Oireet

Täälä on tänään ähelletty ummetuksen kourissa. Alusta saakka olen kärsinyt ruuansulatusvaivoista ja on tuntunut niinkuin ruoka ei kulkis suolistossa normisti eteenpäin. Aika inhottava vaiva tämäkin. Syön joka aamu kuitupuuroa ja juon aika paljon vettäkin, ehkä liikunta on jäänyt vähän vähemmälle jatkuvan huonovointisuuden ja väsymyksen takia.
Uskaltaiskohan kokeilla Mikrolax peräruisketta että sais tän tilanteen helpotettua jotenkin, onko kellään kokemusta? Lähinnä mua pelottaa jos se aiheuttaa supisteluja ja jopa keskenmenon....

Mä käytin microlaxeja viime raskaudessa loppuraskaudesta. Mun mielestä ainakin silloisessa pakkausvalmisteessa ei sanottu mitään,ettei saisi käyttä. Taisin ehkä puhua aiheesta myös neuvolassa silloin.

Mulla on nyt ollut pientä supistelua kun nostan tyttöä (14 kg) ja viime päivinä on tullut myös liitoskipuja. Siis miten on mahdollista? mulla on vasta rv 10+4 :sour: Enhän mää varmaan kävele enää puolenvälin jälkeen :angry4

Mulla on nyt ollut pientä supistelua kun nostan tyttöä (14 kg) ja viime päivinä on tullut myös liitoskipuja. Siis miten on mahdollista? mulla on vasta rv 10+4 :sour: Enhän mää varmaan kävele enää puolenvälin jälkeen :angry4

Mullakin on jonkunlaisia vihlaisuja/repäisyjä/tuikkimista.. Yleensä iltaisin jos päivällä kauheasti touhunnut..

Mulla on tänään 9+0 ja vatsa on pyöreä ja kivikova. Kyse ei kuitenkaan oo ummetuksesta eikä vatsa oo kipee... Ihmetyttää vähän ja on tietty vähän tukala olokin. Ehkä se helpottaa ku lepäilee.

Soitin neuvolaan, Microlaxia voi käyttää tiukanpaikan tullen ja ylläpitoon suositteli kokeilemaan Levolacia. Mikrolax saattaa lisätä supisteluja jos ennestään on supistelutaipumus eipä niistä muuta haittaa taida olla ja tietty ne on tarkoitettu satunnaiseen käyttöön.

En kyllä ymmärrä kuinka voi olla näin tukossa jo tässä vaiheessa raskautta ja mahakin on kans ihan selvästi raskausmahan näköinen jo, toki tämä on 3 raskaus ja kudokset antaa periksi helpommin ja osa on turvotusta mutta silti, aika vaikea piilotella enää ja jos huomisessa np-ultrassa kaikki on ok niin onneksi ei enää tarvitsekaan.

Jännittää menispä aika nopeesti, että pääsis näkee vauvat uudelleen ja terveinä :) vähän huolissani kun yhtä äkkiä painoa tippunut 4 kg okei tässä raskaudessa miusta on tullu taas urheiluhullu ja terveellistä ruokaa nykyisin syön enemmä koska epäterveellinen turvottaa liikaa.. Pahoinvointi loppui n.rv8 ja enään vain rinnat kipeänä :/ sit yks päivä tunsin selkeästi kohdun mutta nyt se on hävinnyt jonnekkin siks stressaan paljon että onkohan siellä kaikki ok vielä?

En kyllä ymmärrä kuinka voi olla näin tukossa jo tässä vaiheessa raskautta ja mahakin on kans ihan selvästi raskausmahan näköinen jo, toki tämä on 3 raskaus ja kudokset antaa periksi helpommin ja osa on turvotusta mutta silti, aika vaikea piilotella enää ja jos huomisessa np-ultrassa kaikki on ok niin onneksi ei enää tarvitsekaan.
Ton vau-sovelluksen mukaan just ruuansulatus hidastuu ja ummetus vaivaa. Kuuluu siis ihan raskauteen, vaikka harmillinen.

Iteki iha ihmeissään mahan toiminnassa. Normaalisti säännöllisesti toimiva. Nyt taitaa ummetus johtua osaks siitä että en juo aamukahvia enää. Kahvia ei juuri pysty juomaan. Ennen väh. Kolme isoa kuppia, nyt maximissaa puolkuppia jos on hyvä olo

Täälä on tänään ähelletty ummetuksen kourissa. Alusta saakka olen kärsinyt ruuansulatusvaivoista ja on tuntunut niinkuin ruoka ei kulkis suolistossa normisti eteenpäin. Aika inhottava vaiva tämäkin. Syön joka aamu kuitupuuroa ja juon aika paljon vettäkin, ehkä liikunta on jäänyt vähän vähemmälle jatkuvan huonovointisuuden ja väsymyksen takia.
Uskaltaiskohan kokeilla Mikrolax peräruisketta että sais tän tilanteen helpotettua jotenkin, onko kellään kokemusta? Lähinnä mua pelottaa jos se aiheuttaa supisteluja ja jopa keskenmenon....
Syyskuisista huutelen tänne. Mulla alkoi ummetus melkein heti plussattua ja kaikki keinot tuli kokeiltua viikkoon 12 mennessä. Microlax on ainut joka mulla auttaa, ja oon käyttänyt sitä joka toinen päivä vkolta 12-13 eteenpäin. Neuvolasta sanottiin, että ei vaikuta mitenkään sikiöön eikä pitäisi aiheuttaa edes niitä supisteluja, vaikka suoli supistaakin ulosteen ulos. Termatologiselta myös varmistin, että varmasti sopii raskauden aikana! Pari ensimmäistä kertaa, saattaa olla todella kivuliaita kun peräruiskeen laittaa, mutta mulla ei ainakaan enään parin kerran jälkeen edes vatsaan sattunut/satu ulostaessa. Edelleen on käytössä ja nyt viikkoja 31+4 :)
- Jennyhannele ja jäbä <3

Täällä edelleen oireet vaan häviää. Nyt turvotuskin lähtenyt ja paino tippunut normaaliin. Tissitkin ihan normaalin kokoiset taas. Onhan tää normaalia? nyt 10+1.

