Oireet

Olemassa olleet suonikohjut (pari kpl) on suurentunut/turvonnut koholle ja ajoittain jopa särkee. Tuntuu, kuin olis vanha muori! Ei kiva. Onneks helpottaa synnytyksen jälkeen. Niin viimeksikin.

Turvotusta on vähänlaisesti ja sitä kyllä helpottaa kompressiosäärystimet :) Nimenomaan jalkapöydät tuntuu pullukoilta ja kädet tönköiltä.. Syytän joulumässäilyä. Liekö tänään saisi syömiset ruotuun niin näkisi onko eroa.

rv 38+1​

Muokattu viimeksi:
Mulla on sama kuin talvivauvalla, että jalkapöydissä on vähän turvotusta ja sormet on tönköt. Eilen pidin koko päivän tukisukkia, mikä jalkoihin auttoi, mutta nää sormet edelleen.. mutta, eipä tässä nyt enää montaa viikkoa mene.

Onko teillä ollut huimausta nyt viimeisillä viikoilla? Aamulla kun heräsin niin minua ja huimasi/pyörrytti.....

Noniin, yöllä käyty synnärillä, kun supistuksia tuli säännöllisesti neljän tunnin ajan ainakin. Ei mitään hirveän voimakkaita kuitenkaan. Tehtiin sisätutkimus, paikat oli alkanu pehmenemään ja kohtu auki sormelle. Vielä ootellaan siis kotona voimakkaampia suppareita! En malta oottaa :D
Muoks rv 37+5

Muokattu viimeksi:
Onko teillä ollut huimausta nyt viimeisillä viikoilla? Aamulla kun heräsin niin minua ja huimasi/pyörrytti.....
Nimenomaan kutisee.. Ni nytkö se hepatooosivaivat pukkas? :/

Eikö hepatoosissa kutise jalkapohjat (ja mahdollisesti koko muukin kroppa)? Jalkapöydän kutinan uskoisin johtuvan ihan vaan turvotuksesta. Pääliset mullakin kutiaa pahimpina turvotushetkinä.

Kuinka tähän viestiin tuli kaksi lainausta!? No, kun nyt tuli niin täytyy sanoa että varovaisesti saa levosta nousta että huippaamisen välttää. Ei nopeita liikkeitä.

Lalalaaaa ei ärsytä yhtään... :mad: ei pysty nukkuu kun sain niskat jotenkin jumitettua niin, ettei voi päätä kääntää/pitää tyynyllä/patjalla. Kaikki nivelet niin överilöysät hormoneista et ei paljon tarvi ku joku aina paikaltaan. Esim Kyljellään nukkuessa alempi olkapää ei oo kunnolla kuopassaan, ei satu mut tuntuu ikävältä. Joka päivä jotain uutta:hilarious:
Sit tästä valvomisesta tulee nälkä, ja syömisestä hirveä närästys kun menee takas vaakaan petiin.
Mut on ihana tietää et iso osa näistä kaikista jää sinne synnärille!! Ja onpahan palkka tästä kaiken vaivan arvoinen:shy:

Joo kyllä nämä yöt uskoo! Joka paikassa sanotaan, että nyt on tärkeää levätä vaan kun ei pysty!!! :mad:

Mikään asento ei oo hyvä ja yöllä tulee huono olo kun täytyy maata jne. Alkaa pinna olemaan aika kireällä. No nyt menossa 39+4, että jospa ei enää kauaa!

Joo kyllä nämä yöt uskoo! Joka paikassa sanotaan, että nyt on tärkeää levätä vaan kun ei pysty!!! :mad:

Mikään asento ei oo hyvä ja yöllä tulee huono olo kun täytyy maata jne. Alkaa pinna olemaan aika kireällä. No nyt menossa 39+4, että jospa ei enää kauaa!

Eka onneks sulla loppusuora häämöttää!
Ei oo itselläkään kovin monta kehittävää ajatusta tällä hetkellä mielessä, nää yöt alkaa olla niin helvettiä että huh!
Nykyään myös kylkiasento ahistaa henkeä, meen varmaan niin lyttyyn jotenkin ettei voi hengittää ja selällään ei sais nukkua eikö se ees kivaa ookkaan. Eli eipä tiijä miten päin ois.

