Oireet

Mä vielä oksensin tänään aamulla vaikka yleisesti ottaen on kyllä jo niiiiin paljon parempi olo. Ihan aamulla tai illalla saattaa yököttää tai sitten tulee jopa oksennus mutta muuten koko päivä menee suht kivuttomasti kunhan muistaa syödä about koko ajan :D vatsa on jatkuvasti löysällä eikä toimi ollenkaan normaalisti.. väsymys on helpottanut aika paljon ja oon saanu kävelylenkkeihin ihan kunnolla taas vauhtia :) seksihalut on myös hitusen palautunu alun totaalisesta haluttomuudesta.

Rv 11+1

Onko muilla vatsatuntemukisa? Ihme pistelyä/tuikkimista ollut tänään. Ollut joskus aiemminkin tässä raskaudessa. Aluksi vähän huoletti, mutta dopplerilla kuuntelin, että vauvalla ainakaan ei hätää :angelic: millaisia ne kohdun kasvukivut on?

Käytiin eilen tän talven ekalla hiihtolenkillä. Illalla sattu kyllä paljon alamahaan. :( Alkoi heti pelottamaan, että onko vauvalla kaikki hyvin.. nyt yön nukuttua tuntemukset on taas aika normaalit. Varmaan kohtu kasvaa. Mies oli sitä mieltä että vauva tykkäs kovasti ja alko vetään rallia mahassa ja siks tuntu kipeältä. :D Nyt 12+4

Käytiin eilen tän talven ekalla hiihtolenkillä. Illalla sattu kyllä paljon alamahaan. :( Alkoi heti pelottamaan, että onko vauvalla kaikki hyvin.. nyt yön nukuttua tuntemukset on taas aika normaalit. Varmaan kohtu kasvaa. Mies oli sitä mieltä että vauva tykkäs kovasti ja alko vetään rallia mahassa ja siks tuntu kipeältä. :D Nyt 12+4

Minulla tulee kans lenkin jälkeen alavatsa kipeäksi. Sama homma oli ekassa raskaudessa. Ei oikeen motivoi liikkumaan :/

Tämä ruskea vuoto vaan jatkuu... pääsääntöisesti joka viikko 1-4 kertaa kun wc:ssä käy, niin pyyhkiessä tulee. Tuntuu etten yhtään luota tähän raskauteen :( vaikka monessa paikassa lukee, että tavallisia. Mutta tämä stressaa! Tänään 9+6...

Minulla on pahoinvointi ja etova olo jo loppunut, väsymyskin tuntuu väistyvän jo taka-alalle, viikonloppuna sain paljon asioita tehtyä kun aiemmat on menneet melkein nukkuessa. Jatkuvasti pitää kuitenkin syödä, ettei nälkä-ällötys yllätä, eli ihan kaikki oireet ei onneksi ole kadonneet. Ruokakin maistuu aika hyvin, pitää vaan varoa ettei syö liikaa kerralla, sen jälkeen tulee niin tukala olo ettei saa mitään tehtyä... Tänään 9+0.

Mulla meni jo viikko oksentamatta mutta tänään aamukahvit nousi taas ylös. Viime viikolla smoothie heti herätessä piti ilmeisesti oksun poissa :hungover: vieläkin vähän tuikkii alavatsalla. Väsymys ei oo kadonnut. 10+5

Mulla on naama kun teinillä. Ja finnit voi olla useita viikkoja eikä ne lähde pois [emoji34]. Ihan kamalaa. Mä olen niin taipuvainen kukkimaan hormonien vaihteluista. Imetysaikana iho oli aivan kamalassa kunnossa. Keskiraskaudessa normalisoitui viimeksi ja muutama viikko ennen synnytystä kukki taas oikein kivasti. Mihinkähän iho laaseriin sitä pitää mennä kun on ohi raskaus- ja imetysaika..

Mulla alkoi eilen tuhru ja tänään muuttui jo niukaks punaseks vuodoksi.. Huomenna ultra eli tuomiopäivä :sad001

Elmerille kovasti tsemppiä ultraan. Toivottavasti vuoto on harmitonta. Noi vuotelut on tosi stressaavia. Esikoisesta oli ruskeaa vuotoa usein ja tässä raskaudessa oli valemenkat heti alussa ja joskus vessakäynnin yhteydessä myös vuotoa.

Itse olen iloinen että kasvojen iho on jopa parantunut raskauden aikana :) Aiemmin oli sellaista pientä acne vaivaa välillä, etenkin juuri ennen menkkoja tai menkkojen alkaessa.

Mutta niinhän se on että joillakin helpottaa ja toisilla ei.. :/

Pahoittelut keskenmenon kohdanneille :( Ja -elmeri-lle tsemppiä!

Mulla on myös ollut mahassa pistelyä ja vihlomista, viime päivinä vähän enemmän kun aiemmin. Jatkuva ällötys on onneksi aika paljon helpottanut. Muutaman päivän tuli haaleaa rusehtavaa vuotoa, mutta se on nyt vaalentunut lähes olemattomiin. Toivottavsti siellä kaikki kuitenkin on hyvin.

Millasta teidän närästys on ollut? Mietin että voisiko tämä mun kumma oire olla kuitenkin närästystä. Kaikki röyhtäyttää kamalasti. Siis ihan kaikki, pelkkä vesikin. Ja se aiheuttaa sit sitä etovaa oloa ku ei tiedä tuleeko oksennus vai pelkkä röyhtäys... en ole mitään närästys lääkettä vielä kokeillut, mutta onko muilla ollut samanlaista jatkuvaa röyhtäilyä? Nyt viikkoja 11+4

Maikkoo94: mulla on maha kuin joku ilmapallo! Ja nimenomaan siis röyhtäilen, ei niinkään poistu toisesta päästä :D Ilma ei kuitenkaan kunnolla vissiin poistu kun olo on niin tukala ja varsinkin maatessa on paha olla. Närästyslääkkeet ei ole auttaneet :(

Aikaisemmin oli tästä puhetta, mutta ite söin kaks viikkoa omeprazol närästyslääkettä, johon sain reseptin lääkäriltä. Sopii raskaudenaikaiseen käyttöön ja mulla poisti närästyksen kokonaan. Aina kun ei ollut varma, närästikö vai oliko paha olo. Toi tabletti otetaan aamulla tyhjään mahaan ja auttaa koko päivän. Suosittelen lämpimästi, koska miksi kärsiä sellaisesta, mihin saa avun :)

Takaisin