Mulla kans jäi kahvi pois kuvioista kun huonovointisuus alkoi, pitääkin kokeilla aloittaa aamukahvin juominen uudelleen.

Kiva kuulla ettei Microlaxista ole ollut mitään haittaa ja että tarvittaessa voi noinkin säännöllisesti sitä käyttää. Mulle tosiaan neuvolasta sanoivat että jos supistelutaipumusta on niin saattaa lisätä sitä, mutta toisaalta kuulemma paha ummetuskin voi aiheuttaa kipuja ja supisteluja.

Toivottavasti toi Levolac auttaa senverran ettei kovin useasti tarttis Microlaxia käyttää.

Hellu tohon on paha vastata ja ymmärrän stressin. Kaikilla ei oireita ole juuri nimeksikään ja joillain taas ihan kauheat oireet. Omalla kohdalla oireiden loppuminen on kaksi kertaa ikävä kyllä tarkoittanut km ja taas kerran sitä, että oireet palasivat(pahentuivat) muutaman päivän kuluttua. Mutta hyvinkin todennäköistä, että sä vaan tulet pääsemään helpolla tästä raskaudesta :)

Hellu tohon on paha vastata ja ymmärrän stressin. Kaikilla ei oireita ole juuri nimeksikään ja joillain taas ihan kauheat oireet. Omalla kohdalla oireiden loppuminen on kaksi kertaa ikävä kyllä tarkoittanut km ja taas kerran sitä, että oireet palasivat(pahentuivat) muutaman päivän kuluttua. Mutta hyvinkin todennäköistä, että sä vaan tulet pääsemään helpolla tästä raskaudesta :)

Onhan se noin juuri, että oireettomuus voi tarkoittaa ihan kumpaa vaan. Mun viime keskenmenoon ei muistaakseni oireettomuus liittynyt, vaan raskaus jatkui ihan entisellään, enkä osannut arvatakaan että alkio oli kuollut jo viikkoja aiemmin. Mutta kohtahan sen näkee, ultraan pari viikkoa.

Soitin neuvolaan, Microlaxia voi käyttää tiukanpaikan tullen ja ylläpitoon suositteli kokeilemaan Levolacia. Mikrolax saattaa lisätä supisteluja jos ennestään on supistelutaipumus eipä niistä muuta haittaa taida olla ja tietty ne on tarkoitettu satunnaiseen käyttöön.

Onpa hyvä tietää! Mulla viimeks siis oli jo tyyliin rv38 (?), niin silloin on vähän eri tilanne!

Mulla kyllä kanssa hyvin oireetonta ja pelko km:stä painaa. Vähän väsymystä, rinnat arat...eipä juuri muuta. Kohtu tuntuu mielestäni hiukan häpyluun reunan yläpuolella tai reunan alla. Voi kyllä olla joku kova suolikin... Koitan pitää ajatukset jossain muussa kun ultrakin on vasta 27.7. eikä oo doppleriakaan. Nyt siis rv10+3/9+4.

Mulla on tullut kauhee iskiaskipu :/ olo alkaa muuten olla aika pirteä. Välillä on pieniä tuikkauksia vatsassa ja rinnat aristaa. Niin ja kauhee nälkä kokoajan :D nyt 10+3

Miten voi vieläkin tulla ihan puskista yökkäily... Nyt 15+1 ja esikoisesta mulla oli vaan aamupahoinvointia, nyt saattaa ihan yllättäin alkaa yökkäily. vieläkin työaamuina yökkäilen,mutten vapaapäivinä. Selkeä joku stressi reaktio... Muuten ihan hyvä olo, jäi tuosta vuodosta pelkotila päälle et ravaa kokoajan vessassa tarkistamassa tilanteen ja kuulostelee oloa jatkuvasti. Meinasin töissä jo asiakkaille kertoa mutten nyt aijokkaan kun on vähän herkkä aihe, ei uskalla vielä kunnolla iloita ennen kuin on rakenneultra ohi.

Vieläkään ei tee mitään ruokaa mieli ja sen takia vaikee syyä mitään. Paino vaan laskee kokoaja vaikka yritän syyä normaalisti. Viikonloppuna oli myös hirvee iskiaskipu..

Mul ei oo juurikaa ollu pahoinvointia enää. Nyt on selkäkipuja ja vattaa vihloo välillä tosi lujaa ja oon oikee säikähtäny et mitäs nytte. Yleensä ylösnoustessa sillai ettei uskalla seisoo suorassa. Nii ja vatta toimii ihan miten sattuu.. välillä ihan löysällä ja välillä kovalla. Nyt jokakerta kun on syöny jtn kunnon ruokaa nii joutuu juoksee vessaan. Ei kiva :(

No niin, nyt toi hitsin Levolac heitti vatsan kuralle, pitää vissiin pienentää annosta, mutta ainakin se näköjään toimii :D

Takaisin