Oireet

Onko muilta ketkä sairastaa aurallista migreeniä? Mua pelottaa nyt tosi paljon et tekee saman kun edellisessä raskaudessa. Olin silloin jo ihan viimisilläni kun yksin kotona ollessani ilmaantuivat näköhäiriöt. Tarkoitan tällä, että en pystynyt enää lukemaan (ei tullut mitään sahalaitaa ym normaali oiretta) vaan tilanne "levisi" niin että puhe alkoi samaan aikaan puuroutumaan ja olin sekavan oloinen. Sain soitettua Jorvin synnärille josta ne sanoi, että välittömästi sairaalaan. Mut kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan aivoverenvuotoon epäilyn takia!!! Pelästyttiin tosi paljon kun tuntui olevan tosi kyseessä oireiden perusteella. Puhe alkoi kuitenkin selviämään n. Tunnin kuluessa oireiden ilmaannuttua ja sain kuulla, että sain migreeni kohtauksen. Minkään laista päänsärkyä en potenut. Kuulema on raskaushormooneista johtuva oire jos sairastaa juuri aurallista migreeniä... Ja jos tällä kertaa tulee vastaava kohtaus, sanoi neuvolasta, että heti soitto hätänro kun ei voi olla sata varma mikä kohtaus on päällä! Onko kohtalotovereita, kokemusta?

Onko muilta ketkä sairastaa aurallista migreeniä? Mua pelottaa nyt tosi paljon et tekee saman kun edellisessä raskaudessa. Olin silloin jo ihan viimisilläni kun yksin kotona ollessani ilmaantuivat näköhäiriöt. Tarkoitan tällä, että en pystynyt enää lukemaan (ei tullut mitään sahalaitaa ym normaali oiretta) vaan tilanne "levisi" niin että puhe alkoi samaan aikaan puuroutumaan ja olin sekavan oloinen. Sain soitettua Jorvin synnärille josta ne sanoi, että välittömästi sairaalaan. Mut kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan aivoverenvuotoon epäilyn takia!!! Pelästyttiin tosi paljon kun tuntui olevan tosi kyseessä oireiden perusteella. Puhe alkoi kuitenkin selviämään n. Tunnin kuluessa oireiden ilmaannuttua ja sain kuulla, että sain migreeni kohtauksen. Minkään laista päänsärkyä en potenut. Kuulema on raskaushormooneista johtuva oire jos sairastaa juuri aurallista migreeniä... Ja jos tällä kertaa tulee vastaava kohtaus, sanoi neuvolasta, että heti soitto hätänro kun ei voi olla sata varma mikä kohtaus on päällä! Onko kohtalotovereita, kokemusta?

Täällä kohtalotoveri!! Ennen raskautta migreenikohtauksia oli ehkä 1-5 kpl/kk. Heti plussattuani on alkaneet kohtaukset lisääntyä ja voimistua. Kohtauksia tulee lähes joka päivä, joinain päivinä jopa kaksi kohtausta. Sahalaidat tulee normaalia paljon voimakkaampina ja sähäkämpinä ja nopeammin. Lisäksi herään öisin ja aamuisin migreeniin, mitä aiemmin ei ollut. Itse päänsärkyä ei juurikaan tule ja kohtaukset menee nopeammin ohi, kun ennen raskautta.
Kävin viime viikolla hakemassa estolääkityksen, mutta se ei ainakaan vielä ole auttanut. Toivotaan että alkaisi jossain vaiheessa tepsimään, on meinaan äärimmäisen raskasta kestää lähes päivittäin näitä kohtauksia.
Vaikka mullakin oireet osittain varmasti muistuttaa aivoverenvuotoa, niin en ole lääkäriin koskaan ollut yhteydessä. Muuten saisin olla sinne melkein päivittäin soittelemassa. Täsmälääkkeitä en ole kohtauksiin ottanut, pelkkää särkylääkettä vaan.

L. Acidophilus, L. Bifidobacterium on se oikea nimi bakteerille :D esim. Gefiluksella on oma tai tää oli rainbown vastaava paketti sellaisia pieniä jugurttijuomapulloja. Tuossa luki, et jugurttijuoma Ab. Pitää kertoa toimiiko taas huomenaamuna :D

Onko kenelläkään vinkkejä selkäkivun selättämiseen? Alaselkä on ihan jumissa ja kävely ajoittain hankalaa. Viimeksi oli sama ongelma alkuraskaudesta... :(

Mulla on aurallinen migreeni myös. Nykyään onneksi kohtauksia tulee todella harvoin (ehkä kerran puolessa vuodessa). Ennen saattoi tulla monta kertaa viikossa! Toivottavasti raskaus ei tuo pahoja kohtauksia takaisin! :eek:

Migreeniä löytyy täältäkin, ei tosin aurallista. Mutta kohtaukset on koko ajan vaan vähentyny täs parin vuoden sisään. Toivotaan että jättää nyt raskausaikanakin välistä.

