Oireet

Mullakin välillä vihloo / tuikkii/ repii nivusia, ja välillä lantionpohja tuntuu tosi raskaalle ihan kun ois suuren luokan menkat alkamassa..

Huhhuh, tänään iski kunnolla pahoinvointi. Aloin syömään aamupalaa ja melkein lensi oksennus. Makuulla oleminen helpotti, ei voinut edes istua... Nyt jo helpotti. Toivottavasti teillä muillakin helpottaa, ei ollut kovin mukavaa! Aika vähällä olen näköjään selvinnyt.

Lisäksi mulla on ollut hieman vuotoa ja kipuja. Muutaman kerran tullut kovaa kipua, joka kestää 15 sekuntia ja sen jälkeen ei koko päivänä mitään. Aluksi nuo vuodot ja kivut pelotti paljon, mutta nyt jo uskon että taitaa olla ihan normaalia... Äiti sanoi onneksi että hänellä oli samanlaisia kipuja. Onneksi on google, muuten olisin aivan hermoraunio! :D

Nyt kun olen lueskellut kaikkia raskauskirjoja yms, tajusin että myös metallin maku suussa on yksi oire... Varsinkin ennen kun tiesin olevani raskaana se oli jotain aivan järkyttävää ja syytin tietenkin miestä (ajattelin että oli likaisilla sormilla koskenut huuliin ennen kuin pussaa mua tai jättänyt parran pesemättä saunan jälkeen). No onneksi selvisi sekin niin saa ukkokin olla rauhassa :D :D

Huomaan myös herkistyväni helposti (jos joku esim. selittää ihan normaalia asiaa, alkaa yhtäkkiä itkettää) ja jos suutun, niin suutun koko päiväksi. Normaalisti kun suutun niin 5 min päästä en enää edes muista koko asiaa, nyt viha helpottaa vasta illalla ennen kuin alkaa nukkumaan. En mitenkään yritä takertua siihen vihaan mutta se ei mene ohi vaikka kuinka olisin siitä välittämättä...

Muokattu viimeksi:
Täälläkin vihlontaa varsinkin pidempiä matkoja kävellessä. Huonovointisuus o hävinny ja tavallaan seki huolestuttaa vaikka sitä toivoikin et olo paranisi. Rinnat on edelleen ku ilmapallot eikä ilman rintaliivejä oo pystyny olemaan. Tunteet on myös herkässä. Yleensä en itke juuri mistään ja nyt saatan itkeä mistä vaan :D
Suuttumisen suhteen oon ollu rauhallisempi.. ei niin suututa enää ku ennen raskautta :)

Mulla ilmeisesti hormonipäänsärkyä.. Mulla on ollut samankaltaista päänsärkyä tietyssä vaiheessa kiertoa aikoinaan kun söin pillereitä.. Nyt on ollut viimeisen 6 päivän aikana 5 päivänä päänsärkyä.

Toivon niin että tämä oiskin vaan flunssan jälikoireita!

Mulla ilmeisesti hormonipäänsärkyä.. Mulla on ollut samankaltaista päänsärkyä tietyssä vaiheessa kiertoa aikoinaan kun söin pillereitä.. Nyt on ollut viimeisen 6 päivän aikana 5 päivänä päänsärkyä.

Toivon niin että tämä oiskin vaan flunssan jälikoireita!

Miullaki taas alkanu ne hormoonipäänsäryt.. eihän tää ookkaa ku 3. raskaus missä jouvun niistä kärsimään. :/

Mulla pää kipuillut tänäänkin - on tää aikamoista! Mutta tänään olo on muuten ollut paljon parempi, käytiin kävelemässäkin yli 5 kilometriä :happy093

Voiko pissatulehdus olla oireeton? Mulla on vähän semmoinen olo et ois se tulehdus. Mut mitään muuta kuin pientä kirvelyä ei Oo ollu :o

Voi olla. Käy lääkärissä jos yhtään on semmonen olo! Meille sanottiin neuvolassa, että oireeton virtsatientulehdun (ja kaiken järjen mukaan myös oireellinen) on yleisin keskenmenon aiheuttaja alku raskaudessa, joten pikaisesti lääkäriin vaan!

Muokattu viimeksi:
Mä oon aika vähällä selvinny pahoinvoinnista sillain, ettei mitenkään joka päivästä oo. Mutta sitteku se tulee ni se kans tulee.

