Oireet

Tää on kans hiukan aaltoilevaa :o ei kai muu auta kun vaan lepäillä ja muistaa syödä. Oksentaa en edes uskalla :(

Mulla on vähän samat fiilikset kuin Autumn daydreamilla mutta en uskalla odotella parempia päiviä saapuvaksi kuin vasta viikolla 16-17, sillon loppui huonovointisuus edellisessä raskaudessa. Jotenki tuntuu tää alku muutenki paljon raskaammalta kuin edellisellä kerralla kun pitää jaksaa touhuta 2v taaperon kanssa.

Mun ihan jäätävä turvotus, mitä oli ennen plussaa jo, on hävinny. Pahoinvointi tulee ja menee aaltomaisesti, mutta väsymys on ihan jäätävä. Rinnat on arat. Mut silti pelottaa. Melkein itkettää, ku pelottaa niin paljon. Tuntuu siltä, että mä vaan odotan, et aika kuluu sinne np-ultraan asti ja sitten joudun sinne toteamaan ettei siellä mitään elämää ole. Arght. Miks pitää olla tällaisia pelkoja ja päähän pinttymiä..

Mun ihan jäätävä turvotus, mitä oli ennen plussaa jo, on hävinny. Pahoinvointi tulee ja menee aaltomaisesti, mutta väsymys on ihan jäätävä. Rinnat on arat. Mut silti pelottaa. Melkein itkettää, ku pelottaa niin paljon. Tuntuu siltä, että mä vaan odotan, et aika kuluu sinne np-ultraan asti ja sitten joudun sinne toteamaan ettei siellä mitään elämää ole. Arght. Miks pitää olla tällaisia pelkoja ja päähän pinttymiä..

Koska sulla on ultra? Mulla 30.6. ja tää odottaminen on ihan berberistä. Haluisin kovasti jo varmuuden, että onko tuolla masussa oikeesti asukas vai kärvistelläänkö tässä turhaan.. Ärsyttävää!

Koska sulla on ultra? Mulla 30.6. ja tää odottaminen on ihan berberistä. Haluisin kovasti jo varmuuden, että onko tuolla masussa oikeesti asukas vai kärvistelläänkö tässä turhaan.. Ärsyttävää!

Mulla on vasta 11.7. ultra. Sillon olis 12+0 mun laskujeni mukaan..

Mulla ultra vasta 20.7 muistaakseni….ja pelot ja epävarmuus on ihan kauheat. Mä menen yksityiselle ar-ultraan, jos en ylihuomenna neuvolassa saa kinuttua ultraa (viimeksi sain).

Mua ahdistaa ja itkettää päivittäin tää olotila, kun tuntuu niin pahalta koko ajan. Odotan vaan et pääsen nukkumaan ja saan hetkeksi pahan olon pois. Kumpa tää alku menis vaan pois.

Nyt se yrjö päätti tulla vierailulle......... Hyi saastale..... :dead: sinne meni aamupala ja nyt on nälkä.. Uskaltaisko vielä syödä??

Hya85, mulla myös 11.7 np-ultra ja tuntuu että siihen on ikuisuus..
Pelottaa myös että elämä ois seisahtunut jo masussa ja joudutaan siellä vasta se toteamaan.. Varsinkin kun eka neuvolassa toissapäivänä ei kokeiltu kuunnella edes syndänääniä. On jotenkin tosi pitkä aika nyt odotella ultraa.

Täällä kans Hirmu menee se np-ultra tuonne 11-17.7 viikolle (varattu ei ole vielä, mutta näin sovittiin terkan kanssa).. Eikä mitään tietoa onko siellä edes ketään.