Onko kenelläkään muulla tuskasen kuuma? :shy: Mulla on vaan ihan hirvee hiki koko ajan ja ei nää helteetkään ole vielä edea kunnolla alkaneet niin pelottaa kuinka kesästä selvitään. Meillä on mies todella paha hikoileen ympäri vuoden ja voin sanoa et jopa se katsoon mua nyt hyvin kieroon. :smiley-ashamed004

Kyllä, kuuma on ja hiki virtaa. No oikeastaan aamupäivisin palelen, mutta äkkiä se kääntyy tuskahieksi puolilta päivin.

Mulla ei palelua oo oikeestaab ollutkaan kokoajan oon hiessä nyt. Mies ihmettelee kun normaalisti saunassakaan hikoa :D

Uhh.. pakko täältäki yrittää kysyä...

Paljon lukenu täältäki siitä, että teillä on rinnat kovin arat ja tiedän, että sekin on yksilöllistä...mutta mistään en ole lukenut vielä, että kenelläkään olisi vastaavanlaisesti kuin minulla.

Mulla siis väliillä enempi ja välillä vähempi on aristanut vain toista rintaa...toista ei ollenkaan..
Ja ehkä jos oikein tarkasti katsoo, niin näyttää, että tämä rinta jota aristaa aina välillä, niin siinä olisi nännipiha jonkun verran suurempi kuin toisessa.

Toki onhan sekin mahdollista, että olisi aina ollut isompi ja nyt vasta kiinnitän siihen huomiota. Mutta joka tapauksessa minusta on vähän hassua, että vain toista rintaa aristaa...

Täällä kanssa migreeni taipuvuutta. En valehtele ainakaan paljoa jos sanon ettö niitä kohtauksia tulee 2-5/kk:ssa.

Mulla on tissit erikokoset muutenkin mut jostain syystä isompi on kipeempi. Piti käydä uudet liivit hakee ku kaikista vanhoista pursu ulos. :D

Mullakin toinen nänni kipuilee välillä enemmän. Huomannut, että muutenkin aika erilaiset tapaukset nää tissit. Toinen tuotti myös aivan erilailla maitoa ja on paljon isompi kun toinen.

Mulla on vasen nänni herkempi kuin oikea. Kyllä niitä molempia aristaa, mutta oikeaa tissiä taas särkee enemmän. :wtf: Ja iltaa kohden enemmän kuin aamuisin. Ota näistä nyt selvää..

Mua ärsyttää, kun välillä en oikein tiedä oksettaako vai närästääkö... Ykskaks saattaa tulla sellainen etova olo, mut vähän samanlaista huonoa oloa aiheuttaa myös närästys. Tai sit mua vaan etoo sekä närästää :sour:

Uusin oire on jatkuva itkeskely. Vähän väliä pitää märsätä :sad001 Mieski tulee varmaa koht hulluksi ku joka asiasta pitää alkaa itkemään.
Töissä en saanu semmosta ilmanvaihtokanavan luukkua auki ja itkuhan siitäki tuli..

Miulla ei oo tissit muuta ku turvonneet(aiemmissakaan raskauksissa ei aristanu), pahaolo tulee jos juo liikaa kahvia, huimaa, itkettää ja hermot paukahtaa pienestäki vastoinkäymisestä ja hiki on(välillä kyllä kylmääki, mutta ei näillä keleillä). :D tämmöstä pientä.

Muok: nii ja väsyttääääääää!! Unohtelen kaikkee.... olikos nuita vielä muita :D

Muokattu viimeksi:
Alkaa tää olo huonontua eli etovaa oloa on selkeästi enemmän. En saa syötyä mitään kun kaikki etoo. Paino on pudonnut vähän, mut toisaalta sitä on lähtökohtaisestikin liikaa. Mulla saattaa aamu ja päivä olla ihan jees ja töissä voi olla mut monesti illalla sit iskee huono olo. Oksentanu en oo vielä.

Mulla vaihtelee tuo tissien herkkyys, yhtenä päivänä ne on paljon kipeämmät ku toisena. Nyt oon vapaalla ja heräsin joku aika sitten vasta kun väsytti niin pirusti ja väsyttää muuten vieläkin. Nautin silti joka oireesta, on tämä kaikki sen arvoista :)

Mä en kans oikeen osaa sanoa et onks huono olo vai närästääkö. Kaverillekin naureskelin et mitään oireita ei juurikaan oo, mut kun rupesin luettelee ni johan niitä on :D

Takaisin