Oireet

Mulla ei kyllä juurikaan ole oireita. Pissillä joutuu käymään myös öisin, mitä ei ole normaalisti tarvinnut ja yskiessä/aivastaessa tuntuu repäisyjä alavatsalla, mutta siinäpä ne.

Jotenkin konkretisoisi tätä odotusta, jos olis jotain, mut kaipa sitä pitää vaan olla tyytyväinen kun ei tarvi kärsiä pahoinvoinnista tms.

Tuo unohtelu on kyllä paha! Mun on pakko kirjoittaa kaikki ylös tai unohdan. Kävin aamulla verikokeissa ja sinne sai neuvolasta sen lähetelapun saatesanoilla "jos tätä ei ole mukana, näytettä ei voida ottaa". No niinhän se jäi kotiin. Onneksi oli kiva näytteenottaja, joka sanoi, että näin käy usein, otti näytteen ja vannotti, että vien lapun niille viimeistään maanantaina. Huh! Siinähän ois ollutkin , jos oisivat laittaneet mut esikoisen kanssa jonottamaan toiset 45 minuuttia.

Se lappu olisi varmaan kannattanut laittaa äitiyskortin väliin, kun se on aina mukana... :D

Ai mun unohtelu johtuu tästä!! Mä oon ihmetellytkin tota harvaa päätä. Tänää oli pakko käyä hesessä. Paljoo muuta ei oo alas mennykää tänää. Mehukeittoo, mehua, aamulla puuroa ja äsken nektariinin. Huipputerveellinen ruokavalio. Saa nähä putooko paino näillä oloilla. Ehkä max kilon nyt pudonnu. Lähtöpaino 55-56kg ja nyt oli 55 kg tänä aamuna...

Mun on syötävä tunnin välein jotain joka täyttää vatsan, muuten pystyssä ollessa meinaa oksennus lentää.. Aamut on kyl pahimpia ja sillon ei meinaa auttaa edes syöminen, tänäänkin heräsin ysin jälkeen ja oksettava olo helpotti vasta yhen aikaan. Ens viikosta tulee siis tuskaa, täytyy käydä ostaa ne pahoinvointi rannekkeet.

Mulla varmaan paino nousee ihan hyvin tän syömisen takia.. Oon kyllä suurimmaksi osaksi vetänyt salaattia ruokailujen välissä, mutta kun lähtö painoon oli tullut jo kilo lisää :D Onneks painoa on varaa tullakkin vähän lisää.

Mikähän siinä on, että ensin ootat 4vko että pahoinvointi loppuu.. Ja kun se loppuu, mietit että onkohan kaikki kunnossa:D Se alko viikoilla 5+4 ja "loppu" ainakin hetkellisesti tänään 9+3.. Onkohan tää pysyvä olotila? Vielä en uskalla b6sta tai rannekkeista tosin luopua..

Mulla on ihan järkyttävä ruokahalu eikä tee mieli mitää makeeta. Mä myös unohtelen asioita ja väsymys on aika vallitsevaa. Oon vaa tyytyväinen että en oo joutunu nyt kärsimään siitä eri vasta olosta.
Kaikille teille pahoinvoiville jaksamista

Tirppa, ei täälläkään ol yhtikäs mitään oireita. Eikä ees oo sellainen olo että ois raskaana. Mutta kuitenkin tän viikon maanantaina nähtiin syke ultran ruudulla :) ollaan onnellisia vaan ettei oo pahoinvointia, tai yritetään ainakin olla :P

Mikähän siinä on, että ensin ootat 4vko että pahoinvointi loppuu.. Ja kun se loppuu, mietit että onkohan kaikki kunnossa:D Se alko viikoilla 5+4 ja "loppu" ainakin hetkellisesti tänään 9+3.. Onkohan tää pysyvä olotila? Vielä en uskalla b6sta tai rannekkeista tosin luopua..
Eikös se tilastollisesti rv 9 oo pahin ja rv 10 alkas jo helpottaan, eiköhän kuulu vaan asiaan!

Mulla oli eilen superhuono päivä. Etoi ja kuvotti koko päivän ja nukuin ihan jatkuvasti. Aivan ku ois kuumeessa ollut. Hullua!

