Oireet

Mua kanssa närästää välillä aivan tajuttomasti.Renniet ei auta joten piakkoin käytävä lääkärissä pyytämässä kunnon närästysmömmöt! Pahin närästys tulee rasvaisesta ruuasta,lihasta,ruisleivästä,sipulista ja mausteista.Näitä tiettyjä ruokia välttämällä närästyksen saa pidettyä poissa. Muuten olo on todella normaali,ei oksentelua eikä päänsärkyä tms. Tänään rv 12+6

Nyt ei ole tarvinnut muutamaan aamuun oksentaa. Kaikista kolmesta edellisessä raskaudessa oon oksentanut joka aamu puoleen väliin raskautta. Tässä on ollut kyllä etovaa oloa mutta ei joka aamuista oksentelua. Siitäpä sitten minä stressin vedän kun nytki ollut sen suhteen taas parempia aamuja. Nyt rv 13+0

Siis kertakaikkiaan upeaa, että tämä etova olo alkaa helpottaan[emoji1] Alkoi jo usko mennä, mut nyt tästä voi jo pikkuhiljaa nauttia...

Täällä kans etova olo aika lailla loppunut, paitsi jos nälkä menee aivan liian pahaksi. Enää jatkuva pissaaminen, palelu ja todella arat rinnat vaivana.
Mutta onko kellään muulla polttavaa tunnetta häpyluuta pitkin.. saamari et välillä sattuu ihan kunnolla, toki ainoastaan kun olen pystyasennossa. Viime raskaudessa sama juttu mutta se alkoi vasta n rv30 ja oli siis liitoskipuja. Ei kyllä vielä tarttes alkaa :banghead: nyt 14+3
On myös aika yhtäkkisiä ja yllättävän kovia repäisyjä kohdun "ulkoreunoja" pitkin. Noh, ehkä toi aika on vaa kuultanu muistot edellisestä :Heartpink

väsymys alkaa pikkuhiljaa vähentyä, ja syömässä ei tarvii olla enään parin tunnin välein :) rinnat kasvanu ainakin 3 kuppikokoa :facepalm: ja edellisen viikon särkenyt alaselkää issias tyylisesti repien molempiin pakaroihin eikä panadolilla mitään tehoa :sour:

Jäätävä aamupahoinvointi odotti tänään herätessä ja piti välisin tunkea jotain suuhun kun leivänpalakin oksetti. :( Jospa se tästä taas voitoksi muuttuu nyt kun sain syötyä. Eipähän ole enää oireetonta menoa! He... -.-

Täälläkin edelleen heikko ja huono olo heti kun tekee jotain. Eli mun päivät menee lepoasennossa, välillä pikkuhommia tehden. Kauppareissu vie voimat yleensä loppupäiväksi. En vaan tiedä mistä tää johtuu, raskaudesta, kilpirauhasen vajaatoiminnasta, alhasista verenpaineista vai kaikista yhdessä?
Ärsyttää vaan kun tuntee olonsa entistä laiskemmaks ja huonoksi kun ei mitään pysty tekemään.
Äsken järjestin pari kaappia ja enkö oo taas lepoasennossa kun tuli huono olo ja mahaa särkee.

Mullakin edelleen huono olo, jonka sietämiseen tuntuu kuluvan kaikki energia. Tosin raskausviikotkin on vasta 11+5, eli eipä sen puolestakaan vielä "pitäis" helpottaa.

Järkyttävälle väsymykselle löytyi tosin selitystä labroista: hb vain 112. Mulla normaalisti hb on 140:n kieppeillä. Rautaa saan siis varmaan alkaa syödä hetikohta. Tosin tässä tais olla jotain viikkorajoja, ainakin joskus sanottiin, että ekalla kolmanneksella ei rautaa sais käyttää.

Mullakin oli neuvolassa hemppa 107. Täti konsultoi lääkäriä joka totesi että odotetaan verikokeen tuloksia. Sain käskyn syödä esim. tuoretta pinaattia ja punaista lihaa ym. Joissa on paljon rautaa, mutta rautatabletteja ei saanut syödä. Maanantaina kävin labrassa ja nyt oli hemppa 120 eli kaikki hyvin. Pinaatin puputtaminen tais tehdä tehtävänsä :joyful:

Mulle on tullu joku pahoinvointiaalto numero 2. Musta tossa välillä oli jo parempi olo mutta nyt oon taas alkanu oksentamaan lähes päivittäin. Tossa pari yötä sitten heräsin yöllä vessaan enkä millään saanu unta sen jälkeen ja valvoin aamuun asti. No, se väsymys teki tehtävänsä ja sinä päivänä olo oli aivan järkyttävä ja oksensin aamusta iltaan ihan kaiken mitä laitoin suuhuni... Nyt rv 12+5

Tänään 12+5 ja kaikki närästää ja sen seurauksena vi*uttaa. [emoji21] Siis laitan mä suuhuni mitä hyvänsä, niin koko ajan korventaa rintalastan takana. Omeprazol lääkkeen otin taas uudestaan käyttöön, mut tuntuu, ettei sekään oo tuonu samanlaista helpotusta kuin aikaisemmin. Tosi ärsyttävää. Ja kun ei jaksa mitään, eikä mikään huvita, kun omassa kropassa on niin tympeä fiilis. Sori tästä avautumisesta, mut tää on ainoa kanava, mihin just nyt pystyn tästä puhumaan.

Tänään on 13+4 ja minusta on tullut itkuliisa, itken mitä pienimmille asioille. Eilen mm. seurasin iltatoimien sivussa tanssii tähtien kanssa ohjelmaa, lopussa häätöhetkellä itkin kuin olisin isokin fani ohjelmalle. Esikoiselle luin vkloppuna nalle puh satua, enkös siinäkin ruennu vetistelemään. Esikoinen luuli tehneen jtn ja hirveästi pyysi anteeksi, minä yritin selittää, äiti ilosta itkee :-D

Vaivaako muilla päänsärky ja ootteko keksineet keinoa päästä eroon? :/ täällä särkeny enempi tai vähempi plussasta asti ja alkaa jo ymmärrys loppua.. ei tepsi paratabsit eikä panadolit..

Täällä myös päänsärkyä! Aina ollut vähän taipuvainen siihen ja niskat ja yläselkä jumit pahentavat mutt nyt on melkein päivittäinen riesa..

Burana auttaa minulla päänsärkyyn. Itselläni johtuu yleensä kyllä niskan ja hartioiden kireydestä, joten hieronta on myös hyvä lisä.. :)

Buranaa saa siis käyttää keskiraskaudessa, mutta parasetamoli on kuitenkin ensisijainen kipulääke.

Takaisin