Oireet

Mä oon täällä ihan jäässä!!! Ja lämmin päivä on kyseessä...

Mulla ollu tänään voimakkaita vatsan vellomisia... alamahassa siis. Sellasia ihan niinku menkat alkais päivän/parin päästä. Ei kramppeja, mut semmonen jännä vellonta. :nailbiting: Kipuiluja on ollu puolestaan nivusten yläpuolella välillä voimakkaastikki vihloen. Kaikki nää saattaa tulla vuoronperään hetken aikaa ja sit yhtäkkiä ei ole mitään.

Lisäksi ruoka ei maistu, väsyttää, vähän ällöttääki ja kylmiä väreitä välillä.

Kylmä on täälläkin, vaikka puoliso hikoilee vieressä. Ja surkujen surku, tortillat ei maistu enää miltään....oikeastaan juuri mikään ei kauheasti maistu. maitoa oon juonut tänään varmaan litran.

Tänään on ollut koko päivä etova olo, krapulan tyylinen, ei oo maistunut ruoka. Vettä juonut kyllä.

Tuo mehujää tai mandariinit ei kuulosta hullummalta, ainakaan ajatus ei heti pyöräytä vatsalaukkua ympäri. oon ollut ihan yllättynyt kun karkkia tai suklaatakaan ei tee mieli ja minä ku yleensä joudun taistelemaan makean himoa vastaan. Ehkä toisaalta ois hyvä sauma sokerivierotukselle

Mulla on joka raskaudessa hävinnyt makeanhimo lähes tyystin. Hedelmät ja marjat on kyllä maistunut, mutta karkki ei ollenkaan.

Viime kerralla muuten söin pari ekaa kuukautta ohrapuuroa, sitä himoitsin :D

Mä aloin epäilemään plussaa kun alkoi ensimmäisestä raskaudesta tuttu huimaus ja voimattomuus. Pyöräilen työmatkoja ja yhtäkkiä matka alkoi tuntumaan tosi vaikealta, ihan samaan tapaan kuin ekalla kerralla.

Vielä ei ole ollut merkittävää aamupahoinvointia, saa nähdä tuleeko. Viimeksikään en onneksi oksennellut.

Jos en olis sata varma, että viikkoja on vasta vaille 5, niin voisin kuvitella olevani puolessa välissä :eek: Kun pahaolo hellitti alkuiltapäivästä, niin olen ollut ihan suorastaan ärsyttävän energinen! On laitettu kasvihuoneeseen kasvusäkit ja istutettu niihin taimet, mansikkamaa siivottu ja uudet taimet istutettu, marjapensaisiin laitoin tuet ja siivosin vielä koko mökin lattiasta kattoon! Nyt kyllä väsyttää, mutta toisaalta tekis mieli tehä vielä jotain...:sex

Tää oireettomuus on pelottavaa!!! Nytkin vaa vähän paha olo, viimeksikin se alko vasta viikolla 7 nythän on siis vasta 6+1 tai 5+5 eli no panic, väsymys ja ärsytys on kyllä ihan huipussaan!!! Huippaa välillä. Tää hyvä olo hämää mut viimeksikin alkuun olo oli ihan hyvä ja kahvia pysty juomaan niinkun vielä nytkin... Se hämäs kun tää vähän huono olo alko jo viikolla 5, viimeks muistaakseni viikolla 7 tai ehkä vähän aiemmin...

Mulla on hävinny parin viikom takainen rintakipu/kihelmöinti joka viime kierrossa enteili mulle keskenmenoa. Myöskään ei ollut herätessä turvotusta jota on tähä asti joka aamu ollu. Ainoa oire mikä on ni kutina,nousee yhtäkkiä joku patti ja alkaa kutiamaan ja iho kuivaa. Huomenna pitäs alkaa menkat jote meinaako nää kahdet poistuneet oireet taaaaaas sitä km:a :/

Täällä tämmöiset oireet 3+5:
- arat nännit
- alavatsan nippailu ja vihlonnat
- migreeni (eilen ja tänään, tulee olemaan varmasti lähes jokapäiväistä)
- väsymys illalla, herääminen 05 aikoihin pirteänä
- hampaita pestessä pieni kuvotus

Oikeesti voisko nää jo loppua? :D kauhee väsy koko aja, pitää muutaman tunnin välein olla sängyssä lepäämässä ko ei vaa jaksa. Sit pitää syyä jatkuvasti ettei pääse pahoinvointi päälle ja silti tuntuu ettei mikkää maistu. Aamulla saa herätä enne sian pieremää kuselle ja sit siellä vessassa ravataanki tunnin/kahen välein. Liikuntaa ei oo kyenny harrastaa johki viikkoon muuta ko välil suht rauhallisii kävelylenkkejä. Saa ees vähä raitista ilmaa. Ugh. Onneks mies ollu nii ihana et antanu mun levätä kun tarvis ja auttaa sen minkä kykenee ja ottanu kotitöistä isomman osan hoitaaksee et mää voin tehä vaa sen minkä jaksan ja omalla tahillani ❤

Pahoinvointi voimistuu.. vaikka en edelleenkään oksenna mutta siis huono olo. Oksettaa.
Mulla on 2 poikaa ja tyttö, ja tytön raskauden aikana oksensin 2 kertaa. Muuten olen selvinnyt tällä ällö ololla.
Jaksamisia vaan teille jotka joutuu yrjöämään.
Väsy on edelleen kova ja ummetus..
Tissit älyttömän herkät ja turvotus iltaisin huima..

Täällä nyt 5+4 ja vielä oon säästynyt suuremmilta oireilta. Rinnat on ollu arat kyllä koko ajan ja senmoset kovat, viime yönä oli vatsan jomotusta että onko sitten sitä että kohtu kasvaa, nälän tunne lisääntynyt, pientä väsymystä päivisin ei vielä paha.... Täytyy nauttia niin kauan kun pystyy aikaisemmissa kun oon oksentanu suunnillee 24/7 mut en muista missä vaiheessa se on alkanut...

Mulla ollu tänää huono olo nyt se vissii alkaa ja väsyttää ihan hirveesti päikkäreistä huolimatta...

Natskuli, ihana asenne. Pitääpä ottaa oppia. Tässä sitä vaan stressaan, että onko oireita tarpeeksi, vaikka nimenomaan pitäisi nauttia, jos ei oo pahat oireet.

Mulla oli ensimmäiset viikot järkyttävä vihlominen tietyssä kohtaa kohdussa. Kävin päivystyksessä ja totesivat että keltarauhanen joka juuri kivun kohdalla oli vuotanut hieman, ei onneksi vaarallista! Muutoin olen selvinnyt aika oireitta, pientä etovaa oloa välillä. Edellisessä raskaudessa syleilin vessaa 17 viikkoa, onkohan eri sukupuolta? ;)

Täällä ollut eilisestä asti ällöolo... Pitää varmaan taas alkaa varaamaan automatkoille oksennuspussi mukaan, sen verran huono olo tuli eilen auton kyydissä. :wtf:

Takaisin