Oireet

No voi ny :meh: Olis pitäny tänään olla neuvola, niin sepä soittikin että sappiarvo koholla ja keikka Jorviin. Ei nyt hengenhätää kuulemma vielä mutta ei sais nousta arvot enää tästä. Tsekkaukselle siis että kaikki ok. Kyllä vauva ainaki liikkuu. Jalkapohjat kutiaa edelleen, päänsäryt on tullu riesaksi, pissassa proteiini plussalla ja kohdussa jossain alhaalla tuntuu kummallinen pistävä kipu. En tiiä sitte liittyykö nuo toisiinsa.

Eivät aloittaneet lääkitystä? Minkälaisin jatkotoimenpiteistä seuraavat sinun ja vauvan vointia?

Moikka

Onko täällä tammikuulaisten puolella ketään kun "kärsii" päivittäisistä monista supistuksista?

Olen tässä sairaslomalla toista päivää ja supistukset jatkuvat yhtä useina kuin töissäkin.Eilen oli 26kpl ja tänään jolähes samoissa lukemissa.Eikä ole kivuttomia vaan tuntuu ja näkyy.
Neuvolassa vaan sanoivat että ei saa tehdä mitään fyysistä ja ei hätää jollei tule veristä vuotoa/lapsivettä ja supistukset menevät ohi minuutissa.
Kumminkin rassaa ja huolestuttaa tällainen :eek:

Täällä kohtalontoveri.. niin että oon ollu useampaan otteeseen myös sairaalassa sisällä jatkuvien supistusten takia..
Kortisonit iskettiin kankkuun rv30
Ja sen jälkeen useempaan otteeseen oon käyny estolääkke'pumppauksissa' synnärillä.

Onneks enää 6pv täysaikasuuteen ja siinä vaiheessa kun menee säännöllisten supistusten kans synnärille ni pääsee tositoimiin :)

Täälläkin supistuksia päivittäin, kipeitä ja paljon, käskettiin vaan ottaa rauhallisesti. En jaksanut alkaa vänkäämään puhelimessa et mitenkä tästä vielä rauhotun, kun sohvalta oon hädin tuskin noussut kuukauteen.
Erehdyin sanomaan et teen gradua, niin siinä olikin jo sitten supistuksiin syy hoitajan mielestä :bored: en tarkentanut et avaan läppärin about kerran viikkoon ja räpellän jotain, enkä todellakaan stressaa asiasta.

Onko muita joilla levottomat jalat? Onko tiedossa konsteja jotka vois auttaa? Mulla nyt öisin kun herää niin jalkoja ahistaa niin maan p*rkeleesti, et nukahtaminen vieläkin vaikeampaa. Magnesiumia vedän maksimiannoksen joka päivä, auttaa jonkin verran. Venyttely yms neuvolan vinkit vaan pahentaa tilannetta, alkaa lisäksi "kutittaa" lihaksia sisältä. Järki lähtee ihan justiinsa.:grumpy:

Täälläkin supistuksia päivittäin, kipeitä ja paljon, käskettiin vaan ottaa rauhallisesti. En jaksanut alkaa vänkäämään puhelimessa et mitenkä tästä vielä rauhotun, kun sohvalta oon hädin tuskin noussut kuukauteen.
Erehdyin sanomaan et teen gradua, niin siinä olikin jo sitten supistuksiin syy hoitajan mielestä :bored: en tarkentanut et avaan läppärin about kerran viikkoon ja räpellän jotain, enkä todellakaan stressaa asiasta.

Onko muita joilla levottomat jalat? Onko tiedossa konsteja jotka vois auttaa? Mulla nyt öisin kun herää niin jalkoja ahistaa niin maan p*rkeleesti, et nukahtaminen vieläkin vaikeampaa. Magnesiumia vedän maksimiannoksen joka päivä, auttaa jonkin verran. Venyttely yms neuvolan vinkit vaan pahentaa tilannetta, alkaa lisäksi "kutittaa" lihaksia sisältä. Järki lähtee ihan justiinsa.:grumpy:

Mulla kans oli jossaa puolessa välissä joka yö levottomat jalat... :-/ ihan hirvee vaiva! Magnesium ja tukisukat auttoi... :-)

Ahne, siinä sappiarvossa kestää pari pv valmistua. Ma tai ti soittelevat mikä se oli ja kaiketi sen kontrollin pohjalta sitte päätetään jatkoista. Lääkitystä ei vielä muuhun ku tähän närästykseen, että uskaltais taas syödä normaalisti. :meh: Joka tapauksessa jos mitään kummia oireita tulee niin eikun takas näytille. 23.12 laittoivat polikäynnin vauvan pienikokoisuuden takia. Nyt 33+0 ja vauvalla painoarvio 1690g.

