Oireet

Mul on jo nyt se äp:n muovialunen lakanan alla jos vedet menee sänkyy ni ei oo koko sänky sit iha siin.. :)

Hitsi, en oo tullut ees ajatelleeksi! Loistoidea! Nyt vähän huoli päällä, on niin kipeitä menkkajomotuksia ollut koko päivän taas, ja selkää särkee niin älyttömästi, et pelkään kohdunsuun vähintään pehmenneen. Pakko pitää koko ajan kuumavesipulloa vatsallaan tai selällä.
Paras vissiin pakata kassi varuiksi valmiiksi, mut toivon kyllä että nää ois vaan jotakin normisärkyjä. Tissit myös pitkästä aikaa törkeän kipeät.o_O Huomenna soitto naistenklinikalle labrakokeiden tuloksista niin taidanpa kyllä kysyä sieltä pitäisikö jo käydä tarkastamassa tilanne.

Pitäisikö itsekin harkita... Tulis ainakin helpommaksi kuin myöhemmin pestä koko petauspatjaa..o_O onneks sitten lapsen kanssa oon ajatellut pitää semmoista muovifroteelakanaa jatkuvasti lakanan alla ni kerää samalla maidotkin.
Esikoisen imetyksen aikoihin kokeilin just tuota froteelakanaa, ei ollut hyvä kun hiostaa eikä hengitä yhtään. Testaa ennen kun tarvii heti käyttää, että sopiiko sulle se froteelakana.

Nukkuminen on kyllä parhautta ja sitä arvostaa silloin kun on huonoja öitä takana :-) !Se ei todellakaan ole yliarvostettua niinku jotkut väittää :-D

Mun jalkapohjiat ovat kuivat ja niitä kutittaa. Eilen illalla tuli syötyä karkkia ja mukana oli muutama salmiakkikin ( hyi mua! ) ja nyt turvottaa käsiä ja jalkoja, herkästi näköjään heittää turvotuksen päälle....verenpaineet on kuitenkin kotimittauksella ihan ok. Tää joulunaika on kiusauksia täynnä ja itsekuri on koetuksella...pientä katumusta on havaittavissa:sorry:

Mulla on nyt viikon sisään alkanu selkeästi olla sormet aamusin vähän turvoksissa. Ei niin, että muut näkis, mutta itse kyllä huomaan. Oon koittanut juoda enemmän, liikkua niin paljon kun voi, vähentää vielä vähän suolaa jne. mutta ei tässä oikein näytä mikään auttavan. Jaloissa ei oo mitään sen kummempaa, nilkkasukkien raja illalla näkyy kyllä, mutta tilanne on ollut sama jo vuosia :D

Täällä kans turvotusta ja varsinkin aamulla sormet tuntuu ihan tönköiltä. Housuista ja sukista tulee helposti rajat näkyviin iholle... :-/ kait se on tää loppuraskaus, joka tämän aiheuttaa.

Niin tuttua nuo huonot yöunet tätä nykyä ja sitten, kun yhtenä yönä ei tarvi valvoa, niin heti on parempi olo ja haluaa sitä hehkuttaa. Ihanaa!
Toivon kaikille hyväunisia öitä!

Turvotus on kyllä nyt aivan jotain älytöntä! Mulla ainaki turvottaa sormia ja jalkoja niin, että ihan sattuu ja nivelet on aamusin ihan perkaleen kipeet! Sormiakaa ei kärsi taivutella! Tänään ei meinannu enää kengätkää mahtua jalkaa, ku oli niin turvonnu jalat...mulla on käytössä kiristämättömät sukat ja silti niistä jää kauheet urat! Tukisukkia en saa enää jalkaan "kirveelläkää"! Mitkää housut ei meinaa enää mennä jalkaa ja....kyllä tästä jo kohta haluis päästä pois! Ei tunnu enää omalta kropalta! Sitte vielä sattuu joka paikkaan, ku vauva on niin energinen ja suurieleinen. Kylkiluut, häpyluu, häntäluu, rakko, vatsanahka, lantio ja lonkat...särkee, vihloo, juilii ja siihen vielä monen viikon menkkajomottelut päälle! Radin takia ei saa syödä muuta ku nautaa ja salaattia...liikkumaan ei pysty ku heti supistaa... Nyt alkaa menee jo enempi valitukseks, mut ei oo enää kivaa :sad001 Kuukauden ku viel jaksais tän jomottavan ja särkevän lyllerölällerikropan kans :dead:

Mulla on alkanut myös niveliä särkemään, nilkat, sormet, ranteet , lonkat, olkapäät ja välillä puutuilee jokupaikka, sitten huomasin tossa kun tyttären kans 2v6kk joutuu välillä olemaan lattiatasossa, niin kontilleen kun menen niin oikeanpuoleinen polvi tuntuu ihan oudolle, mulla ei oo ikinä ollu vettä polvessa mutta mä voisin kuvitella että se tuntuis just tälläselle....ihme vaivoja...en muista mitään tällästä kahdesta edellisestä raskaudesta vai oonkohan voinut unohtaa....tiistaina tulee tasan 37vk täyteen jonka jälkeen lapsi katsotaan täysiaikaiseksi jos sattuisi syntymään eli kun on joulu vietetty niin ei haittais vaikka pieni päättäiskin jo tulla.

Mullaki kauheita kipuja lonkissa vähän väliä, varsinki öisin. Nään aina unta jostain, siinä unessa alkaa sattumaan lonkkiin/lonkkaan niin paljon etten pysty kävelemään ja sit herään siihen kipuun kun oikeasti sattuu :banghead: Joko on sellanen vihlova kipu tai sitten sellanen paine. Sellanen paineen tunne että pitäis saada jotenkin naksautettua se lonkka.

Onko kukaan kokeillut tai saanut apua turvotukseen luontaisesti nestettä poistavista kasveista ym? Mun kaveri sanoi, että hänellä auttoi sitruunan syöminen aamupalalla turvotukseen. Ajattelin kokeilla josko sitruunapalat juomaveden seassa auttaisivat. Ihan pelkän sitruunan syöminen ei jotenkin houkuta.

Onko kukaan kokeillut tai saanut apua turvotukseen luontaisesti nestettä poistavista kasveista ym? Mun kaveri sanoi, että hänellä auttoi sitruunan syöminen aamupalalla turvotukseen. Ajattelin kokeilla josko sitruunapalat juomaveden seassa auttaisivat. Ihan pelkän sitruunan syöminen ei jotenkin houkuta.
Ja ananas poistaa hyvin nestettä.

Mä join esikoisen odotuksessa nokkoslehtiteetä. Sen pitäis poistaa kans nestettä. Silloin mulla oli ihan hirveä turvotus, ei mennyt yhdetkään kengät jalkaa, eikä sormukset sormiin. Painonnousukin oli sen mukaista. Nyt ei ainakaan vielä liiemmin turvota. Joskin tänään meinas toinen käsi ekaa kertaa puutua, joten toivottavasti ei iske viime hetken turvotus.

Kellä turpoaa nilkat/jalkapöydät/jalkapohjat iltaisin?
Tuleeko samalla kutinan tunnetta?
Parina edellisenä päivänä turvonnut jalat... Ja samalla tullu kutina..
Aatellut että kun turpoaa niin ihokin venyy kutisee ja paukkuu.

Bepant, mulla on tota samaa...mut ei kutise vaan ihan rehellisesti "kirpasee" kävellessä ja painellessa/hieroessa.

Takaisin