Oireet

Jaaha. Mihis ne oireet on taantuneet? 10+3. Kuinkas muilla tilanne? Viime viikolla vielä oksennellut mutta nyt tämä viikko ollut helppo! Tietenki sitä ajattelee jo kaikkee..

AamuElokuun mulla ainakin olot jo tasoittuneet... Ainoa, että mua närästää aina välillä. :sour:

Kävin lueskelemassa netissä. Osa puhuu että näillä viikoilla voi tosiaan jo tasottua olot. Toivottavasti vaan sitä sitte. Mua närästi ensimmäiset 5viikkoa, se ei kyl oo kivaa

Mä oon suunnilleen joka toinen päivä laatannut. Etenkin työaamuina aamu alkaa todella oksettavalla ololla ja vessassa käynnin yhteydessä oksennan. Turvotusta on paljon iltaisin, päätä juilii päivittäin ja edelleen paha maku suussa koko ajan. Toissayönä sain myös ihan kamalan sappikivikohtauksen, johon raskaus voi vissiin altistaa. Melkein olin tilaamassa ambulanssin, mut lopulta kipu rauhoittui. Silti pelko, onko kaikki hyvin. Meillä nimittäin pyörähti enterorokkokin kylässä.

Mua pelottaa tänä oireettomuus, kun niin monesta paikasta saa lukea että saattaa olla merkki kuolleesta alkiosta. Kotidopplerillakaan ei saa ääniä vielä kuuluviin, joten ei auta kun odotella...

Ja tuohon ummetukseen auttaa magnesiumlisän syönti. Sitä ei oo ainakaan kielletty raskausaikana :D ja auttaa myös suonenvetoihin, mitä miulla ollu ihan kauheesti jo nyt.

Mulla on ollut valkkaria enemmän tai vähemmän koko alkuraskauden ajan. Melko vesimäistä, vaaleaa, välillä pistävän hajuista. Ajattelin ensi neuvolassa kysyä, kuuluuko "taudin kuvaan".

Mulla loppui pahoinvointi joskus viikko sitten, ja väsymyskin on ihan normaalilla tasolla. Finnejä kyllä riittää. Tänään siis 12+1 ja ultrassa kaikki hyvin.

Mulla alkaa olla aika pirteä olo, saa päivän aikana aikaan vaikka mitä.
Tissit on arat ja välillä tuikkailee ja muuten iha ok olo jos muistaa syödä. Nyt 10+4.

Täällä oireet ovat kuta kuinkin samat kuin ensimmäisenkin kohdalla.

-arat rinnat
-päänsärky
-pieni alavatsan nippailu
-aivastaessa tai yskästessä saattaa vihlaista kovempaakin
-kova väsymys
-hajuaisti voimistunut
-pieni turvotus

Ps. Tänä aamuna ekan kerran tunsin kuvotusta aamulla, muttei tarvinut ykäillä. Ja mulla jo viikot 12+0. Mut toivottavasti ei nyt tässäkään raskaudessa tarvitse alkaa ykäilemään ja etenkään enää tässä vaiheessa.

Tänään oli toinen kerta ku piti yökkäillä. Oisin varmaa oksentanukki kerrostalon pihalle aamulla mutten viittiny ku siinä oli ihmisiä leikkaamassa nurmikkoo :rolleyes:

Mulla kukkii rintakehä ja selkä ihan hirveesti. Paino on palautunu takas normaaliin ku turvotus vähentyny ja pirteempi olo ku monee kuukauteen.. ehkä nää viileet ilmat antaa pirteyttä kans ku lämpimäl ei jaksanu mitään.

Mulla kans naama ja kaula (?!) kukkii.... ja ne on sellasia isoja mötiköitä, jotka kutiaa? tosi inhottava vaiva.

Mulla naamaan tuli noita kutiavia isompia näppylöitä ja pieniä näppylöitä. Olivat muutaman päivän ja katosivat.

Haluttomuus...tekee oikeen pahaa miehen puolesta, kun ei haluta tai jaksa sekstailla. Eilen ryhdistäydyin ja lämmittelyn jälkeen olikin ihan kiva heilutella peittoja...ihan kuin liikunnan kanssa, että lähteminen on aina vaikeeta. En muista näin pahana aiemmissa raskauksissa halujen häviämistä. Keski- ja loppuraskaudessahan halut oli päin vastoin normaalia suuremmat.
Outoa oli myös et kesken sekstailun tuli tosi vahva tunne,et alkio on lopettanut kasvun ja alkoi siksi melkein itkettämään. Mikä lie tunnekuohahdus....

Mulla ei Oo haluttomuudesta ollu pulaa :D mies ihan ihmeissään et kuin Ny taas haluttais :D
Mulla tää iskias kipu on järkyttävää.

Takaisin