Oireet..

Mä olen mennyt itku kurkussa jo kauan, mutta nyt tuli liitoskipujen kaveriksi selkäkivut :sad001 Miten voikin hyväkuntoinen ihminen tuntea itsensä näin 'sairaaksi'
 
Sama täällä.. ahistaa ihan älyttömästi ku haluttas liikkua mut ku ei kykene :sad001 Hierojalla olen käyny n kk sitten ja uutta aikaa mietin jälleen. Se helpotti selkä kipuun. Mulla vain kävely aiheuttaa supistuksia niin yksin en uskalla lähteä lenkille. Mies on luvannu et lähtee kaveriksi ja niin lupas sisko ja äitiki. Molemmat ku asuu naapurissa niin helppo lähteä yhessä lenkille.
 
Oon miettiny noita supistuksia/kovettumista, kun nopeasti liikkeelle lähtö mm aiheuttaa moisen tai jos vähänkin hengästyy tms. Että taitaa se kohdun kovettuminen olla ihan puhtaasti kehon tapa ”puolustautua”. Sydän kun alkaa lyömään kovempaa niin ehkä kroppa reagoi vähän niinkuin ”pakene”-ajatuksella ja suojaa vauvaa sillä kovettumisella..? Olisko mitään ideaa/järkeä tuossa?
Aamuisin töihin kävellessä tulee kaikkea mietiskeltyä ja pohdin että mikä pointti koko tapahtumalla on. Toki siis tarkoitan tätä ilman kipua supistamista...
 
Muutamia kertoja herännyt yöllä siihen ku tavara nousee ylös... Eiku gavisconea ja loppu yö menee hyvin
 
Tännekin voisi kertoilla kuulumisia, viikkoja nyt 29+4 ja eilen oltiin kontrolliultrassa runsaan lapsiveden takia. Parin viikon päästä uusi aika erikoislääkärille selvittelemään tarkemmin tuon lapsiveden määrän syitä. Muuten näytti pienellä olevan kaikki ok, liikkuu hyvin ja siellä hengaili pää alaspäin jo :shy: oma olo kyllä tukala ku maha on pinkeä pallo :confused:
 
Olen viikolla 27+ ja kivut alkavat olla aika kovat. Supistuksia on päivittäin, vatsa on kipeä jokaisesta kohdasta sekä on ihan kosketus arka. Yöllä en löydä oiken nukkuma asentoa kun tekee kipeä ja Paratabs 1g 3x päivässä ei auta kun joksikin aikaa. Tänään kävin neuvolassa ja kerroin asiasta ei ne mitenkään hätiköinet, mutta kutsuivat lääkärin paikalle. Lääkäri kertoi, että kohtu ei ole auennut mutta se on aika kypsä. Ei kai ne mitään kun soittivat äitiyspolille ja ne vain sanoivat siellä et otetaan minun yhtetytta kun löytyy aikoja. :bored: + kun vauva likkuu käy kipeä.
 
Täällä viikot 31 tasan. Raskaus on edennyt helposti, pienillä siedettävillä vaivoilla... Kunnes... Viime sunnuntaina jouduin pieneen hirvikolariin! Tämän seurauksena alkoi supistella (en siis tiennyt mikä on supistus aiemmin) ja näytti jo että nytkö se haluaa syntyä tähän maailmaan. :O Lääkityksellä saatiin kuitenkin tilanne rauhoittumaan ja nyt on tilanne rauhallinen. Mutta tämä jätti kyllä omituisia kipuja jokapuolelle. Vatsa tuntuu painavalta, mitä ei ollut aiemmin, kipeältäkin kun liikkuu tässä kotosalla edes. Kiitollinen olen tietenkin, ettei sattunut pahemmin, mutta kyllä olotila hankaloitui huomattavasti nyt loppuajaksi. :Heartpink:angel7

Toivottavasti teille muille ei satu mitään näin hurjaa, ja päästäisiin kaikki turvallisille viikoille!
 
Miu, onneksi ei käynyt pahemmin. Vaikka tuokin oli varmasti ihan hirveä ja pelottava kokemus!
 
Onneksi ei käynyt pahemmin! Me asutaan hirvi- ja peura alueella, enkä paljon uskalla enää yksin ajella mihinkään ne tulee niin yllättäen eteen varsinkin pimeällä.
 
Olen rv 31+6 . Kovia supistuksia heräilen öisin ja tunnen miten alavatsa puristaa selkääkin painuu en pysty edes kuvailemaan kipua. Toinen suonen vedot ja paripäivää kipeätä tekee.
 
