Oireet

Ääh, pitikin vielä näin loppumetreillä tulla näin ihana oire ku peräpukamat (ulkoiset), maha kyllä toimii ettei ummetusta ole, syön paljon kuituja ja juon vettä. Raivostuttavaa kun tuntuu niin super epämiellyttävältä olo koko ajan :/
 
Jossulla, mulla tuli peräpukamat esikoisen synnytyksessä. Ovat sen jälkeen ilmaantuneet aina raskauksissa! Mutta niistä onneks pääsee eroon raskauden jälkeen vaikka aikaa siinä menee!
 
Oioi. Nyt on pari päivää ollut oikeesti tukala olo. Ei oikein hyvä oo mitenkään päin ja henkee ahistaa vähästäkin. Maha tuntuu raskaalta ja painavalta. Voimakkaan napakoita supistuksia tulee aina liikkeelle lähtiessä, mutta ei ne kivuliaita oo vielä. Turvotus lisääntynyt jonkin verran. Huomenna 39+0 ja neuvolakin olis.
 
Hyvä ajoitus siis neuvolalle, siellähän ne voi vaikka tsekata että onko paikat jo auki jne. :) Täällä kyllä samoisaa fiiliksissä, oma olotila ahdistaa ajoittain todella paljon, erityisesti öisin.
 
Juu, viikko sitten oli äippäpoli käynti nii oli jo paikat pehmennyt ja sormelle auki. Joskohan tuo edistys joutuin nii ei tarviis pitkään enää kärvistellä.
 
Tänä aamuna oli niin kovat kivut alavatsassa/alapäässä etten päässy sängystä ylös ilman miehen apua. Se jo luuli että nyt on tosipaikka kyseessä kun talutti tutisevan vaimonsa pissalle, ja jäi vaan selailemaan kännykkää sängylle kun mä vikisin vessassa, mutta kivut taiskin johtua täydestä rakosta ja eilisen shoppailumaratonista :grin Täytyy todellakin muistaa sitte synnytyssalissa ravata pissalla mahdollisimman usein, jos täys rakko voi tuntua tolta... :eek:
 
Miullaki koskee aika paljon ku yöllä nousee vessaan.. sit tajuaa et rakko on ihan täynnä ja se varmaan johtuu just siitä :D
Mut alkaa jo ärsyttää nää silmät ja nenä. Silmät ovat jo viikon verran olleet oudot, maanantaina kävin lääkäriltä pyytämässä silmätipat reseptin, arvelivat että on tulehdus molemmissa silmissä. Vielä ei paljoakaan ole auttanut.. silmät tuntuu kuivilta ja välillä rähmii..
sit tää nenä on koko ajan tukossa, ei tuu mitään vaikka tuntuu että pitäis koko ajan olla niistämässä. Ihan ku olis jotenkin limakalvot turvonneet ja hiton kuivat.
 
Mä heräsin ekaa kertaa moneen kuukauteen vessaan viime yönä, silmät sikkurassa kompuroin pitkin seiniä :D Täytyy alkaa pitää jotain yövaloa sit ku vauvan kans yöllä hiippailee.
 
Mä epäilen että mun rakko räjähtää ennen ku herään :joyful: jos esikoisen takia herään niin aina joudun myös vessaan menemään mutta muuten nukun vaikka olisi kuinka vessahätä..
 
^ Mä varmaan herään joku yö, kun vauvan päälaki kutittelee jo :D Toivon periyttäväni erittäin vahvasti näitä unenlahjoja!
 
Mä oon alkanu bongaamaan noita kivuttomia suppareita useemman päivässä jo. Myös koko ajan ihan hirveitä kuumia aaltoja kun hiki vaan alkaa virrata sohvalla istumisesta.
 
Aamulla heräsin kun nenästä valui ihan suihkuna verta, vissiin hemoglobiini liian alhainen (?) Maanantain mittauksessa 115 (ei kyllä mitenkään huonoimmasta päästä oo, mut toki alhaisempi ku normisti).
Saunan jälkeen taas tuntuu että kaikki veri jaloissa, kun pistelee ja punoittaa hirveesti, ei oo muina viikkoina ollut ku tällä.
 
Viime yönä lähti limatulppa (on tainnu jo muutamia viikkoja tulla pieniä määriä, mut nyt tuli kunnon klöntti :D )
Harmi vaan että viä voi silti kestää useampi päivä synnytyksen alkuun.. (40+3)
 
Jossulla tuohan on hyvä merkki! Jospa se siitä lähtis käyntiin..

Minäkin olen kytännyt paperia pyyhkimisen jälkeen jo monta viikkoa :D välillä tulee limaista valovuotoa mut ei mitään veriviiruja tms...
 
Valkovuoto on nyt niin niin valkosta ja runsasta. Tuskin on limatulppa, vaan taitaapi taas olla hiiva :/
 
Minä Oksensin.. alavatsaa jomottelee. Ihme olo! Mutta flunssa on sen verran paha etten toivo mitään lähtöä nyt.
 
Ihan ihmeellinen kipu vatsalla, ihan ku se olis repeemässä :dead: Ei supista eikä oo sekaisin mutta kamalalta tuntuu ja ihan kosketusarkakin. Kumartuminenkin tuskaa. Mietin jo sitäkin ettei Napero vaan päättäny kääntyä vielä...?
 
Takaisin
Top