Oireet

Miulla on kanssa ongelmia tän mahdottoman väsymyksen kanssa. Lisäksi on alavatsaa juilii aina välillä ja etova olo melkein koko aikainen vieras ja uutena närästys. Iso lohdutus on kun päivät kumminkin etenee ja tänään on jo 8+0 nii enää 4 viikkoa siihen odotettuun 12 rajapyykkiin ja np-ultraan :)

Maanantaina 5+0 eikä muita oireita kuin oikean munasarjan satunnainen vihlonta ja lievät menkkasäryt. Oli ihan sama tunne viime raskaudessa. Tajuton väsymys tuli rv 8-10, joten sitä odotellessa! Onneksi voin sit nukkua taaperon kanssa päiväunet. Menee juhannus torkkuen... Pahoinvointia ei ollut viimeksi ja toivottavasti nyt on yhtä helppo raskaus, synnytys ja vauva!

Heräsin sit siihen yöllä, että pyyhkäisin nenää ja sen jälkeen hana oli auki. Verta tuli siis nenästä ja kesti useemman tovin ennen kuin sain tyrehtymään. Mulla onkin taipumusta ennestään jo nenäverenvuotoon ja raskaus tuntuu vaan kiihdyttävän tätä taipumusta. Ei kiva.

Mulla oli viime yönä tosi erikoinen, pitkittäinen tuntemus alavatsassa. Ei sattunut, vähän niinkun joku lihas olisi siellä vähän kouristellut. Tosi outoa.

Viimeksi kyselin neuvolastakin alavatsakivuista ja silloin ne kuitattiin kohdun kasvamisella. Mulla on ilmeisest tosi tuntoherkkä kohtu. Mulla on ovulaatiokin kivulias :(

Nyt myös koko ajan vähän närästää. Pitäis syödä että muuten olo pysyy hyvänä - mutta sitten närästää :(

Tänään on taas etonut ihan olan takaa... :dead: sain syötyä kaks lusikallista vispipuuroa... Eilen pystyin juomaan jo puoli kuppia kahvia, nyt ei todellakaan tullu ees mieleen.
Oon lähdössä huomenna pikkusiskon kansaa laivalle..... Mitähän siitä tulee..

Palelee. Verenpaine on alhainen ja olo on vetämätön. Ja eilen oli tosi huono olo, mutta se johtui siitä, että söin vahingossa vanhaa raejuustoa. Muuten oireita ei kauheesti oo ja tietty se vähän jännittää.

Viikko ennen plussaa maistui rauta suussa, heitin miehelle että se muuten on yks raskausoire, että liekkö tärppäsi, "hehheh"..naureskelin siis. Seuraava oire alkoi pari päivää siitä. Väsymys. Plussauksen aikaan pientä lämpöä. Ja tissit oli niin kipeät vähän aikaa, että imettäminen sattui. Nyt tuntuu että ainoa oire on väsymys. Ja jos ruokaväli venyy liian pitkäksi, alkaa etomaan. Onneksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa. Ykkösen kohalla sitä sai enemmän kuin tarpeeksi oksennella. Luulen että silloin oksentelu oli paljolti myös henkistä huonoa oloa. Oli nii pelottavaa silloin olla raskaana :D

Täällä tullu tänään vessassa käydessä pyyhkiessä vaaleanpunaista ja nyt ruskeahkoa vuotoa. Tänään ollu taas vaikee päivä pahoinvoinnin kanssa, eikä mitään kramppeja tms. oo ollu.. Olo on edelleen tosi rauhallinen, eikä oikeestaan edes pelota? Tää on outoo...

Voi huoh tätä ärtymystä. Ärsyttää, että ärsyttää. En muista ensimmäisen raskauden kohdalta tällaista, mutta nyt kaikki ärsyttää ja jatkuvasti, aaltoillen. En tiedä pistäiskö väsymyksen piikkiin, vai mitä. Mielialan vaihtelua:dead: Mieheltä pyytelin anteeksi tätä jatkuvaa kiukkua. Ja viime yönä olo oli kuin olisin syönyt itseni ähkyyn. Vatsa painoi, enkä millään meinannut sen vuoksi saada unta. Naureskelin itselleni vaan, että odottappas vielä 30 viikkoa, sit se maha alkaakin painaa.

Hyh, ompa ollu koko päivän äklö olo. Mikkään ei maistu ja kokoajan on nälkä! Väkisin koittaa sitte syyä että pysyy töissä tolpillaan ja piilossa pittää käyä haukottelemassa kun väsyttää. Tisseihin sattuu kun juoksee portaita. Eipä mulla muuta, onneksi kohta pääsee kesälomalle :D Tänään oletettavasti 7+1.

Mun napa on jo pullahtanut ulos kuopastaan! Ja viikkoja vasta 9+5.
Nytkö jo! Vau! Ootko hurjan laiha? Vois siihen liittyä.. Mun massalla jättimäinen masukaan ei saanu napaa pullahtaan, vähän vaan kohos hitusen vajaaks jäi ettei ois ollu tasan masun pinta ja napa :) :D

Joo! Oon itsekin ihan ihmeissäni. Viimeksi oli vasta reilusti puolivälin jälkeen. Eikä valitettavasti johdu laihuudesta, neuvola just tuomitsi mut ylipainoiseksi (BMI 25,1). :(

Joo! Oon itsekin ihan ihmeissäni. Viimeksi oli vasta reilusti puolivälin jälkeen. Eikä valitettavasti johdu laihuudesta, neuvola just tuomitsi mut ylipainoiseksi (BMI 25,1). :(
Aika jännä kyllä.. Eihän se kuitenkaan mitään tyrää sit voi olla ku näin ajoissa?

Täällä 5+1: Oireet alkavat hälvenemään. Väsymys ja lievä pahoinvointi ovat tiessään ja mahan kipuilua on oikeastaan vain iltaisin. Kai tämä oireettomuuskin on ihan normaalia? Vaikka mielummin niitä oireita haluaisin, niin tietäisin että jotain on meneillään :)

Tuntuu, että tää kauhea pahoinvointi tulee joka toinen päivä :S Eilen oli taas parempi päivä ja sillon tällöin käväs huono olo, nyt sitten on heräämisestä alkaen ollu aivan järkyttävä olo ja töihin pitäis muka illaksi lähteä :(

Joo, oireettomuudesta ei kannata murehtia vaan nauttia!! Ne oireet ei oo ikinä mukavia... Mulla oli hyvin helppo viime raskaus, eli vain lieviä oireita. Toivon tietysti nyt samaa.
Ja oireettomuus ei tarkoita että mikään olis vialla. Esim. huomaisit varmasti keskenmenon, eli vauva on matkassa vaikket kärsikään.

Takaisin