Oireet

Miten teillä on verenpaineet? Mulla ollu ihan hyviä mut nyt tarkistin kotona äidin mittarilla ja yläpaine oli tosi korkea. 154,164,149 mut sit taas oli normaali 130/70. Meinas jo hätä tulla. Jännitän hirveesti et voiko nostaa noin vai onko huolta? Onneksi maanantaina äitiyspoli.
 
Miten teillä on verenpaineet? Mulla ollu ihan hyviä mut nyt tarkistin kotona äidin mittarilla ja yläpaine oli tosi korkea. 154,164,149 mut sit taas oli normaali 130/70. Meinas jo hätä tulla. Jännitän hirveesti et voiko nostaa noin vai onko huolta? Onneksi maanantaina äitiyspoli.

Onko muita oireita ollu? Turvotuksia, päänsärkyä, silmien valonarkuutta? Saattaa olla ihan hetkellisestäkin noususta kyse. Toki seurata kannattaa ja maanantainahan ne kontrolloi tilannetta muuten. Jännitys, liikkeellä olo tms. Herkästi kyllä nostaa painetta.
 
Ei ole muita oireita. Niska/hartiajumia on ei muuta. Maanantaina selviää sit lisää. Olen aina jännittänyt eikä silti ole ollu noin korkeita, laskee kuitenkin useammalla mittauksella. Oon ollut kyllä tosi jännittynyt ja stressaantunut.
 
Mulla totesi neuvolassa että pieni alipaine on mun kohdslla normaalia. Välillä kyl huippaa jos tekee töissä liian tehokkaasti, mut hidastaa vähän tahtia ni kyllä se siitä.
Viimeisen viikon aikana vasta huomannu että alkanu jalat ja kädet turpoilemaan, vaikka vettä juonkin mielestäni ihan hyvin (ennen en juuri ollenkaan, nyt ainakin litra päivässä). Kengät käyny ahtaiksi välillä :D
 
Mulla on nyt parina päivänä tullu noita harkkasupparei, mut mulla ihan salpaa hengitys siinä samalla. Ja ihan levossa näin käynyt. Toki, olen ollut edellisenä päivänä töissä, jossa rankkaa, ku ruokaravintolassa olen. Töissä myös alkaa alaselkä väsyä, varsinkin häntäluu, ja joudunkin käydä istumassa tosi usein, että saan levon tuolle seudulle. Eilen täyty loppuvuorossa ihan lopettaa lautasten kerääminen pöydistä, ku niin pahaa teki :sad001 Viimeksi jäin saikulle n. 1,5kk ennen äippälomaa, mutta silloin tein 5pv/vkossa (nyt pari hassua vuoroa). Nyt tahtotila olis kovasti olla töissä loppuun asti, mutta pelkään pahinta, ettei tuu onnistuu :sad001

Hippu 24+5
 
Iltaisin alkanut olemaan pistävää kipua alavatsassa. Ei välttämättä kestä huisin kauaa mutta tarpeeksi että pelottaa vähän. Lienenkö istunut huonossa asennossa tai syönyt jotain väärää... Muutamana iltana ollut, aamulla yleensä poissa.

Edit
Nyt yöllä havahduin että voikohan lantionpohjanlihakset kipuilla treenaamisesta kuten lihakset yleensä treenaamattomuuden jälkeen? :D
 
Muokattu viimeksi:
Ei ole muita oireita. Niska/hartiajumia on ei muuta. Maanantaina selviää sit lisää. Olen aina jännittänyt eikä silti ole ollu noin korkeita, laskee kuitenkin useammalla mittauksella. Oon ollut kyllä tosi jännittynyt ja stressaantunut.

Mitä mammapolilta sanovat?
 
Iltaisin alkanut olemaan pistävää kipua alavatsassa. Ei välttämättä kestä huisin kauaa mutta tarpeeksi että pelottaa vähän. Lienenkö istunut huonossa asennossa tai syönyt jotain väärää... Muutamana iltana ollut, aamulla yleensä poissa.

