Oireet

Mulla on nyt itku todella herkässä. Ajettiin eilen hautausmaan ohi ja siellä laskettiin just arkkua hautaan, niin mä aloin itkemään sitäki. Mies onneks jo ymmärtää, että nää itkukohtaukset johtuu vaan hormoneista. :)

Mulla oli koko viime yön ihme jumeja ja kramppeja ympäri kroppaa, mikä olikin ihan uutta. Yhessä vaiheessa en meinannut päästä kääntymään ollenkaan kun polveen sattui niin paljon.

En oo koskaan kärsinyt oikeen mistään selkävaivoista ja nytkin on varmaan istumatyöstä johtuen pakaralihakset olleet vaan välillä jumissa. Tästä tää vaivaisuus ilmeisesti sit alkaa, huomenna 19+0 :D

Tänään tein 4km vaunulenkin esikoisen ja koirien kanssa ja sen jälkeen on vatsaa juilinut ja supistellutkin aina välillä. Nyt vasta rv15+4...esikoisen kohdalla vetelin viel tässä kohtaa juoksulenkkejä!!! No täytynee rauhoitella hiukan ettei äidy pahemmiksi oireet.

Ei pidä rehkiä liikaa :) Nyt vaan lepiä sohvalla suklaalevyn kanssa :grin

Mä olen ihan huolissani, kun liitoskivut ja vatsan kovettumiset ovat tiistain jälkeen olleet paljon aiempaa vähäisempiä! Tulee heti vainoharhainen olo, että joku on pielessä.

Ehkä oikeammin kyse on siitä, että tiistaina kävelyn sijaan uin ja vesijuoksin, keskiviikkona olin illan poikkeuksellisesti kotona sairaan esikon kanssa... Niin kai se helpottaa jos itsekin välillä relaa :woot:

Onko muut muuten pyöräilleet? Erityisesti te, joilla on ollut liitoskipuja? Mä pyöräilin tiistaina lähiostarille 2 km. Kun pääsin perille tuntui het niin oudolta ja inhottavalta. Paluumatka oli vähän jotenkin siedettävämpi, mutta en oikein tiedä että kannattaako sitä pyöräillä vai pahentaako se vaan?

Mulla on onneks fillarista kumit tyhjänä...ollu jo pari vuotta. Aattelin just et varmaan fillarointi lisää ikävää tunnetta tuol alapäässä kun muutenkin on välillä sellanen olo, et pysyykö toi alapää paikoillaan vai onko irtoamassa kun niin painaa alas... Esikoisen kans kyl olis kiva fillaroida välillä.

Mulla loppuu kesäloma maanantaina ja ajattelin vielä ainakin syyskuun loppuun pyöräillä töihin (45 min suuntaansa). Toivottavasti onnistuu. Kesälomalla pyöräilin jonkin verran lyhyitä matkoja ja oli ihan ok.

Mulla pyöräillessä varsinkin kaikki moukut tuntuu välillä ikävästi alamahalla. Niinku painetta ja hölskymistä :D sit ku pysähtyy nii saattaa vähän aikaa särkeä, mut menee nopeaa ohi. Saa nähdä millä kuljen talvella töihin ku en uskalla liukkaalla ajaa.

Kertokaahan, että miltä ne supistukset tuntuu? :D

Mulla tulee töissä aina alamahakipeäksi. Tuntuu sellaselta venymiseltä tai repimiseltä tai joltai vastaavalta, mutta muuten ei sitten oo mitään tuntemuksia ainakaan vielä. Joskus lenkkeilyn jälkeen saattaa tulla.

Kai supistukset tuntuu kaikilla vähän erilaisilta, yleisesti maha kovettuu ja tuntuu vähän menkkakivuilta. Mulla tuntuu kuin joku tunkisi mahan läpi paineella (vähän samalta tuntuu sitten isoilla viikoilla kun vauva yrittää punkea kyljestä läpi) ja kipu säteilee yläreisiin ja jonkin verran selän puolelle. kasvukivut ovat vähän samantapaisia, mutta niissä ei maha kovetu.

^Kysyin lääkäriltä tuosta Kolmosen odotuksen kohdalla, sanoi että saa käyttää, mutta oli sitä mieltä ettei ole kannattavaa jos ei ole erityisen vaivaavat, synnytyksen jälkeen suositteli hoitamaan vasta, kun todennäköisesti sitten viimeistään ponnistusvaiheessa uusii.

Mulle on tullut tosi kipeä pukama joka kyllä tarttis jotain hoitoa, neuvolasta sanoivat että voi lyhytaikaisesti käyttää mutta silti arveluttaa, mä oon niin lääkekammonen että pelkään aiheuttavani vauvalle jotain pahaa ylimääräisillä tököteillä, mutta ehkäpä mä nyt kuitenkin uskallan kokeilla jos tuo auttaa. Mulla ei ole ollut nyt edes vatsa kovalla mutta painon tunnetta tonne alaspäin lantioon on.

Tänään 16+6 ja pari päivää sitten alkoi aivan jäätävä alaselkäkipu :(! Alaselkä painuu normaalistikin vähän notkolle ja nyt notko vaan syvenee minkä seurauksena selän lihakset kiristyy tosi pahasti... Koko alaselän alue tulehtuneen oloinen ja lihakset paikoin ihan kosketusarat. Tukivyö ja lämpöpussi käytössä ja nyt on ollut pakko ottaa myös pari Panadolia päivässä. Selätintä oon myös käyttänyt ja yrittänyt varovasti venytellä ja kävellä kivun sallimissa rajoissa.Muita hyviä vinkkejä tarjolla?

