Oireet

Mulla on ollu joka ilta kauheeta vatsan kurnintaa vaikka Oon syönyt vatsan täyteen niin melkewn heti kurnii

Hienoa Omppunen :) Eikös Kirpullakin ollut pahat pahoinvoinnit? Mikähän siellä vointi?

Uskon! Mäkin Kolmosesta oksensin rv 22 asti, niin nyt kun oksentelu on loppunut joskus rv11 ja enää huimaa ja tulee satunnaisesti huono olo, niin on aika huippua :grin

Nyt on vatsantoiminta aika hyvässä balanssissa, Levolackia otan n.10ml/päivä, mutta voi hitto sentään kun iski hirvittävä hiivatulehdus! Laitoin eilen illalla sellasen yhdenyön puikon vaan eipä auttanut, tänään hain sitten sen 3päivän emätintablettikuurin ja kokeilen jospa se auttais. Eipä oo aikoihin hiivatulehdusta ollutkaan.

Onko muille ilmaantunu rytmihäiriöitä nyt raskauden aikana? o_O musta tuntuu että vähän väliä sydän ottaa pari extra tykytystä ja sellane jännä tunne rinnassa

Mulla on ollut lapsesta asti rytmihäiriöitä, mutta nyt raskauden aikana ne on lisääntyneet.

Zeni,kiitos kysymästä. Täällähän niitä oloja oli kerrakseen melkein hautuumaalle saakka vei,tai ainakin siltä tuntu :( nyt ollut 5 päivää ihan suhtkoht siedettäviä,kerra olen vaan oksentanut ja hiukka etovaa oloa mutta kun syö väkisin ni menee n.10min ohi. Itseasiassa mä oon syömässä kokoajan,n 20min välein tosiaan toivon että tää etova olokin loppuis pian ettei ois mitään,sillä kokoajan on pelko aamulla herätessä että jos saanki juosta okselle ja taas alkaa se kauhea olo ja kurjuus :/
Tosin mulla oli myös rv 9 siedettävä eikä paljoo ollu pahoinvointia mutta palas takas rv 10.. onko muill aaltoillu kuinka pahoinvointi?

Nyt rv 12+0

Mulla on varmaan hempat alhaalla ku pyörryttää ja väsyttää koko ajan ja pahaolokin nostanut taas vähän päätään vaikka on ehtiny loistaa poissaolollaan jo useamman viikon. Lisäks joku kipee kyhmy tullu kainaloon ja on muute veemäinen vaiva se! Ilmeisesti joku tulehtunu rauhanen tai vastaava ja ilmeisen yleistä. Mul o 1.8 neuvola lääkäri nii aattelin siellä valitella kaikki:D

Kirppu mulla sama juttu. Meni jo jonku pari viikkoa sillee ettei ollu huono olo tai mitää, mut nyt sit tällä viikolla jotenki tullu takasin... :-/ ihme juttu, ei mulla aikaisemmissa raskauksissa ollut tällasta. Silloin ku paha olo loppu, niin sit se kans loppu eikä tullu takasin enää...

Ei tää tosiaan mukavaa ole,aamusta alkaen taas todella huono-olo eikä mitää pysty tekemään,sellanen olo että kokoajan meinaa oksettaa :( Onneks en ees alkanu olemaan siinä uskossa että tää ois helpottanu..oisin pettyny liian pahasti.

Onko muilla alkanut suonenvedot/ jalka krampit? Mulla oli tuossa yönä kaikista pahin, jäi koko päiväksi sellainen kipu sääreen ja sit alkoi kramppaamaan jalkapöytään asti kun olin seisoskellut ja kun yritin kävellä niin veti niin paljon ettei voinut kun kyyristyä ja yrittää venyttää... Illalla sain onneksi magnesium tabletin ja on helpottanut.

Samoin yöllä on nyt sitten välillä huonosti saanut unta, heräilee ääniin ja ei meinaa heti saada unta. Jos on ollut huono yö niin se kostautuu päiväksi niin ettei oikein pysty syömään ja oksettaa. Eilen illalla lensi jonkun hajun takia taas iltapalat kaaressa ulos. Eipä ollut esikoisesta tällästä, aamupahoinvointien jälkeen en enää oksennellut kuin kerran migreenin takia. Nyt rv 16+5.

Samaa kuin aiemmassa raskaudessa:
Huulet rohtuu herkästi vaikka kesä. Normaalisti ongelma vain talviaikaan.
Otsa täynnä pieniä finnejä, vaikka normaalisti kesällä ei iho kuki lainkaan.
Vähän matkapahoinvointia jos on kyydissä ja lukee tai näppäilee kännykkää.
Olen taas päässyt tosi helpolla ekan kolmanneksen.

Aika samoissa tunnelmissa olen kuin kirppu^. Alkaa väsyttää tämä jatkuva pahoinvointi.. ois kiva viettää normaalisti päivänsä. Lomamatkaltakin päällimmäisenä on muistikuvat jatkuvasta pahoinvoinnista.. Mutta ehkä aika kultaa muistot. Kyllä tää pahoinvointi joskus taakse jää.

Onko muilla hampaidenpesu yhtä yökkimistä? Mulla alkanut nyt oksurefleksit, kun vaan laitanki harjan suuhun. Oon koittanu vaihtaa tahnaaki, mutta ei se auta. Aamupala menee todella vastahakoisesti alas. Pyörittelen pitkään suussa, kun vaikea niellä. Ei tee pahaa mitenkää tai kuvota, kun ei vaan uppoa.

Tänään ollut ensimmäisiä supisteluja, viikot 13+6. Onko muilla ollut? En edes tiennyt että tässä vaiheessa voi jo supistella :o

Pikkutiuku voi olla, mullakin on muutamaan otteeseen supistanut, kun olen joutunut paljon olemaan jalkojen päällä ja muutenkin ollut kiirettä. Silloin kannattaa tahtia hidastaa ettei ala aiheuttamaan mitään kohdunsuulla jne.

Onko muilla hampaidenpesu yhtä yökkimistä? Mulla alkanut nyt oksurefleksit, kun vaan laitanki harjan suuhun. Oon koittanu vaihtaa tahnaaki, mutta ei se auta. Aamupala menee todella vastahakoisesti alas. Pyörittelen pitkään suussa, kun vaikea niellä. Ei tee pahaa mitenkää tai kuvota, kun ei vaan uppoa.

On samaa ongelmaa! Viimeset haarukalliset oikeestaan joka ruoalla on kanssa semmoset ettei meinaa millää mennä. Mut tuo aamupala! Ja välillä esim. kaupassa ilman mitää järkevää syytä saattaa alkaa yökkö:(

Takaisin