Oireet

Milemile mulla sama homma ton halukkuuden kanssa! ja on ollut kaikissa raskauksissa sama homma... ei varmaan miehiä hirveästi haittaa?! Ja vielä kun ei tarvii ehkäisystä huolehtia.

Minulla pahoinvointia ollut viikosta 5 lähtien. Nyt muutaman viikon aikana (alkaen viikosta 9) jopa oksennus refleksi muutaman kerran mutta mitään en pihalle saa. Tänään 11+3.
Hajut ovat voimistuneet nenälle ja tiskikone pahin :grumpy: Pestiinkin sitä muutama kerta sitruunahapolla että hajut hälvenivät. Asumme vanhassa talossa ja vanhan talon ominaishajut myös ottavat nenään silloin tällöin. Pihalla on mukava olla raittiissa ilmassa. =) Mutta jos isäntä grillaa niin :dead: En siedä käristeiden hajua ollenkaan.

Mä olin varma, et meil on kotona hometta,kunnes tajusin tunnkaisen hajun lähteeksi lapsen kaupasta saaman ilmapallon. Hiukan hajuaisti siis herkistynyt...

Mulla ei yleensä ikinä mitkään eritteet ym tee pahaa, mutta voi apua. Oon lasten kanssa junassa ja piti käydä vessassa..... Mä en varmaan enää ikinä pysty käymään junan vessassa oksentamatta. Tää oli kyllä jotain ihan uutta mulle. Ylipäänsäkin tää, et tekee pahaa jo pelkästään liikkuvassa junassa oleminen..

Mulla on pari viikkoa ollu niin et maha ei Oo toiminut kunnolla. No, nyt jostain kumman syystä on saanut juosta koko päivän vedsassa. Eikä Oo maha löysällä :D

Mäkin olin viikolla junamatkalla, koitin tehdä töitä, tuli yhtäkkiä ihan sikahuono-olo, lähdin kiiruhtaa toiselle puolen vaunua vessaan, vesipullon nappasin mukaan, en saanut vessan ovea perässäni kiinni kokonaan kun lensi jo yrjö, eikä se meinannut loppua, kun siellä hais niin pahalle. Toinen päivä aloin oksentaa kun pyyhin lapsen pyllyä vessassa. Sittemmin oon laittanut paperitupot nenään. Ihan kauheaa oksentaa esikoisen nähden.

Mulla ei yleensä ikinä mitkään eritteet ym tee pahaa, mutta voi apua. Oon lasten kanssa junassa ja piti käydä vessassa..... Mä en varmaan enää ikinä pysty käymään junan vessassa oksentamatta. Tää oli kyllä jotain ihan uutta mulle. Ylipäänsäkin tää, et tekee pahaa jo pelkästään liikkuvassa junassa oleminen..

Mulla oli tänään pikkuisen heikko olo, istuin lattialla ja pakkasin nojaten sänkyyn. Mies tuli hyppyyttäämään esikoista sille sängylle ja mun selkänoja siis liikkui. Pelkästään se liike ja heiluminen sai aikaan paljon huonomman olon. Että ymmärrän tunteen liikkuvasta junasta.

Mulla oli tänään pikkuisen heikko olo, istuin lattialla ja pakkasin nojaten sänkyyn. Mies tuli hyppyyttäämään esikoista sille sängylle ja mun selkänoja siis liikkui. Pelkästään se liike ja heiluminen sai aikaan paljon huonomman olon. Että ymmärrän tunteen liikkuvasta junasta.

Mjoo. Mä oon lähteny tänään klo 12 bussilla tre-hki ja helsingistä bussilla espooseen. Sitten sama reitti takasin, ainut että junalla helsingistä. On kyllä keinuttanu jo ihan tarpeeks..

Huonoa oloa ja oksentelua ollu monta viikkoa. Pahimpia on ne aamut ku herää, nousee ja on hyvä olo. Aukasee jääkaapin ja pelkkä ruuan näkeminen saa juoksemaan vessaan oksentamaan. Nyt on tullu hajut, ne saa nii ällö olon aikaan etten oo muutamaan kertaan voinu olla sisällä ku ukko tekee ruokaa, koska se haju. Viikonlopun ruokavalio on ollu maitoo, sämpylää, juustolla ja kurkulla. Kaikki vähänki mausteinen tai muuten voimakkaan tuoksuinen on no no.
Suunnittelin että oltas grillattu, mutta en usko että olisin pystyny syömään grillissä käynyttä ruokaa. Ukko söi iltapalaksi leivänpäällä suolakurkkua ja se näytti nii herkulliselta, mutta sitte rupesin miettimään sellasta etikkasta ja suolasta märkää kurkun palasta ja eipä tehny enää mieli. Tätä kuvausta kirjottaesaki on vähä pala kurkusa.