Samaan aikaan tosi kovia liitos/repäisykipuja, jotka pääsääntöisesti toispuoleisia ja tuntuu kuin puukolla iskwttäisiin vasemmalle puolelle alavatsaan Tässä raskaudessa ollut aiemminkin repäisykipuja muttei näin pahoja:sad001Aiemmissa kahdessa raskaudessa selvisi kyllä paljon vähemmällä näiden suhteen. Onko muilla alkanut juuri näillä viikoilla liitoskivut pahenemaan?

Onko muilla ollut/onko tietoa kuuluuko asiaan. Tänään alkoi voimakas paineen tunne vatsalla. Paine kestää hetken, mutta menee kyllä ohitse. On ollut aikaisemminkin, mutta tänään erityisesti. Tunnetta pahensi, kun tuli juostua lyhyt matka bussiin. Lisäksi ollut repäisykipuja, ei kauhean pahoja, mutta on kuitenkin.
Hätäilenkö turhia vai onko aihetta soitella lääkärille..?

Muoks. Rv 18+5

Kyllä mä Iljaana uskaltaisin hetken verran käyttää huoletta. Kurjia nuo pallukat, itse oon saanu aina raskauksien välissä paranneltua, mutta heti seuraavassa raskaudessa on uusinut :inpain:

Kuulostaa musta 3sme harjoitussupistuksilta. Jos oikeasti huolettaa, niin soita neuvolaan jos pääsisit tarkistukseen lääkärille. Ja ota rauhallisesti :coffee2

Mulla alkoi taas tämä aamu oksentelulla :sick006 Ikävän päivän valitsi pahoinvointi takaisin tulolleen, esikoisella alkoi eskari ja kuopuksella oli viimeinen keskoskontrolli keskussairaalalla. Onneksi olot kuitenkin helpotti kun otti hetken lepiä sohvalla.

Onko muilla ollut/onko tietoa kuuluuko asiaan. Tänään alkoi voimakas paineen tunne vatsalla. Paine kestää hetken, mutta menee kyllä ohitse. On ollut aikaisemminkin, mutta tänään erityisesti. Tunnetta pahensi, kun tuli juostua lyhyt matka bussiin. Lisäksi ollut repäisykipuja, ei kauhean pahoja, mutta on kuitenkin.
Hätäilenkö turhia vai onko aihetta soitella lääkärille..?

Muoks. Rv 18+5
Mulla ollu samaa mut käsittääkseni on tosiaan vaan harjotus suppareita ja menee lepäilyllä ohi:)

Hyvä kuulla, lohduttaa edes vähän tähän hätäilyyn :D soittelin silti jo aamuksi lääkäri aikaa niin varmistuupa ainankin :)

Mulla ollu samaa mut käsittääkseni on tosiaan vaan harjotus suppareita ja menee lepäilyllä ohi:)

Mäkin yks päivä jouduin vähän kiirehtimään kävellen ja oli maha kyllä niin kovana ja pinkeenä että, ja kun vähän hidasti ja hengitteli niin se helpotti. Muussa liikunnassa tuota ei oo kyl tullu, pyöräileen yms pystyy kyl. Repäisy/vihlomiskipuja ollut melkeen plussauksesta asti, ei joka päivä onneks, mut sit ku on niin on enemmän.

Tänään 16+6 ja pari päivää sitten alkoi aivan jäätävä alaselkäkipu :(! Alaselkä painuu normaalistikin vähän notkolle ja nyt notko vaan syvenee minkä seurauksena selän lihakset kiristyy tosi pahasti... Koko alaselän alue tulehtuneen oloinen ja lihakset paikoin ihan kosketusarat. Tukivyö ja lämpöpussi käytössä ja nyt on ollut pakko ottaa myös pari Panadolia päivässä. Selätintä oon myös käyttänyt ja yrittänyt varovasti venytellä ja kävellä kivun sallimissa rajoissa.Muita hyviä vinkkejä tarjolla?

Samaan aikaan tosi kovia liitos/repäisykipuja, jotka pääsääntöisesti toispuoleisia ja tuntuu kuin puukolla iskwttäisiin vasemmalle puolelle alavatsaan Tässä raskaudessa ollut aiemminkin repäisykipuja muttei näin pahoja:sad001Aiemmissa kahdessa raskaudessa selvisi kyllä paljon vähemmällä näiden suhteen. Onko muilla alkanut juuri näillä viikoilla liitoskivut pahenemaan?

Mulla on nyt ollut kivuton alaselkä viikon (*kopkop*), oon torstaina menossa jäsenkorjaajalle jos sais tehtyä mun lantiolle jotain. Hierojalla oon käyny 1x/kk. Notkoselkä täälläkin ja iskiashermohan siinä sitten painuu ja menee kaikki lihakset lähellä jumiin..:/
Mulla ei oo onneks noi liitoskivut vielä pahenneet, samanlaisia ollu koko aika..

Alasekäkipuihin toivottavasti ehkä antaa vähän mielenrauhaa, että mulla oli edellisessä tosi kipeä alaselkä noin viikot 20-22. Käytin tukivyötä ja kiroilin, että tätäkö tää on sitten loppuun asti. Ei ollut. Viikon 22 tienoilla se vaan loppui. Oli taas jotain "liitoskiputyyppistä", eli helpotti, kunhan selkä löysi uuden asennon kasvavan mahan tieltä. Voi siis olla, että helpottaa itsestäänkin kohtapuoleen. Toki kevyttä liikuntaa kannattaa tehdä (venytellä, kontillaan maltillisia jalannostoja yms.) ettei täysin jumahda. Ja tukivyöstä voi olla väliaikainen apu.

Takaisin