Edit
Nyt yöllä havahduin että voikohan lantionpohjanlihakset kipuilla treenaamisesta kuten lihakset yleensä treenaamattomuuden jälkeen? :D

Pistävä kipu voisi viitata sukkapuikkokipuihin ja normaalia loppu raskaudesta niin kysyisin neuvolasta jos tässä vaiheessa on
 
Kyllä mulla ainakin on niitä sukkapuikko vihlasuja ollu nyt aika paljonkin. En oo osannu niistä sen kummemmin huolestua kun muistan että aiemmissakin raskauksissa on ollut jo aika aikasin. Tosin lapsetkin on syntyny aika aikasin...
 
Kirjoitinkin ettei kestä huisin kauan mutta nyt oli kyllä päällä läpi yön, eli joku 8tuntia. Aamulla helpotti. Pitänee muutenkin soittaa neuvolaan kun muistaakseni mulle piti antaa influenssarokotus mutta en oo vielä saanut.
 
Ollu monta kuukautta kirjoittelutaukoa, kun on ollu niin paljon muuta meneillään eikä oikeen ole ehtinyt vielä herkistyä tämän uuden tulolle. Muutenkin toisen raskauden kanssa niin erilaista, kaikki menee jotenkin omalla painollaan eikä tuu niin kyttäiltyä oireita ym. No, ehkä se tästä, kohta saan yhen syventävän jatkotutkinnon pakettiin mitä oon tässä töiden ja taaperon hoidon lomassa duunaillu... Paitsi että sitten saapuukiin meille ensin karvainen koiravauva. :grin

Tosi oireetonta on onneks ollut nyt melkeen kolme kuukautta alun olojen jälkeen. Ei selkäkipuja tai mitään, liitokset vähän natisee jos lujaa kävelee muttei nekään varsinaisesti satu. Harkkasupistuksiakin oon vasta nyt alkanu tuntemaan, viikkoja 27. Mua on kyllä siunattu jollain hyvillä hautomisgeeneillä, en käsitä miten tää voi olla jopa helpompaa kuin ekalla kierroksella.
 
Lasketaanko oireeksi että _joka_ päivä _vähintään_ yksi esine tippuu käsistä? Tää ei oo ihan normaalia...
 
Lasketaanko oireeksi että _joka_ päivä _vähintään_ yksi esine tippuu käsistä? Tää ei oo ihan normaalia...

Tai että joka päivä unohtaa tehä jotain tai jonkin tavaran jonnekin? :angelic:
 
Voiko yleisestä hitaudesta ja aivojen tahmeudesta syyttää myös raskautta? :meh: Joka päivä töissä tulee reilusti työaikasaldoja, vaikka pystyisin kyllä tekemään hommat tiivistetymminkin jos oikein tsemppaisin. Tai sit en. :D No, saapahan ehkä muutaman saldovapaan pitää mammaloman alkuun. :p
 
Mulla on taas todella paljon vaikeampaa nyt kun ekalla kerralla. Selkä on ihan romuna ja iskias vaivaa. Oon ollut sairaslomalla RV 17 alkaen..
 
Mulla myös tää raskaus ollut paaasljon vaikeampi kuin ensimmäinen. Hyperemeesi, paha migreeni, todella matala verenpaine ja pyörtyminen, selkä ja lonkkakivut..
 
Voi hitsiläinen nöpönen ja pikku muru. :sad001 Niinhän sitä monesti kuulee, että jokainen raskaus on erilainen, tai että myöhemmät raskaudet ovat usein vaikeampia. Että hyvää tuuria lähinnä on, jos tulee useampi helppo raskaus. :/
 
Mulla tämä seitsemäs (lapsia on siis kolme) raskaus on ollut ehkä helpoin viikon 12 jälkeen. Pahoinvointi oli pahempaa kun muista mutta nyt kun sitä ei ole niin aika helpolla pääsee. Närästystä ja kipuja on vähemmän kun aiemmista ja vaikka maha on iso ja alhaalla ei se ihan kovin paljon vielä ole tiellä. :D
 
Mulla ollu yhtä helppo ku edellisetki alun pahoinvointia lukuunottamatta,mutta sekään ei ollut niin kamalaa :) kolmas siis tulossa ja edellisestä raskaudesta 12vuotta.. :wink
 
Takaisin
Top