Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole mitään oireita enää, niitä vähäisiäkään, ihanaa! Silloin tällöin jotain kiristyksiä, mutta ei juuri niitäkään.

Tänään kävin avoimessa neuvolassa ekaa kertaa kuuntelemassa sydänääniä ja siellähän toinen oli niin tomerana <3 Potki anturia häiritsemästä jumppahetkeä ja neuvolatäti sanoikin, että onpa vilkas tyyppi, apua! :D Lähti aina karkuun laitetta, syke siellä 130-140 (ei sanonut tarkkaa) välillä ja kuului oikein tasaisena ja vahvana.

Ilman doppleria ei vois olla! Tää on vielä niin epäkonkreettista, kun ei tunne liikkeitä... Kauhea huoli ja sit se helpottuu kun saa kuulla sydänäänet ja nähdä ruudulta sykkeen luvut.

Pakko myöntää, että itselle tulisi vain hirveä pakkomielle kuunnella niitä sydänääniä vähän väliä...:dead: . Ei lisäisi mielenrauhaa tuollainen doppleri, vaan päinvastoin. Mut kaikki tyylillään :wink

Mä kuuntelen parin päivän välein yleensä :) ja se riittää mulle. Joskus voi mennä viikkoki välis, kuuntelen ku siltä tuntuu.
Mä jouduin käydä eilen töis pyörälenkillä asukkaan kans, viikonlopun oli ankarasti supistellu. No, pyörälenkin jälkeen alapää ja etenkin emätin tuntui kipeytyneen kunnolla, ihan ku olis jo vauva alkanu laskeutumaan, tuntuu samalta ku joskus rv35. Onneks se lääkäri on torstaina.. Kuitenki oon pyöräilly aiemminki raskauden aikana että ei pitäis siitä olla..

Kutiseeko muilla vatsa/reidet? Mulla on nyt muutaman viikon ajan vatsanalue ja reidet kutisseet ihan tolkuttomasti...pohjalla atopia toki, mutta mietin voiko liittyä jotenkin raskauteen ja kasvuun

Minäkään en kotiin doppleria halua, kun jos en saisikaan sydänääniä kuuluviin, niin saisin slaagin samantien.

Vatsa kutisee minulla myös ja vatsan venymiseen varmasti liittyy. Minulla myös ollut nuorempana atopia ja huomaan keinokuituisten vaatteiden kutittavan helpommin nimenomaan vatsanseudulta. Ceridal on ollut ystävä :)

Mullakin ennen RV 12 kutisi navan seutu ihan älyttömästi. Sitten se vaan meni ohitte.

Joo, alunperin itsekin kotidopplerin hommasin mieltä rauhoittamaan. Mutta sen tarve meni kun sai sen yhden kerran kuulla pitkän tauon jälkeen kotilaitteella. Nyt on vain sellainen mieli että haluan vain kuulla kun niin rauhallinen yksilö.

Mitä pyöräilyyn sitten tulee niin loikat pois pyörän satulasta käy nivusiin. Se on muuten ainoa tapa ,jolla voin lähes kivuitta itsenäisesti liikkua. Kävely käy niin nivusiin ettei tosikaan.

Täällä kutisee sääret! Atopia taustalla, normisti joutuu talvisin vaan rasvaa mutta nyt joka suihkun jälkeen pakko. Unohdinki kysyä tästä tänään lääkäriltä, mutta ei se häiritse niin siks sen unohdin :D

väsymys ja ummetus.. Noh väsymykselle löyty syy ku hemoglobiini oli hujahtanu, nyt sit rautaa ja pegorionia vatsalle josko tää tästä helpottais :)

Kutiseeko muilla vatsa/reidet? Mulla on nyt muutaman viikon ajan vatsanalue ja reidet kutisseet ihan tolkuttomasti...pohjalla atopia toki, mutta mietin voiko liittyä jotenkin raskauteen ja kasvuun
Jos menee mahdottomaksi kutinat, niin kannattaa ottaa neuvolassa esiin- jos vaikka taustalla olis se raskaushepatoosi. Yleensä tosin enempi loppuraskauden vaiva, ja eniten kaiketi kohdistuu kämmeniin, jalkapohjiin ja mahaan, mutta eihän se haittaa noita maksa-arvojakaan seurata jos tuo vaiva iskee!
Tsemppiä kaikille kutisijoille!

Mulla iski eilen suihkun jälkeen kutina navan seudulla. Täytyykin aloittaa rasvailut...
Esikoisen kohdalla käytin tuota Ceridal-öljyä aina ennen nukkumaan menoa eikä tullut raskausarpia...en tiedä oliko sitten hyvää tuuria vai öljyämisen ansioa.

Varsinkin navan seutua meinaa kutista ja rintoja on kutittanut melkein alusta asti, saa nähdä kuinka paljon arpia tulee.
Eilen säikähdin kun alavatsan vasemmalle puolelle tuli säännöllisiä mutta lyhyitä viiltomaisia kipuja, nämä kesti muutaman tunnin ja loppuivat. Lueskelin netistä että nämä kivut olis voinut olla liitoskipuja, esikoista odottaessa tuntuu kaikki pienetkin nipsasut huolestuttavilta

Rv 18+0

Onko muilla viel rinnat arkana? Itsellänihän on. Ja joo on doppleri, pelastaa tän hermoheikon.

Perhonenz mulla ainakin on. Ja niitä myös kutisee välillä tosi kovasti! Viikkoja 16+2.

Täällä ei rinnat enää arista kovin paljoa.
Mut tää pahoinvointi, tänä aamuna istunu vessan lattialla kun tienny uskaltaako sieltä lähteä vai tuleeko se oksennus no käyhän se opiskelu sielläkin. Millä tätä sais helpotettua? Viikkoja nyt 15+3 menossa. Ei auta että syö heti kun herää jotain, eikä että syö pienin väliajoin jotain tai ettei syö. Koittanu et syö kylmiä, jugurttia yms.hedelmiä tai niistä ainoostaan omena mikä menee alas, mut ei mikään helpota. Päivät menee ihan sumussa, oikein innolla ootan huomista lähipäivää koulussa jos tää olo jatkuu ei varmaan taas muista tunneista yhtään mitään kun keskittymiskyky menee siihen ettei oksenna. Mietin vaan että mahtaako tähän paljon vaikuttaa se etten edelleenkään saa kunnolla nukuttua et tekeekö se pahanolon vielä moninkertaseks. Neuvolassa ei sanottu oikein mitään kun yritin kysellä että mitähän vois tehä et sais nukuttua.

Minulla on tullut aamupahoinvointi vähän niinkuin takaisin. Jo oli helpompi jakso, nyt 16+0, ja aamut menee maatessa, oon työttömänä et ehtii kyl makoilla. Rintojen arkuus hellittäny täälläkin.

Mä litkin töissä sitä kivennäisvettä mis on b ja c vitskuja. Se tuntu kyl vaikuttavan ihan positiivisesti. Mammavitamiineissa on mukana kyllä kaikkia tarpeellisia mut ei pieni lisä pahaa tehny :)

täällä mennään 17+6 ja aamu alko oksennuksella.. Toivottavasti menee ohi. Ehkä toi alotettu rautakuuri tekee kans. Mut ei kiva :/

Takaisin