Esim tossa pari päivää sit oli ihan kamala päivä. Heräsin aamulla töihin, sain syötyä puolikkaan leivän kun se alkoi ällöttää ja täytyi juosta vessaan yökkimään.
Noh lähdin kuitenkin polkemaan töihin 5km. Just ja just kerkesin pukkariin ku piti juosta yökkimään. Koko päivä töissä oli ihan kauhea kun ravasin koko ajan yökkimässä ja yritin saada tuloksetta ees jotain ruokaa alas.

Noh kotii päästyä nukuin kolmen tunnin päikkärit ja sama meno jatkui koko illan + nousipa vielä kuume päälle ja flunssa... seuraavan yönkin nukuin tajuttoman huonosti kun piti nousta yökkimään ja haukkaamaan happea ja syömään ja vessaan...huoh :D

Tänään oltiin Särkänniemessä ja ekaa kertaa tulin pahoinvoivaksi. En oksentanut, mutta lähellä oli. Aiemmassa raskaudessa (2014) en ollut yhtenäkään päivänä pahoinvoiva.

Öklöä oloa jatkunut lievänä koko illan.
Ja tosiaan neljään vatkuttimeen pystyin menemään. Sit en enää kiusannu itseäni.

Harmitti. Olen aina rakastanut hurjia huvipuistolaitteita, vesiliukumäkiä jne. Enkä ole ikinä voinut pahoin. Nyt tämä on ryövätty!

Eikö ne hurjat huvipuistolaitteet oo joka tapauksessa kielletty raskaana olevilta?

Ai vielä voi mennä vai? Vitsi, mäkin rakastan kaikkia laitteita ja surkuttelin, et nyt jää välistä :( Pitääpä selvitellä :)

Tämähän on vain minun mielipiteeni. Menin myös sellaiseen laitteeseen, jossa lukee ettei sovellu raskaana oleville. Eli huvipuisto tietysti pesee kätensä vastuusta.
Minä myös käyn lihaskuntotunneilla normaalisti, olen moottoripyörän kyydissä, syön silloin tällöin maksamakkaraa ja elän muutenkin ilman pelkoja.
Toki monet fyysiset rajoitukset tulee mullekin, sitten kun maha kasvaa. Tai jos olotilat pahenee. Mä vaan oon raskaana en sairas.

Mulla oli kovat pahoinvointituntemukset ja järkyttävä väsymys/uupumus monta viikkoa. Ja noi rinnat ihan sika kipeet! Kaamee krapulaolo, mutta joka päivä tuntui että Jes nyt yököttää se on siellä :) Käytiin ar ultrassa (rv 7+0, 10.6.), ja sittemmin on helpottaneet vähän oireet. Viikonloppuna jopa valvoin helposti kahteen! Energisyyden paluu on ihanaa mutta samalla oon aika peloissani onko se mennyt sit kesken.. Pistin elämän risaseksi ja varasin toisen ar ultran tälle viikolle. Keskiviikkona sit kauhun sekaisin tuntein mennään tsekkaamaan onko vielä sykettä... Viime talvena oli mennyt kesken rv 8 ja tuli ulos vasta rv 10, joten kyllä jännittää! Tsemppiä kaikki!

Tänään palasin töihin 3vkon kesälomalta. Kyllä huomaa. Nyt ei meinaa hereillä pysyä ja tosi huono olo on. Töissä rupesi iltapäivästä särkemään alaselkää epäilyttävän aaltomaisesti ja kauhistuin, että nytkö tää jo alkaa, ei pysty istumaan pitkiä aikoja paikoillaan.

Mulla tänään 8+0: tissit arat, pientä etovaa oloa päiväsaikaan ja vihlaisuja mahassa. Siinä mun tän hetken oireet.

Mää ihmettelen välil näit raskausoppait, heh. Niissä kun sanotaan että et syö kahden edestä ja raskauden lopussa riittää lasi maitoo ja leipä tyydyttämään lisääntyneen ravinnon tarpeen. Mun on pakko kyseenalaistaa asia. Siis ihan hirveä nälkä parin tunnin välein, niin että jalatki menee veteläksi. Huoh, toivottavasti nyt nousis paino maltilla tällä syömisellä

Takaisin