Oireet..

Vielä odottelen, enkä ole huolissani koska ekastakin tuntui vasta rakenneultran jälkeen, ehkä viikolla 22.
 
Täällä kanssa viikkoja 18+5 ja selkeitä potkuja odotellaan. Istukka tosin tuossa edessä,joten sekin vaikuttaa varmasti.
 
Täällä odotellaan kanssa 18+
Tänään neuvolassa todettiin että vaikkei vielä tunnu missään niin kovastihan se siellä möyrii kun ei millään meinannut saada dopplerilla sydänääniä kun meni karkuun :)
 
Hei onko kellään puhjennut migreeni pregouden myötä? Äsken yhtäkkiä aivan jäätävä oikeanpuoleinen päökipu, "liskonnahkakuvioo", kun laittoi silmän kiinni ja jouduin käydä oksentamassa. Onko kellään kokemusta, että oisko migreeniä vai vaan esim.jumiutuneet hartiat?
 
Tietääkseni mulla ei ole migreeniä, mutta päätä on särkenyt päivittäin pari viikkoa.
 
Ensimmäisessä raskaudessa migreeni oli poissa koko ajan ja myöskin raskauden jälkeen pari vuotta. Nyt on ollut aika usein! Saattaa mulla ainakin alkaa niska/hartia jumista ja sitten pahenee migreeniksi.. Ei ole kyllä mitenkään mukava vaiva :sad001
 
Mullakin migreeni vaivaa joskus. Raskauden aikana ei ole tainnut kuin yhden kerran yrittänyt tulla mutta panadolin ehdin ottamaan ajoissa niin jäi siihen. Itse olen yhdistänyt sokeriin oman migreenini. Jos paljon syönyt vaikka karkkia edellisenä päivänä niin migreeni on aika taattu..
 
Mulla ollut nyt muutamana päivänä välillä kovaakin paineen tunnetta alapäässä. Esikoisen kohdalla kun sitä oli (supisteluja tosin oli lisäksi) niin jouduin lopulta vuodelepoon kun paikat alkoivat kypsymään.. Toivottavasti olis nyt jotain muuta vaan. Keskiviikkona olis lääkärineuvola niin jos sit olis vähän fiksumpi.
 
Mulla on nyt tällä viikolla alkanut tuntumaan liikkeet kunnolla. Tänään 19+4 ja siis kolmas raskaus, ihan selkeästi vaikuttaa kun istukka ilmeisesti on edessä. Edellisessä raskaudessa, missä oli istukka takaseinässä, tunsin liikkeet paljon aiemmin.
Kaikki liikkeet tuntuukin nyt jossain tuolla syvemmällä.

Liitoskivut vaan lisääntyy... Ja suonikohjua alkanut nousta. Tilasin kahdet tukisukkahousut, toivottavasti olisi hyvät.
Jotenkin ahdistaa, ettei vauvalla olis kaikki hyvin :sad001 Onneksi viikon päästä on rakenneultra.
 
Eilen oli neuvolalääkärillä käynti. Kurkkasi kohdunsuun tilanteen paineen tunteen takia, pituutta 2cm, ulkosuu auki (kuulema ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä) ja sisäsuu onneksi kiinni. Oon ollut myös tajuttoman väsynyt, hemoglobiini on ollut nyt raskauden ajan laskussa ja rautavarastot jo esikoisen ajoilta miltein tyhjät. Eilen kävin verikokeissakin, tänään sais tietää tulokset. Ei ainakaan olo ole sen pirteämpi, vaikka aamuin illoin olenkin rautaa nyt syönyt. Sellainen kävelevä zombie kuvais oloa aika hyvin. :-D
 
Täällä kans väsyttää aivan tolkuttomasti! Silti ei saa nukuttua kuin max5h yössä. Tänä aamuna olisin saanut nukkua pitkään vielä kun isäntä heräsi klo 5töihin. Täälläpä tulikin sitten oikein kunnon hikka masukille niin ei siinä rytkeessä pystynyt enää nukkumaan xD jos sitä kohta sais edes pienet tirsat..

