Oireet

Tää raskaus menee vissiin samanlaisilla oireilla kun edellisetkin eli ei juuri mitään. Noh en valita, nyt sitä jo osaa ottaa iisimmin vaikka ei oo oireita.
Jossain vaiheessaa tulee varmaan väsymystä ja palelua.:)

Täällä vasta alkumetreillä, eli 4+2. Esikoisesta oli ympärivuorokautinen pahoinvointi viikolle 27 asti ja senkin jälkeen lievempänä. Sitten alkoikin supistukset... ei ole herkkua luvassa, jos tämä pysyy matkassa. Toistaiseksi ei muuta kuin vilu, kipuja alavatsalla ja rinnat taas paisuneet vähän. Viime kerralla huomattiin raskaus, kun rinnat turposi heti alussa valtavaksi ja mies kysyi, olinko hankkinut silikonit. Mulle siis on annettu joskus aikanaan lapsettomuustuomio eikä ollut minkäänlaista kiertoa, eli onneksi tissit tietää aina missä mennään.

Mä sain viimeksi lääkäriltä reseptin johonkin pahoinvointilääkkeeseen, joka ei kyllä auttanut. Eivätkä auttaneet rannekkeetkaan. Oksentelu loppui, kun otin jotain homeopaattista lääkettä, mutta olisi ehkä loppunut muutenkin. En jaksa uskoa, että tämä kierros olisi erilainen. Oma äiti kuulemma oksentanut 5 × 9 kk...

Vaivaako teillä muilla jano? Mulla se on ehdottomasti yksi isoin muutos aikaan ennen raskautta. Aiemmin olen aina juonut hyvin, väh. 2 litraa päivässä mutta se ei enää riitä, yöllä herään jatkuvasti janoon ja päivälläkin ehtii joskus tulla niin kova jano että suuhun ja kurkkuun sattuu :s nyt on viikkoja 5+4.

Onko muilla ollu ripulia tai vatsa löysällä?
Äsken piti melkein juosta vessaan ja kauheet ripaskat tuli... kesken aamupalaa siis piti mennä.
Ja myös pahoinvointi nostaa rumaa päätään.
koitin saada aamupalaa alas... Kauhee nälkä oli, mut huono olo ja ei tehny mieli syödä mitään. Nytkö tää sit alkaa?
Sain sentään osan alas ja ainakaan vielä ei oo oksuolo.

Mä en oo oksentanu moneen päivään, mutta huono olo vaivaa aamusin ja aamupäivisin.. ja iltapäivällä ja illalla ja kun ei syö ja kun syö... :D oppinu nyt sen että kun ei ala yökkimään niin ei tarvi alkaa oksentaakaan

Ei o ripulia ei, Ois kiva jos vois töräyttää oikein kunnolla, ettei tarvis pää punasena pakertaa. Vielä en ole tuota avustinta ottanut, ja onhan se positiivista jos ees kerran päivässä....

Kiku, raskaana limakalvot kuivuu ja siksikin voi tuntua kuivalta suu. Samoin jos seksin jälkeen tulee verta niin ei kannata huolestua. (Mulla tuli ennen melkein aina, liukkari auttaa)

Sipsii täällä popsinut sekä pähkinää ja vähä joqurttia yrittäny syyä. Aamulla herätessä olot yritti jotai kakoa ulos eihä siellä ollu eilis illan oksentelun jälkeen ees mitä tulla. Yritetään nyt neuvolan neuvojen avulla saada tolkkua oloihin. Rv7

Mulla ainakin tuntuu olevan maha löysällä. Samoin jano oli kova ennen pahoinvointia, nyt saa väkisin juoda.

Just kävin siwassa hakemassa kirpeitä karkkeja, tosin ei nääkään kyllä oloa kummemmaksi muuta. Mut onpahan jotain mitä syödä. Paha olo on jatkuvasti eikä rannekkeetkaan tunnu auttavan. Samoin väsyttää.. Onneks ei tartte töissä olla, vaikka kyllä ton taaperon perässä juokseminenkin työstä käy!

Joo mulki Jano oli kova, mutta pahoinvointien pahentuessa ei hirveesti saa alas mitää veden tapaista,tuoremehua.

Tost rannekkeest oli tänää neuvolassa puhe. Se muisteli silloin kun nää tuli, että pallukkaa piti painella ja pyöritellä. Pitääpä kokeilla. Tänää neuvolassa ihanku ois auttanut. Mutten vielä usko, pitää toimia useamman kerran kuin uskon pyörittelyyn ja paineluun.

Mäkin oon tuoremehua juonut. Tulee kalliiks kun kaupasta saa raahata mehuakin litratolkulla :D

Vois varmaan auttaa toi et painelee sitä palloo! Mulla joskus tuntuu vaan et tekee kipeetä se pallura kun käsiä liikuttaa ja se painaa niitä jänteitä. Onkohan se edes oikeessa kohdassa :D

Luin netistä, että kolmen sormen levyä kämmenestä ranteeseen päin ja niiden kahden jänteen välissä ois se paikka. Ite koitan pärjätä tällä yhdellä esikon jäljiltä :D

Meitsi kittaa noita rainbow halppis tuoremehuja :D

Täällä myös jatkuvasti jano,vissyä menee litra kaupalla.Ja mahakin toisinaan sekaisin.Ällötysolot on alkanu olee monta kertaa päivässä mut eipä oo viel pönttöä tarvinnu halailla.Tosin taaperon haisu vaippaa vaihtaessa ei yrjö kaukana oo.Väsyttää mut sit kuitenkaa uni ei tuu kovin helposti.

Joo niin mäkin ostelen vaan niitä halpoja mehuja :D

Tiedän tunteen Viuhti! Oonkin laittanu miehen vaihtaan vaipan jos on just sopivasti tullu kun sekin on kotona :D Toinen yököttävä on kissan hiekkalaatikon siivous :S

Pilvilinna meil ainanki poika ihmettelee kamalasti et mitä tuo äiti nyt oikee tekee
Taidan ulkoistaa haisu vaipat miehelle aina kun on kotona

Joo ai kamala kissanlaatikko
Saatika koiranpennun vahinkokakka.
Onneks mies ymmärtää ja hoitaa ne miun puolesta

Hassua että vaikka laskettu aika on kaikilla heinäkuussa niin monet teistä on viikoissa pidemmällä! :D Mulla meneillään 5+3 eikä pahoinvoinnista vielä tietoakaan. Vähän heikottaa jos liian pitkä aika edellisestä syömisestä mutta muuten vielä ihan hyvä olo. Toki oireina jäätävä turvotus (jo tässä vaiheessa saa peitellä vatsaa...!!) ja vatsakipu mutta ei onneksi vielä pahoinvointia. Kauhulla lukee näitä teidän kommentteja että mitä on mahdollisesti tiedossa..... jaiks. Ehkä teiltä sitten saa hyviä vinkkejä mitkä auttaa pahoinvointiin. :)

Takaisin