Mutta mä en jaksa!! Mä oon aivan poikki ja loppu, niin väsynyt. Ja kun koko ajan on kaikkea pientä pakollista niin ei oikein ehdi lepäämäänkään. Tänään kyllä menen töiden jälkeen nukkumaan ja herään ehkä sunnuntaina. laughing7

Nyt ois viikot 8+3 ja nyt on alkanut tulla huimausta enemmän, niin ylösnoustessa mut pahimmillaan ihan vaan kävellessäki. Yksiki päivä pelkäsin että työkaveri luulee vielä että olen humalassa kun käytävällä suoraan kävely teki tiukkaa ku päässä heitti. Tässä on muutaman kerran syönnin jälkeen tullut tosi heikko olo. Muuten on pahoinvointi helpottanut, mutta toki kun päässä heittää niin vatsassakin yleensä pyörähtää. En nyt ole koko ketjua varmaan lukenut, mutta onko muilla tällasta? Mulla kun ei aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään vastaavaa.. :schocked028

Vä-syt-tää. Ei mulla muuta. Kämppä on ku pommin jäljiltä, lapset elää ku pellossa. Äiti vaan makaa ja torkkuu. No, flunsss toki teki osansa ja eilen alko vielä antibioottikuurikin.. Ehkä tää tästä, joskus..

Pakko ottaa osaa pahoinvointikeskusteluun. Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa todella vaikea raskauspahoinvointi 20+ viikoille asti. Makasin muutaman kuukauden sohvalla ja oksensin aamusta iltaan. Välillä käytiin sairalassa pari päivää tipassa hakemassa energiaa. Eli tiedän todella miltä teistä pahoinvoivista tuntuu ja en voi muuta kuin toivottaa tsemppiä! Vinkkinä, että kamalasta olosta huolimatta kannattaa yrittää syödä jotain ihan oikeaa ruokaa. Veikkaan, että itse olin kierteessä, jossa syömättömyys pahensi olon tuplasti pahemmaksi.

Tämä toinen raskaus tuntuu ainakin vielä menevän huomattavasti helpommin. Nyt 8+6 eikä suurempia pahoinvointeja ole vielä ainakaan ollut. Sormet ristiin ettei tulekkaan ja joka aamu kiitän luojaa kun saan herätä suht normaaliin olotilaan. Mulla oireena ollut elokkaan tavoin huimausta, mitä ei ensimmäisestä ollut. Ja sitten tietty kamala väsymys.

Olo on taas ihan kammottava :depressed: Pari päivää mennyt ettei vesikään pysy sisällä. Täytyy varmaan maanantaina soitella neuvolaan jos pääsisi tippaan käymään, jos tämä ei tästä ala viikonlopun aikana helpottaa. Muistan myös tokan odotuksesta, kun oli niin ettei neljään päivään voinut syödä tai juoda oksentamatta, että tipan jälkeen olo oli paljon parempi ja pahoinvoinnit loppui siihen melkein kokonaan. Ja varmaan oli sama kuin sulla Norsuli, että syömättömyys vaan pahensi oloa ja teki kierteen. Mutta minkäs teet kun mitään ei tee mieli :meh: Paitsi jäistä vesimelonia! Ei siinä kaloreita juuri ole, mutta edes vähän nestettä ja se pysyy yleensä vähän pidempään sisuksissa.

Mulla taas tää väsy, alkuviikosta helpotti pariks päiväks kun yrjösin ja oli huonompi olo. Sit se tuli takas... Mies onneks lähti muksun kaa ulos kun äiti ei jaksanu. Mä yritän nyt täytellä tiskikonetta niin löydän itteni taas foorumilta...

Onko muilla ollut vihlontaa alapään seutuvilla? Mitään mahakipua ei ole, mutta vihloo välillä alapäätä kuten menkat olis alkamassa. Pitäisköhän tästä huolestua? Mitään vuotoa ei ole ollut. Voihan se olla jotain kohdun kasvamisesta johtuvaa. Silti vaan kokoajan pelottaa tuulimunaraskaus. Vielä pitää 3,5 viikkoa odottaa ultraa.

Takaisin