Oireet

Jaahas, nyt on saanut oksennella... Outoo musta et vasta nyt, ajattelin jo että olisi paremman puolella olotilat, mut pahempaan vaan mennyt. Yks päivä aloin syömään lounasta ja muutaman haarukallisen jälkeen kaikki ulos. Tais oll jo liian nälkä... Sit jatkoin vaan syömistä kun helpotti, ihan sairasta. :D
Tänä aamuna oksensin kaikki, mut hetken päästä oli jo niin kova nälkä et oli syötävä... Nyt vko 9+1

Mulla pahimpana oireena tällä hetkellä semmonen jatkuva etova olo. Jos tulee nälkä niin olo huononee vielä enemmän.

Tilasin eilen SeaBand pahoinvointirannekkeet amazonista ja ne tulivat äsken perille. En tiiä onko vaikutus psykologinen mutta tuntuisi vähän ainakin helpottavan Raportoin lisää kun oon ehtinyt käyttää vähän kauemmin.

Hyppään uutena mukaan ☺
Olo on ollut melkein 2vk ihan kauhea, pahoinvointia aamusta iltaan ja viimeyönä valvoin 3-4 tuntia kun ei oikein mitenkäänpäin ollut hyvä olla, oksentanut en kumminkaan ole. Edellisessä raskaudessa (tyttö -14) huono-olo kesti 16-17 viikolle asti ja ekassa (poika -01) vain 2-3vk saas nähdä kuinka tässä käy.
Ens viikolla on neuvola ja sielä ultrataan, jospa pikkuisen sydämen sykkeen näkeminen tsemppais vähän jaksamaan näiden olojen kanssa
Nyt on menossa 7+3

Hmm. Mistä sen voi tietää? Pitää varmaan kysyä np-ultrassa, kun se on seuraava tapaaminen raskauden tiimoilta.
En mä tiiä mistä tietää.. Mun äiti vaan viime raskaudessa muistaakseni sano jtn et voi tulla napatyrä jos napa pullahtaa ulos (harmittelin siis ku mun napa ei pullahtanu :D )

Hyppään kans uutena vauhdista kyytiin. :)
Täällä ei ole muuta oiretta kuin venytellessä saattaa vihlasta mahan seudulla. Täytyisi olla kiitollinen oireettomuudesta ettei tartte esim. pää pöntössä oksentaa koko ajan, mutta toisaalta ihmettelee onko siellä ketään kun ei "tunnu miltään". :hilarious: Nyt menossa ehkä 6+3.

Vielä olen välttynyt pahalta ololta. 5+2 menossa. Maha jaksaa tuntua kokoajan. Ei niin pahoja kipuja ku menkkojen aikana mutta sen olosia. Kunhan ny pieni pysyis mukana.

Ai joo. Tykkään hirveesti makeasta, mutta nyt ei tee mieli juurikaan. Kahvi kyllä maistuu edelleen. Sitä vissii pitäis vähentää

Mä vaan pelkään koko ajan sitä, että koska se pahoinvointi alkaa. Viimeksi alkoi 7+viikoilla ja kesti monta viikkoa silleen, et oksukin lensi säännöllisesti. Oon onnellinen niin pitkään kun voin ok. Vähän kylläkin alkanut väsyttää ja tuota vatsaa edelleen turvottaa.

En mä tiiä mistä tietää.. Mun äiti vaan viime raskaudessa muistaakseni sano jtn et voi tulla napatyrä jos napa pullahtaa ulos (harmittelin siis ku mun napa ei pullahtanu :D )
On ainakin hiton kipeä! Mulla pullahti viimeks tosi pahasti, esim. yskiessä näytti ihan järkyttävältä ja oli myös ihan kosketusarka. Epäiltiin tyrää, mutta synnytyksen jälkeen ei oo vaivannut -onneksi!

Hirmu väsähtänyt olo, ei jaksaisi oikein mitään ja tulee heti huono omatunto, jos vaan istuskelee tai makoilee...

Hitsi että voikii vihloo ja jomottaa vatsaa ja tuntuu et iltaa kohti olo vaa tukaloituu. Näin jatkunu jo pari päivää. Tällä menolla luulis jo mahaa olevan eikä pelkkii turvotuksii. :D Menossa siis rv 8+2

Tääälä edelleenki odotellaa oireita huomenna 5+6 nii ehkä sitte 6+0 alkas jotain nippailuja. Tuntuu että monilla tuollon alkaa maagisesti oireet

Mulla tulee etovaa oloa mut menee ohi kun syö. Tänää piti kuitenki oksentaa ja useampana päivänä oon joutunu yökkimään. Parempi tämä kuin olo esikoista odottaessa, jatkuva huonovointisuus vei sairaslomalle. Esikoista odottaessa en oksentanut kuin kerran bussi matkan jälkeen

Mä oon iloinen nuhasta! Viime viikolla oli veto pois, mutta nyt kun on enää nuha, niin oon tyytyväinen, etten haista kaikkea. Paljon kivempi vaihtaa esikoisen vaippaa yms. ;)

Tänään piti oksentaa ekaa kertaa :yuck: Koko päivän on ollut kutvelo olo, huimaa ja oksettaa eikä auta syöminen, juominen tai lepo. Ällöttää kaikki syöminen, jäävesi on ainoa mitä tekee mieli.

Mullakin alkaa olla vähän huonompi olo. Aamulla on pakko ekana juoda jotain tuoremehua, että saa sokeria eikä ala oksettaa ihan hirveesti. Pitää kuitenkin jaksaa olla esikoisen kanssa...

Vielä olen välttynyt pahalta ololta. 5+2 menossa. Maha jaksaa tuntua kokoajan. Ei niin pahoja kipuja ku menkkojen aikana mutta sen olosia. Kunhan ny pieni pysyis mukana.

Mulla tänään 5+2 ja ihan samantyyppistä oireilua (tai ei-oireilua) kuin sulla. Tuntuu oudolta kun on aika vähän oireita, mutta koitan rauhotella itseäni, että kaikki on silti varmasti ihan hyvin :) Mullekaan ei makee nyt oikeen maistu vaikka aina on ollu kauhee makeenhimo muuten. Kahvi maistuu ja tosiaan, mun pitäis sitä kans vähentää jo verenpaineenki takia :P Huonovointisuus, jota joinaki aamuina on vähän, on sellasta matkapahoinvoinnin tyyppistä, ei mitään laattailua. Mut onko muilla jalat turvoksissa? Mulla joka päivä töiden jälkeen kova turvotus, mutta helpottaa ku nostaa jalat ylös hetkeks.

Takaisin