Ainii uimarengasta oon miettinyt, voiskohan sen avulla nukkua mahallaan jos mahan laittaa sinne reikään...?:grin Ois ilo mulle mahallaan nukkujalle!

Ai että mäkin odotan aikaa, jolloin pääsee taas mahalleen nukkumaan! Tai edes kunnolla selällään, alkaa nää kylkiasennot puuduttaa. Välistä väännän itseni tuon vartalotyynyn kanssa sellaseen ihmeelliseen kylki/maha-asentoon ihan vaan vaihtelun vuoksi, muttei siinäkään kauaa voi olla.

Täällä kans toi hyvän asennon löytäminen ja nukahtaminen on kyllä haasteellista. Mut sit ku nukahtaa ni uni kyllä maistuu ja nyt oon nukkunukki sellasia 12tunnin yöunia ja tarvittaessa viel päikkärit päälle. Ja viikkoja se 38 tasan. Toivottavasti sais nyt loppuajanki viel nukuttua hyvin.

Mulla on nyt mennyt siihen, että nukun noin 01-03/04 ja sit loppuyön pyörin ja hyörin unen ja valveen rajamailla. Mies kun nousee 7:30 niin mä yleensä nousen samalla. Sit oon nukkunu aamupäivällä tunnin pari, ja joskus harvoin iltapäivällä..

Täällä vaihtelee kyllä nää yöt. Välillä riittäis unta vaikka koko kylälle ja välillä taas ei onnistu nukkuminen mitenkää. Edellisyönä nukuin 23-11 ja viime yönä taas 2-8...joskus nukahdan "yöunille" vasta 5 jälkeen aamulla, ku ukko lähtee töihin ja sit herään joskus 13-14 aikaan ja oon koko päivän ihan zombi. Ei auta rytmin vaihdot vaikka kuinka yrittäis, joten oon luovuttanu. Eiköhän se rytmi löydy sitte vauvan kanssa...jotenki...ehkä.... Ainaki toivon niin! :)

Täällä vaihtelee kyllä nää yöt. Välillä riittäis unta vaikka koko kylälle ja välillä taas ei onnistu nukkuminen mitenkää. Edellisyönä nukuin 23-11 ja viime yönä taas 2-8...joskus nukahdan "yöunille" vasta 5 jälkeen aamulla, ku ukko lähtee töihin ja sit herään joskus 13-14 aikaan ja oon koko päivän ihan zombi. Ei auta rytmin vaihdot vaikka kuinka yrittäis, joten oon luovuttanu. Eiköhän se rytmi löydy sitte vauvan kanssa...jotenki...ehkä.... Ainaki toivon niin! :)

Mä oon ottanut asenteen et nukun just sillon ku satun unta saamaan, ei oo enää oikeen varaa nirsoilla :rolleyes:
Myös mulla rytmi ihan sekaisin, yöllä valvottaa ja päivällä saatan pystyä nukkuu mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut. Alkuun yritin valvoa aina päivänkin että tulis uni illalla, mut ei se auttanut vaan olin entistä enemmän pihalla ja väsy.
Mut kyllä olo on jotenkin ylikierroksilla koko ajan unesta tai sen puutteesta riippumatta.

Nyt kokeilen nukkua mekanismituolissa, jos nukkusin vägän paremmin. Mua alkaa jo turhauttaan tämä väsymys. Ei kyllä kauaa pysty oleen selällään ja kylkimakuu on jo puuduttavaa. Ootan kovasti sitä että saan nukkua mahallaan ja selällään.

Mulla synnytyksenjälkeen mahallaan nukkuminen aiheutti rintatulehduksen ja muutenkin se oli aika epämukavaa kun oli rinnat täynnä maitoa.

Mulla on alkanu sormet puutuilemaan yönaikana eikä oikein mikään asento tunnu hyvältä, myös huonovointisuus on alkanu vaivaamaan etenkin makuuasennossa.
Yöllä heräilen vähänväliä ja seilaan kyljeltä toiselle, myös pidempiä valvomisjaksoja tulee välillä, aamulla kyllä unta riittäis mutta silloin ei pysty nukkumaan kun taapero herää yöunilta.
Huoh....sais kyllä mun puolesta syntyä jo tai vaikka heti kun vuosi on vaihtunut....

Takaisin