Huh, tuntuu että Oon tosi onnekas kun ainoat oireet on närästys ja päänsärky. Ummetusta oli, mutta tuntuu että meni ohi. Mulla ei huonoa oloa juurikaan Oo ollu ollenkaan

Onko muille ilmaantunu rytmihäiriöitä nyt raskauden aikana? o_O musta tuntuu että vähän väliä sydän ottaa pari extra tykytystä ja sellane jännä tunne rinnassa

Mäkin olen hyvin vähällä vaivalla selvinnyt, mut nyt on kyllä muutamia päiviä jo alkanut koskeen alavatsaan aina kun vähänkin yritän liikkua/tehdä jotain hommia. Tänään erehdyin ottamaan muutamia juoksuaskelia pihalla, kun olin nurmikon leikkuussa ja kesken kaiken alkoi kamala sadekuuro. No kiire siinä tuli työntää vekotin varastoon ja itse sisälle, ettei ihan litimäräksi kastu. Sittenpä tuntu vatsa olevan tulessa :nailbiting:

Aika tuskainen raskaus tulee olemaan, jos ei oikein mitään pysty tekemään. Nyt kuitenkin vasta rv 12+3 ja huomenna jatkuu taas työt. Saa nähdä kuinka mun käy... Kuinka pitkään pystyn töissä olemaan, kun lähes koko päivä ollaan jalkojen päällä ja hippastaan edes takas. Puhumattakaan jos kiireisiä päiviä on, niin sillon sitä melkein saa juosta hiki hatussa.:sad001:confused:

Onko muille ilmaantunu rytmihäiriöitä nyt raskauden aikana? o_O musta tuntuu että vähän väliä sydän ottaa pari extra tykytystä ja sellane jännä tunne rinnassa
Mulle tulee etenkin hengästyessä, välillä muutenkin. Samaa oli viime odotuksessa, silloin varmuuden vuoksi kävin kaiken maailman labrakokeissakin, mutta ei mitään oikeaa vikaa onneksi ollut.

Mulla on selkäkivut mennyt niin pahaksi, että aina ei pysty edes liikkumaan kunnolla. Päätin, että jotain on tehtävä ja varasin osteopaatin. Toivottavasti sieltä saisi jotain apua, että pystyn olemaan vielä puoli vuotta...

Mulla on selkäkivut mennyt niin pahaksi, että aina ei pysty edes liikkumaan kunnolla. Päätin, että jotain on tehtävä ja varasin osteopaatin. Toivottavasti sieltä saisi jotain apua, että pystyn olemaan vielä puoli vuotta...

Oliko Sulla iskias kipuja?
Mä Oon omani saanu hallintaan kun Oon pysynyt liikkeellä.

Mähän ravasin viime odotuksessa rintakipujen takia päivystyksessä ja närästystähän se oli...

Ekg ja labrat otettiin monta kertaa...

Oire se tämäkin on. En käsitä aikaa enää. Oon koko aika puhunut että se ja se päivä on neuvola.. Noh, tänään tuli kaverin kanssa jutellessa mieleen että onkos se jo ensi viikolla? Aloin kaivaa puhelinta ja katoin että tänään on 11.7, jonka tiesinkin ja yhtäkkiä tajusin että huomenna on se 12.7 eli neuvola.. Eipä siinä, oon ite 300km himasta! En tajuu mite on voinu näin pahasti mennä aika ja taju sekasin! Huomenna aamusta sitte het kotii vaikka oli tarkotus olla vielä ke asti. Onneks aika o 13.15 ettei tänää tarvinnu iltaa vaste lähtee.

Oliko Sulla iskias kipuja?
Mä Oon omani saanu hallintaan kun Oon pysynyt liikkeellä.

En osaa sanoa. Välillä tuntuu iskiastyyppisiltä ja välillä ei yhtään. Joskus auttaa kun liikkuu tasasen rauhallisesti, välillä se kaikki liikkuminen pahentaa kipua. :confused:

Kun lukee muiden oireista, niin kyllä mä sitte oon päässy helpolla! Ei oo oikeastaan ollu muuta sen suurempaa, ku järjetön ummetus ja nyt alkaa naama kukkimaan pahemmin, ku ikinä. Ei edes teininä oo ollu tällästä. Niin ja nyt on alkanu se tunteiden vuoristorata...itku muuttuu nauruksi, nauru suuttumukseksi ja suuttumus itkuksi jne. Mies on välillä ihan hämillään, eikä tiedä mitä uskaltaa sanoa tai tehdä. :confused:

Takaisin