Noihin levottomiin jalkoihin mulla auttoi kanssa magnesium ja tukisukat päivällä. Illalla ennen nukkumaanmenoa mä suihkuttelin jalkoja kylmän veden alla, ja laitoin sitten löysät villasukat yöksi. Ja mua helpotti myös se, että laitto jalkoja vähän koholle yöksi.
Onko sun hb hyvä? Raudanpuutehan voi myös aiheuttaa levottomat jalat.

Ahne, siinä sappiarvossa kestää pari pv valmistua. Ma tai ti soittelevat mikä se oli ja kaiketi sen kontrollin pohjalta sitte päätetään jatkoista. Lääkitystä ei vielä muuhun ku tähän närästykseen, että uskaltais taas syödä normaalisti. :meh: Joka tapauksessa jos mitään kummia oireita tulee niin eikun takas näytille. 23.12 laittoivat polikäynnin vauvan pienikokoisuuden takia. Nyt 33+0 ja vauvalla painoarvio 1690g.

Jep, sappiarvossa tosiaan kestää valmistua, oliko maksa-arvo koholla, vai ei ollu valmistunut sekään? Mullahan alkudiagnosoitiin raskaushepatoosi heti maksa-arvon perusteella, ja aloitettiin heti lääkitys (mulla on kylläkin ollut edellisissäkin raskauksissa hepatoosi niin olivat varmoja että sitä onpi taaskin ja onkin), vaikka sappiarvo oli vielä valmistumatta. Tsemppiä, sullakin on vielä monta viikkoa niin jos on hepatoosi, niin lääkityksellä varmaankin jatkavat eteenpäin ja seuraavat tarkasti teidän molempien vointia.

Mullakin supistelee päivittäin. Välillä kipeästi ja toisinaan vaan harkkareita. Eilen olin sairaalassa näytillä, kun useampi tunti tuli kipeitä joita vatsatauti vielä provosoi :hungover: kaikki onneksi meillä hyvin :) mulla myös taustalla yksi keskonen, niin välillä on vähän hysteerinen olo näiden kanssa :rolleyes:

Ipa86; missä tutkimuksessa havaittiin vauvan olevan pieni? Musta tuntuu, että eipä sitä vauvan kokoa mistään tutkita useinkaan...vai onko se nauvolakäynnin tunnustelut ja se-mitta, joilla sitä tutkitaan/seurataan?

Parin päivän sisällä alkanu tulla liikkeelle lähtiessä sellaista alamahan vihlontaa,liitoskipuja?ja alapäähän vihloo välillä kävellessä.tuntuu et vauva punnertaa päällä alamahassa ja,joten se vissiin tekee näitä oireita?

Ipa86; missä tutkimuksessa havaittiin vauvan olevan pieni? Musta tuntuu, että eipä sitä vauvan kokoa mistään tutkita useinkaan...vai onko se nauvolakäynnin tunnustelut ja se-mitta, joilla sitä tutkitaan/seurataan?
Mulla siis piti olla neuvola lauantaina, mutta th soittikin että perutaan se ja lähdepäs käymään sairaalalla. Mulla on alkanu käsiä ja jalkapohjia kutittaa joskus tässä viikko-pari sitten ja sen takia soitin viimeviikolla neuvolaan että saisinko lähetteen maksa- ja sappikokeisiin labraan. Sen sappiarvon perusteella neuvolasta siis tehtiin lähete sairaalalle. Lisäksi jossain alhaalla mahas on kumma pistävä kipu.
Eilen siellä synnärillä lääkäri ultrasi ja otti mitat vauvan päästä, vatsasta ja reisiluusta. Näiden mittojen perusteella järjestelmä laskee vauvan painoarvion. Tuosta tuli nyt tämä viimeisin katsaus vauvan koosta. Jouduin käymään kerran aiemminki päivystykses Naikkarilla kun tuli verta ja supisteli. Siellä sillon painoarvio 1256g, joka oli myös alakanttiin normista. Nyt kun vauva kasvaa -2 käyrän alapuolella laittoivat mulle vielä ennen jouluaattoa yhen kasvukontrollin.

Noihin levottomiin jalkoihin mulla auttoi kanssa magnesium ja tukisukat päivällä. Illalla ennen nukkumaanmenoa mä suihkuttelin jalkoja kylmän veden alla, ja laitoin sitten löysät villasukat yöksi. Ja mua helpotti myös se, että laitto jalkoja vähän koholle yöksi.
Onko sun hb hyvä? Raudanpuutehan voi myös aiheuttaa levottomat jalat.