Onko muilta ketkä sairastaa aurallista migreeniä? Mua pelottaa nyt tosi paljon et tekee saman kun edellisessä raskaudessa. Olin silloin jo ihan viimisilläni kun yksin kotona ollessani ilmaantuivat näköhäiriöt. Tarkoitan tällä, että en pystynyt enää lukemaan (ei tullut mitään sahalaitaa ym normaali oiretta) vaan tilanne "levisi" niin että puhe alkoi samaan aikaan puuroutumaan ja olin sekavan oloinen. Sain soitettua Jorvin synnärille josta ne sanoi, että välittömästi sairaalaan. Mut kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan aivoverenvuotoon epäilyn takia!!! Pelästyttiin tosi paljon kun tuntui olevan tosi kyseessä oireiden perusteella. Puhe alkoi kuitenkin selviämään n. Tunnin kuluessa oireiden ilmaannuttua ja sain kuulla, että sain migreeni kohtauksen. Minkään laista päänsärkyä en potenut. Kuulema on raskaushormooneista johtuva oire jos sairastaa juuri aurallista migreeniä... Ja jos tällä kertaa tulee vastaava kohtaus, sanoi neuvolasta, että heti soitto hätänro kun ei voi olla sata varma mikä kohtaus on päällä! Onko kohtalotovereita, kokemusta?

Hep! Täällä yks. Keskimmäistä odottaessa tuli yhtäkkiä tosi "outo olo" ja putkinäkö ja sitten tajusin etten saanu puhuttua, puhe oli sellasta sönköttämistä. Ja oikea puoli kävi heikommaks. Soitin ite 112, ja sieltä tulivat pillit päällä ja vietiin kans aivotapahtuma-potilaana pillit ulvoen sairaalaan. Migreeniksi sitten paljastui kun alkoi helpottamaan aika pian. Sillon oli rv27 menossa. Sain sairaalassa päänsärkyyn panadolia, koska "oot niin pitkällä raskaudessa, että muut lääkkeet on vaarallisia"..... Ihanaa oli siellä maata niissä järkyttävissä tuskissa 8h, kunnes potkasivat mut pihalle klo 23.30 :D Olin sairaalan pihalla ilman rahaa ja tietoa, miten päästä kotiin :D Nojoo. Kokemus oli kamala kokonaisuudessaan.

Tänään tuli 8rv täyteen ja kestokrapula jatkuu, iltaa kohti pahenee.
Tseppiä olojen kanssa.

Mulla on vaan veto pois. Siis ihan kamalaa kun ei oikein jaksais mitään ja tuntuu et toi "pallo" (maha jota ei oikeesti vielä ole) yrittäisi pyrkiä eteen ja alas.

Pissalla saa kans ravata mutta nyt oon yrittäny taas opetella juomaan vettä.

Kuinka te nukutte? Mä kun heräilen vähän väliä mutta en tiedä miksi. Ei meidän makkaris pitäis liian kuumakaan olla mut jokin saa pyörimään. Ja normaalisti nukun koko yön ja herään aamulla siitä asennosta mihin oon illalla käpertyny. :happy:

Mulla on tohon alamahaan ilmestyny jo sellane kova uloke:/ maatessa ei tunnnu mut heti ku nousee ylös se jotenki valahtaa takas siihe. Tokihan tää menee vielä varmaankin ihan kalja röllykästä mutta kiva ku joutuu jo peittelee:D

Alkaahan se huonovointisuus rantautua tännekin. Tänään tuli niin huono-olo ruokaa tehdessä, et ei pystynyt sitä syömään. Menin sohvalle makaamaan, kun poika söi lounasta ja samalla torkahdinkin. Oon sit syöny mitä sattuu tänään, kun ei oikein mitään tee mieli. Väsyttää myös koko ajan. Nukuin pojan kans samat yöunet 21-07 ja kahden tunnin päikkäreille nukahdin ensimmäisenä. Jos oon pitkään liikkeessä vatsaa alkaa särkeä, ilmestyy ilmavaivoja ja närästystä ja ärsyttävä olo. Yrittääkö kroppa sanoo, et pitäis levätä? Vaikee vaan just kun satun olee kaksistaan viikon pojan kanssa.

Oksettaaa viimeyön piti pitää jo rannekkeita kun oli nii hutera olo.. Ja samulla kun heräsin syöttää ni piti miettii kahesti et oksennanko vai en mut en sit onneks :)

Oon huomannu, että jo reilu viikon olen ollut tosi nirso ruokien kanssa. Siis tosi nirso. Irvistän jotain mitä ennen olen syönyt innolla. Kaikki herkut erityisesti ei kelpaa, eikä se ole välttämättä huono asia ;) epämääräistä oloa aamuisin ja olen pitänyt rannekkeita varuiksi, koska ollaan reissussa enkä halua jäädä paitsi mistään.

Pitäisiköhän itsekin kokeilla rannekkeita. Kokeilin edellisessä raskaudessa, mutta en kokenut merkittävää etua. Minä kokeilen nyt vaan olla keskittymättä huonoon oloon tai muuhunkaan vaan keskityn ajatukseni muuhun tekemiseen. No se on vähän pakko, kun ei olis edes aikaa lepäillä tai jäädä ihmettelemään huonoa oloa.

Takaisin