Juuri ajattelin että mitenköhän muut tällä hetkellä voi! Olisi kiva kuulla muidenkin vointeja:)
Itse olen ollut jo 2 viikkoa saikulla ja eilen jatkettiin kolmella viikolla supistusten ja selkäsäryn vuoksi. Eli en töihin enää palaa. Lisäksi NÄRÄSTYS on jotain ihan järkyttävää! Menee monta renniee päivässä eikä nekään sitä täysin poista. Nivusia ja häpyluuta myös särkee/jomottaa päivittäin..
Tällä hetkellä tunne että vois jo synnyttää :D
 
Yöllä hirveä närästys että on oksennus tullu suuhun. Sain omepratzoli reseptin ja eipä oo rennietä tarvinnut. Supistelut on päivittäin mukana. Ala maha sairaan kipeä jos istuu paljon tai kävelee tai nostelee. Häpyliitos kipeä ku mikä. Seisomassa ollessa lantio vääntyy väärään asentoon niin reisilihas puutuu. Sokerit välillä ok ja toisena hetkenä päin pyllyä
 
Mullakin närästystä ja kipuja häpyliitoksessa/nivusissa mutta vielä ihan siedettävissä rajoissa. Käytiin viikolla erikoislääkärillä tuon runsaan lapsiveden takia ja hän poissulki kaikki vakavat rakenteelliset viat. Veden määräkään ei ollut enää niin runsas vaan normaalin rajoissa. Kolmen viikon päästä taas sitten kontrolliultraan :) ihana nähdä neitiä näin useasti ja olen todella tyytyväinen että seuraavat näin tarkkaan :Heartred
 
Herranpieksut kun täällä on tutun kuuloisia oireita. Mulla äitiysloman ois määrä alkaa 11.12, mutta oon ollut jo kaksi viikkoa pois töistä ja olen loppuun asti. [emoji17] Välillä korpee ihan todella huono omatunto, mutta samalla hetkellä järki sanoo, että ei pysty enää tekemään istumatyötä ilman, että ylösnousussa lähes itken. Ja liikun kuin etana ensimmäisen minuutin kaksi. Nyt lantio/liitoskivut on alkanut vaivaamaan jo ihan sohvalla makoilun jälkeen.

Vielä olisi n.9 VK jäljellä laskettuun aikaan ja toivon, että pystyisin vielä nauttimaan loppuajan.[emoji173]️ Todennäköisesti viimeinen lapsi kyseessä ja kovasti haluaisi ottaa kaiken ilon irti tästä raskaudesta, mutta kipuilu vetää välillä mieltä maahan. Tosin vapaalla oleminen on mainioo! [emoji119]
 
Närästys on kaverina nyt täälläkin. Käytän rinnakkain Rennietä ja Gavisconia, nämähän vaikuttavat eri tavalla. Kohoilua ei toki kumpikaan estä, mutta polttava tunne on poissa näiden kanssa. Eilen kävin neuvolassa ja todettiin vauvan olevan niin hurjan ylhäällä edelleen, ettei ole odotettavissakaan että närästys tässä nyt helpottaisi. Väsymystä mulla on edelleen hurjasti, mutta vielä sen kanssa selviää kun saa hyvin nukuttua yöt ja otettua tarvittaessa päikkärit viikonloppuisin.

*minulta katosi nimimerkki jostain syystä*
puapru
 
Mulla on kylkiluiden sidosliitoskohdat tulehtunu eli mulla on toisessa kyljessä pistävää kipua niin levossa kuin liikkeessä. Kivuttoman asennon etsiminen on kyllä melkosta ja olo on sen takia äärimmäisen tukala. :shy: Lääkärin mukaan kivun aiheuttaa sisäelinten nousun aiheuttama paine + vauvan äärimmäisen korkealle (ja aina oikealle kyljelle) sihtaavat potkut + vastapaine, joka tulee vatsalihaksista ja yskimisestä. Viime viikolla lääkäri vaan totesi, että olo ei todennäköisesti tule helpottamaan ihan heti(synnytystä odotellessa!) ja määräsi lisää sairaslomaa... :confused: Tänään ensimmäinen työpäivä sitten tän saikkuilujakson päätteeksi, ja voin kertoa, että kylki on kipeä kuin mikä... :sorry:
 
Tolta närästykseltä mä olen säästynyt.. pari kertaa ollut ja johtunut tulisesta ruuasta.. mätän vielä kiinalaista tms mausteista kun voin hyvällä omallatunnolla.. istuminen selkäsuorana ei onnistu koska oikean puolen kylkikaareen painaa ikävästi. Muutenkin tunnusteltaessa tyllerö tuntuu viihtyvän tuolla oikealla puolella.
 
Mulla myös todella vähäistä närästystä, vaikka vauva on aika ylhäällä. Jos heti syömisen jälkeen menee vaakatasoon niin alkaa kurkkua polttelemaan, mutta kun sitä välttää niin ei huolta. Jokusen rennien olen ottanut (iltaisin) kun tuntunut ikävältä. Täällä myös vauva enemmän oikealla ja oikean puolen alimpia kylkiluita "vihloo" tietyt asennos (varsinkin syödessä..)
 
Takaisin
Top