Hyviä vinkkejä Desiree ja Musicro!
Nyt oon pitänyt koko päivän tukisukkia ja pystyin ottaa päikkäritkin, ei ahdistanut jalkoja niin paljon.. ihan mahtavaa, varmaan jo tietoisuuskin siitä et sukat ja magnesium auttaa tekee ihmeitä:happy: Onneks magnesiumia ei voi syödä liikaa, kun välillä joutuu ottaa ylimääräisen!
Ja on mulla varmaan vieläkin hyvä hb, sain nousemaan 120, eikö se oo ihan bueno?

Loppuraskauden väsymys! Missä menee raja mikä on normaalia? Nukun n. 9 tunnin yöunet, yleensä herään vain kerran käymään vessassa. Aamulla kun herää, syö aamupalan ja käy pikku lenkin (15-30min) koiran kans niin olisin taas ihan valmis nukkumaan.. Välillä nukunki aamupäivästä vielä 30-60min. Hemoglobiini on ollu matalalla koko raskauden mutta joskus rv30 vaiheilla se oli noussu 124 ja raudan syönnin sai lopettaa. Edellisellä neuvolakäynnillä sitä ei sitten ees mitattu vaikka pyysin.. Niin ja tänään siis rv35+1, seuraava neuvolakäynti on vasta parin viikon päästä.

Sama. Miten voiki olla näin väsyny.. 8h yöunia muutamassa pätkässä, aamusta 1,5h päikkärit ja taas vois nukkua. :hungover: Hb mulla 133 ni ei se ainakaa syynä väsymykseen.

Ois kiva kyllä nukkua. Esikoinen ruvennut heräämään kuudelta jostain syystä. Itse ehtii nukkua yöllä 7,5 h suunnilleen (yksi vessatauko), mutta päiväunia kaipailein kyllä. Enää reilu viikko töitä onneksi :)

Olisi kiva nukkua, jos saisi nukutuksi.. Mua väsyttää, mutta varsinkaan öisin en saa hyvin nukutuksi. Normaalisti olen hyväunien, mutta kai ne on nää loppuraskauden hormonit, jotka valvottaa. Hyvää asentoa on vaikea löytää, ja vessassa käyn 3-5kertaa yössä, minkä jälkeen ei aina uni tule.. Lisäksi olen ollut kamalassa flunssassa, joka vei yöunet, kun hengittäminen oli niin vaikeaa. Aamuisin herään laittamaan lapsia kouluun. Ei he ehkä mua siihen tarvitsisi, mutta musta ois ikävä vaan nukkua, kun muu perhe häärää lähtöjään. Mies yleensä lähtee saman tien herättyään ennen lapsia. Monesti menen kyllä nukkumaan vielä aamulla tai puolelta päivin, mutta päiväunet vaikuttaa ehkä yöuniin ja nukun mieluummin yöllä kuin päivällä. Yöllä on yksinäisen tuntuista valvoskella...

Semmoinen purkaus.. Kunpa tulisi edes välillä oikein hyviä yöunia ennen vauvan syntymää .

Onko muita jotka kärsii janosta näin loppuraskaudessa?Itellä menossa rv 33+5 ja tuntuu et suu kuiva koko ajan,janottaa.Sokerirasitus tehty rv26 ja arvot oli erinomaiset.Lisäksi välillä tuntuu et jaksaa touhuta ja sit iskee voimaton olo,jalat tuntuu ihan voimattomilta.Hb ollu 112 luokkaa vaikka ottanu nestemäistä rautaa jo pitkään.

Mulla oli Rabsu tuota samaa, että flunssa vei ne vähätkin yöunet. Sain sillon reseptin Nasonexiin, että hengittäminen olis edes vähän helpompaa, kun vähentää limakalvojen turvotusta nenässä.
Flunssan mentyä sitä on välillä nukkunut varsin hyvin, ja välillä taas tosi huonosti. Nyt kun on ollu pari viikkoa kotona niin on onneks voinut halutessaan nukkua päivälläkin.
Vessassa ei tartte onneks käydä kun max 2 kertaa yön aikana, jossain vaiheessa oli kyllä tiheempikin vaihe.
Ja tuosta janosta, mulle on tullut nyt vasta ihan viime viikkoina (nyt 37+2) jatkuva jano. Ja nyt huoma senkin, että jos ei vettä juo kunnolla, niin sormet turpoaa ja käy kankeiks.

Tänään 36+6 ja supistelee liikkeellä kivuttomasti lähes koko ajan. Välillä tulokas punkee häpyluuta vasten päällään niin kipeästi, että sitä alkaa välittömästi miettiä sitä sairaalakassin sijaintia. Uusimpana oireiluna on yllättävät kuvotusolot päivittäin (jännitystä lienee?). Mutta vaikka olo on välillä todella tukala, niin toivon, että synnyttämään lähtö tulisi vasta joulun jälkeen. Esikoinen odottaa kovasti joulua ja olisi ikävä olla erossa silloin. :sorry:

Takaisin