntuu enempi, toisilla vähempi.

Mä jouduin tänään ensimmäistä kertaa jäämään kotiin töistä. Jotenkin hirveen suuri kynnys jäädä pois, mutta tää oksentaminen ja pahoinvointi oli tänään vaan niin rajua että en vaan pystyny lähtemään.​

Onks muilla leikattu rannekanavaoireyhtymää? Multa leikatti molemmat kädet 2012 ja 2013..mitään oireita ei sen jälkeen. Muutaku nyt, jotenkin taa sherkästi puutuu ja tikuttelee..liekkö johtuu kudosten turpoamisesta vaikka näin alussa ollaankin..5+4/6+1..

Onks muilla leikattu rannekanavaoireyhtymää? Multa leikatti molemmat kädet 2012 ja 2013..mitään oireita ei sen jälkeen. Muutaku nyt, jotenkin taa sherkästi puutuu ja tikuttelee..liekkö johtuu kudosten turpoamisesta vaikka näin alussa ollaankin..5+4/6+1..

Ei oo totta, juuri ajattelin kysellä tätä ihan samaa [emoji23]
Mulla leikattu oikea käsi 2015, vasemmassa kädessä on kuulema piilevänä.
Nyt ei pysy tavarat kädessä, eilen tiputin lasin lattialle ja töissä tippuili muovimukit. Aamusin on molemmat kädet aivan puuduksissa :/ Kävin googlaamassa ja sieltä löysin että raskaus tälle altistaa. Sitä vaan mietin, että jos äityy pahaksi, niin voikohan raskausaikana tehdä leikkausta? Vaikuttaako se puudutus jotenkin vauvaan.... tarvii varmaan alkaa laittamaan tuet yöksi....

Yleensähän kaikkea kirurgisia toimenpiteitä vältetään raskauden aikana :/ tää on kyl ärsyttävää kun taas menee yöunet siinä kun kädet nii puuduksissa..äh. mut ehkä tän kestää! Täytyy iteki kaivaa tuet esille. :)

Joo, toivon että pysyy vaan tässä puutuneisuudessa, mulla oli kovat kivut silloin ennen leikkausta :/

Juu mulla kans. Jouduin olemaan töistä sairaslomallakin jo ennen leikkausta kun ei saanu kivuilta nukuttua. Lähihoitajan työtä teen, joten kädet on muutenki kovilla :/

Sama juttu, lähihoitaja minäkin. Silloin vanhustyössä, nyt päiväkodissa :)

Mua kovasti pelottaa tämä oireiden vähyys. Viikko pitäisi odotella vielä ar-ultraa ja oon kyllä nyt jo tosi ahdistunut ja stressaantunut.

Pari päivää oli selkeästi parempi olo, mutta nyt taas väsyttää koko ajan ja tosi huono olo vaivaa etenkin päivisin.. Esikoinen on pahimmassa uhmaiässä ja nyt kun lomaillaan niin vaikea keksiä toiselle tarpeeksi tekemistä, tylsyys purkautuu jatkuvana kiukutteluna ja itse tahtoisi vaan levätä. :( 8+4

Muokattu viimeksi:
Mä oon alkanu herään tosi aikasin, enkä saa enää unta. Esikoinen nukkuu ysiin asti ja ite herään kuudelta vaikka oon ollu aina aamu-uninen. Päivällä sitten väsyttää hirveesti. Tuleekohan tästä vauvasta meidän perheen ainoa aamuihminen, apua.

Nyt taas niin oireetonta et pelottaa...:/ maanantaille asti pitäs jaksaa oottaa ni selvii onks tuol masus mitää elämää edes..

Täällä 8+1 ja pahaolo alkoi tossa 7+2 ja onneks muistin pahoinvointirannekkeidin olemassa olon 7+4 ni sen jälkeen on ollut helpompaa. Oksennusta ei onneks oo tullut ku hammaspesun yhteydessä, joka muutenkin on työn ja tuskan takana yökkäilyjen takia rannekkeesta huolimatta. Pahoinvointi alkaa aamulla ja loppuu illalla. Muita oireita on turvotus ja tissien kipeys ja kasvu. Tossa viikoilla 6-8 vatsaa juili sillein jännästi, mutta se on nyt vähentynyt. Voisin syödä myös koko ajan kaikkea ruoasta herkkuihin, mutta se voi johtua myös siitä, et lopetin tupakan polton plussaan kaksi viikkoa sitten.

Edit: Onhan niitä oireita muuten muitakin, ei vain tullut heti mieleen. :D Väsymys on ihan jäätävää ja aivan erilaista kuin koskaan aiemmin. Ikenistä on tullut verta nyt kolmella viimeisessä hammaspesukerralla. Viime viikolla sumeni päässä joka kerta kun nousi, se on nyt vain vähentynyt ja tapahtuu satunnaisesti. Pissalla saa ravata koko ajan heti kun on juonut vähänkin jotain. Ja ummetus.

Muokattu viimeksi:
Takaisin