Oireet

Mulla on aina iltaa kohti kipuillu kyllä tuo alamaha ja nivusten seutu. eilen oli oikeapuoli ja nyt on vasen. Kai tää on ihan normaalia tämmönen jomotusmainen kipuilu...? Ensimmäinen tulossa, niin en yhtään tiiä.

Kertokaa vinkkejä! Mikä tähän pahoinvointiin auttaa? Rannekkeet auttaa vaihtelevasti. En pysty syömään koko päivänä, oksettaa koko ajan. Alkaa konstit loppumaan, en pysty edes tekemään ruokaa miehelle ja lapselle. ensimmäisestä ei alkanut näin voimakkaasti, vaikkakin kesti neljä kuukautta. Ihan itkettää kun tuntuu että on ihan vieraassa kehossa

-mimi- tuo kuulostaa tutulta... Mulla ollut 2 edellisessä just et oksensin koko päivän monta viikkoa eikä mikään oikee auta... Muistelen että söin mehujäitä kun olivat kylmiä ja pysty hitaasti imeskelemään.. Ni sai edes jotain.. Ja kylmää mehukeittoa pillillä pieniä annoksia suuhun kerralla.. Jaksamista! On hirveetä ku on nälkä mut samalla niin paha olo ettei voi syödä. Mulla ei ole vielä tämän kanssa oksentelu alkanu mutta eiköhän se sieltä tule...

Tänään ilmaantunut alaselän jomottelua. Samanlaista kuin menkkojen yhteydessä.
Kuvitusta onneksi toistaiseksi vain silloin tällöin.

Viime raskaudessa maalasin. Hyvä tuuletus ja ei pitkiä aikoja kerrallaan siellä huuruissa ole ja jättää puolisolle sen mitä ei itse ole pakko tehdä.

Me maalattiin kyllä esikoisen huone raskaus aikana. Mies teki suurimman osan ja ikkuna oli kokoajan auki. Vesiliukosta maalia oli :)

Edit. Ja meillä oli siis vaan yks seinä maalattavana eli aika nopee homma..

Mä kyllä kans maalailin äskön nyt sitten. Vähän vain ja käytin sellasta parasta suojamaskia, joka ei päästä läpi edes mitään mikrobeja. :D Eipä tuosta kovinkaan mitään huuruja ees tullu, mut otin sen nyt varman päälle.

Mulla on kans järkyttävä turvotus eikä ruoka oikein maistu. Vielä ei onneks tuo pahoinvointi oo tullu mutta viime raskaudesta se hyvässä muistissa. Mulla siihen pahoinvointiin auttoi vaa lepääminen ja kun söi tasasin väliajoin mut muistan että se ei tuntunu helpolta. Söin mikä maistu ja muute lepäsin, olin siis muutaman viikon sairaslomalla toki kun on jo lapsi ni tilanne vielä vähän hankalampi. Jaksamista

Mä juurikin oireiden takia lähdin testaamaan, kun olo vaikutti niin kummalta. Mulla on aika pitkä kierto ka välillä meinaa venyä ja paukkua niin en niinkään menkkojen perusteella testannu.

Äitienpäivän tienoilla olin aivan järkyttävän herkkä. Itkin ihan hulluna ja aivan typerille asioille. Viime viikon alku puolella kananmuna maistu pahalle suussa ja tissit kipeyty niin ettei pystyny rintsikoita pitämään. Samoihin aikoihin alko jäätävä väsymys ja palelu. Loppuviikosta oli menkkamaisia kipuja alavatsalla ja satunnaisia pahanolon aaltoja ja lauantaina päätin illalla tehdä testin ja heti tuli molemmat viivat selkeesti tikkuun.. :)

Edelleen paleltaa ja väsyttää, tissejä kiristää ja iltasin vatsaa turvottaa ihan kauheesti.. Pissallakin saa ravata alvariinsa. Saa nähdä paheneeko oireet tästä vielä vai selviäisinkö yhtä helpolla kuin esikoisesta muutama vuosi sitten :D

On tää vaan jännää.. :joyful:

Onko täällä ketjussa muita, Jolla ei oo yhtään raskaus oireita. Ihtellä ei oo minkäänlaista viimme viikko oli vaan et väsytti koko ajan. Minä perjantaina plussasin eka kertaa. Mut itselläni ollu lauantaista lähtien flunssa päällä.
Ensimmäisessä raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet. Vähän ruvennu huolestuttaan.

Mä tossa aiemmin kerroinki, esikoisesta ei ollut mitään oireita, siis läpi raskauden täysin oireeton. Lopussa tuli vaan liitoskipuja. Täysin terve vauva sieltä syntyi, neuvolasta sanoivat, että ole iloinen ettet joudu kärsimään oireista :)

Ei muakaan haittaa vaikka oireet pysyy pois koko raskauden ajan. Itellä eilen varmistu kesätyöt ja ny alkaa toukokuun lopussa ne hommat samalla.

Mulla raskausoireena jo viikko ennen plussaa samat oireet kuin menkkojen aikana ja jatkunut viimeiset 2viikkoa. Eli alavatsa-, selkäsärky ja väsymys sekä tietysti menkkamainen turvotus. Ei kiva.

Mulla kans oireet alko jo ennen plussaa. Aivan jäätävä väsy ja etoo hirveästi. Tuota turvotusta myös ja mielialat vaihtelee. Sitten ne vähän helpotti ja mietin jo että mihin ne katos, mutta nyt taas ollu pari päivää. Neiti 1,5v pitää minut kyllä liikkeessä ja en pahemmin kerkeä lepäämään. ;)

Kova väsymys, huimaa kun nousee kyykystä ylös, pientä nipistelyä alavatsalla on ollut. Ja vessassa saa ravata useemmin.

Olikos täällä muita jotka vielä imettää esikoista? Mietin, että onko silloin niin ettei rinnat ehkä tule samalla tavalla aroiksi, kun joku niitä "leipoo ja käsittelee" vähän väliä :D :D

Minä imetän tai oon lopettelemassa.
Ihan samaa mietin, kun viimeks rinnat oli ihan tosi arat näillä viikoilla. Ja nyt ei mitään :rolleyes:

Mulla oli tissit kipeät vain ekassa raskaudessa. Mikä on kyllä aika jees, silloin ei pystynyt edes mahallaan nukkumaan. Imetän kuopusta vielä, eikä todellakaan haittaa että ei ole kipeät. Muutenkin olen aika oireeton, mutta viikkojakin vasta..öö.. 4+? Väsyttää vain aivan sutena, mutta tuo kuopus herättääkin mut joka aamu ennen kukonpieremää, niin voipi johtua siitä... Saas nähä onko tuolla mahassa ketään. Selkä on aivan älyttömän kipeä, ja äsken tossa leikkasin meidän pihan nurmikon, eikä meillä oo ihan pieni piha ja ajoleikkurista oli akku rikkoutunut :inpain:

Täällä myös imetetään ja sama juttu kuin Tirppa ja Syysmorsian. Ei oo rinnat arat ja kahdessa aiemmassa oli niin arat ettei meinannut rintsikoita pystyä pitämään. Meidän vauva on kohta 10 kk ja tarkoitus imettää 1-vuotiaaksi. Olen ymmärtänyt ettei siitä masuasukille pitäis olla haittaa?

Mä imetän myös 10-kuista. Rinnat on hiukan arat, mutta ei mitenkään pahasti.

Takaisin