Jäätäviä närästyksiä ruvennut tulemaan. Ei voi syödä kuin ihan pikkasia annoksia kun muuten menee ihan märehtimiseksi. Muuten voisi sanoa että yllättävän vaivatonta. Mitä nyt rehkiessä supistelee (ei kipua kuitenkaan) ja joutuu tahtia hidastamaan siksi välillä jo ihan kävellessä. Kunnon lepo kai auttaisi tuohonkin..
 
Mulla on kans nyt ollut tovin aikaa ystävänä tuo närästys! Ekassa raskaudessa ei moista ollut niin oon ihan äimänä :D

Plus tänään oon ihan vauhkona. Oon muka varma, että vauvalla ei oo kaikki hyvin. Ja liikkeitäkään en tunne juurikaan (rv 20 bout) Voikohan neuvolaan soittaa ja kysyä, että ottaako ne mut vastaan "mielenrauhan" vuoksi?
 
Serena_ Mulle sanottiin neuvolassa että aina voi soittaa ja sydänääniä saa käydä kuuntelemassa. Hän ei vain ole täällä joka päivä että täytyy aina sopia joku väli. Pari kertaa olen käynytkin kuuntelemassa sydänääniä kun oon vaipunut epätoivoon ennenkö liikeet alkoi tuntua.
 
Serena, neuvolaan voi aina soittaa :) Mulle sano kätilö ultrassa maanantaina, että on tavallista, että kun liikkeet on alkaneet tuntua, ei ne päivittäin välttämättä tunnu. Kun mulla oli sunnuntaina vastaava fiilis, kun ei liikehdintää tuntunut. Mutta oletko siis tuntenut vielä lainkaan liikkeitä?
 
@Nipatti Oon tuntenut kyllä, mutta mulla on istukka edessä, että varmaan sekin vaimentaa terävimmät töytöisyt. Enemmän liikkeet on ollut semmosta muljuntaa varsinkin, jos istuu lytyssä.
 
Jostain lukaisin joskus että jos huolestuttaa liikkumattomuus niin lasillinen vaikka appelsiinimehua tai jotain sokeripitoista ääntä kohden. :)

Miä oon ainakin huomannut että pienikin sokeritankkaus saa kyllä pienen jumppatuulelle oikein urakalla! Varsinkin kun menee sen jälkeen makuuasentoon :)
 
Mulla kans istukka eessä niin liikkeitä ei tunnu ees joka päivä.. joskus istuessa tuntuu selkäänpäin potkuja. Onneks on kotidoppleri nii sydänääniä voi kuunnella ja saa mielenrauhaa.
Nivuset on alkanut kipeytyy ja välillä tuntuu kun kävelis kuin ankkamuori. :p
 
Viime yönä heräsin kolme kertaa pissahätään, kerran suonenvetoon ja kerran tytön huutoon. Ja klo 4.50 herätyskelloon... Onneksi mies lähti tytön kanssa mummulle ja mä sain jäädä kotiin lepäämään. :)
 
Hei onko kellään liitoskipuja? Mulla aivan tuska yö takana, kun oikea nivunen tuntui aaltoina siltä, kuin joku koittaisi tuikkaa linkkuveistä nivuseen. Nyt huomaan, että kun pääsin kotiin, tein ruokaa ja istuin tovin aikaa niin alkaa _taas_. En kestäis millään toista yötä kärvistellessä mitä kummallisimmissa asennoissa.
 
Hei onko kellään liitoskipuja? Mulla aivan tuska yö takana, kun oikea nivunen tuntui aaltoina siltä, kuin joku koittaisi tuikkaa linkkuveistä nivuseen. Nyt huomaan, että kun pääsin kotiin, tein ruokaa ja istuin tovin aikaa niin alkaa _taas_. En kestäis millään toista yötä kärvistellessä mitä kummallisimmissa asennoissa.

Mulla on satunnaisesti ollut. Erityisesti sellaisten päivien aikana/jälkeen, kun olen kävellyt tai muuten tehnyt enemmän fyysisiä juttuja. Pahimmillaan on hankala päästä kävelemään lainkaan... Mutta onneksi näitä on päiviä on ollut vielä aika vähän!
 
Takaisin
Top