Oireet

Neuvolasta saa listan kielletyistä, tai vältettävistä ruuista, lista ei oo mun mielestä pitkä, eikä ehdoton. Itse en listaa niin seuraa, tietty graavit jne veriset pihvit jätän pois jne. Paitsi viime lauantaina söin medium naudan pihvin kun oli suomalaista luomu lihaa. Keskenmeno tulee jos on tullakseen, en itse usko että pihvi tms.aiheuttaa. Silti,jokainen tekee niinkuin haluaa :-) <3

Meille ei viimekskää mitää listoja annettu. Sanottiin vaa et tuolta vihkosessa voit lukee. No siellä sanottiin et kalaa 2 kertaa viikossa ja et pitää syyä terveellisesti. Saa nähä tuleeko nyt tällä erää enemmän neuvoja...

Voisko joku semmonen listan laittaa tänne?

Tänään hain B6 viramiinia apteekista.. Luin että vois auttaa pahoinvointiin joka alkaa olla ympäri vuorokautista.. Toiv auttaa..

Väsymys on kyllä varsinkin työpäivän jälkeen aivan lamaannuttavaa. Tänään taas 2h päiväunet :facepalm: mut sit käy äkkiä niin että yöllä pyörii.

Ootteko te muut pystyny harrastaa mitään liikuntaa alkuraskauden aikana ?

Salilla olen ajatellut käydä ja olenkin käynyt. Tosin tänään jäi menemättä vain siksi, että väsytti niin paljon. En kuitenkaan ajatellut mennä ihan rapa kuntoon, ja liikkuminen raskausaikana usein myös helpottaa oireita :happy:

Mä haluaisin alkaa käymään kesätreeneissä (ulkotreenit), mutta en tiedä onnistuuko. En haluaiis liikaa varoa, että tuli oikeesti liikuttuakin, kun se tekis niin hyvää. Ja lantionpohjaa pitää kyllä treenata itekseen!

Tänään 5+6 eikä viellä väsymystä eikä pahoinvointia. Lonkkakivut sen sijaan vaivaa ja oikeestaan liikunta on ainut hoito niihin nyt, kun ei voi Buranaa syödä. Eilen leikkasin nurmikon ja poljen pyörällä paljon ja käyn salilla ja joogatunneilla.. Toivon että mahdollisimman pitkään jaksaa :rolleyes:

Lonkkakivut on yleensä liittynyt menkkoihin, tällä kertaa menkat jäi tulematta mutta kivut muistivat silti tulla :bored: Voi kun helpottaisi..

Väsymys on aika hurja varsinkin päivällä.. Nukuin eilen 2 päikyt.. Myös paha olo tulee.. Varsinki iltapäivästä eilen oli :o

Ennen ku menkkojen olis pitäny edes alkaa huomasin rintojen olevan eri tavalla kipeet, ku yleensä menkkojen aikaan ja hiuksia lähti tupottain. 4+0 alkoi alavatsan nippailu ja ajoittainen vihlonta, hajuaisti herkisty, pissillä piti juosta koko ajan ja koko ajan oli nälkä, vaikka kuinka olisi syönyt! Nyt 5+3 ja rinnat edelleen hellät, mutta muut oireet hävinneet ja tilalle tullu lievää etomista aamuyöstä.:depressed: Kolmena aamuna heränny aika tarkkaan neljän maissa jolloin saanu nieleskellä palaa kurkussa, mut aina on helpottanu, ku käyny juomassa vähä vettä.
Hassua miten nuo oireet voi niin nopeesti muuttua ja vaihdella. Ensimmäinen raskaus..kaikki ihan uutta ja ihmeellistä. Vuoden vaihteesta asti yritetty ja nyt vaan toivois kovasti, että kaikki menis hyvin loppuun asti. Tää on ihan sikaiso juttu ukolle, joka 40 ja aina halunnu lapsia, mutta kolmessa edellisessä suhteessa ollu mahdotonta. Se ehkä vielä lisää mun paniikkia oireista tai niiden muuttumisesta/pois tipahtamisesta...tiedän, että oireet voi alkuraskaudessa heitellä helpostikin laidasta laitaan. Silti se jännittää. En millään malttais odottaa ekaan ultraan asti, että näkee onko kaikki hyvin!:grin

Täällä se paha olo tulee ja menee...yöllä oli taas paha olo mietin et pitääkö käyä oksentamassa mut uni voitti. Vielä en oo oksentanu...

4+3:
- päikkärit vapaapäivinä
- tänään ensimmäinen oksennus (aamulla hampaita pestessä)
- rinnat piukeat ja nännit arat
- lenkkeily auttaa väsymykseen ja lievään etovaan oloon!
- hajuaisti herkistynyt: ihan outoja hajuja tulvahtelee sieltä täältä
- Yleisesti ottaen hyvä olo :)

Täällä keskenmenon jälkeen taas tarkkailee oireita valppaammin. Ei vielä hirveästi ole, mutta
- väsymys
- herkkä hajuaisti
- vessassa ramppaaminen

En ole vielä koskaan oksentanut aiemmissa raskauksissa, saa nähdä miten tässä käy. Etovaa oloa kyllä on ollut aiemmin, että sitä odotellessa.

Täällä vessassa ravaamista. Ja ajoittaista huonoa oloa. Toivon vaan ettei mee niin pahaks kun viime raskaudessa jossa oli sellanen tosi etova olo kolmisen kuukautta ja kokoajan piti olla oksentamassa.

Oon ollu tosi laiska nyt lenkkeileen, jotenkin on ollu niin kuumat ilmat. Ja nyt sit sataa vettä. Vois olla sellasii välimuotoija!

Tää väsymys. Voisin nukkua varmaan 24/7..mikään ei tunnu riittävän. Ja mies ei ollenkaan ymmärrä. Suuttuu kun en tee mitään ja vaan nukkuisin. En tiä enää miten piristyä...en halua että toinenkokoajan vihainenkaan :/

Helöy!
Tänään tein raskaustestin ja viikoista ei mitään käsitystä, kuukautiset 2kk melkein jo myöhässä. Testin tein 1.5 kk sitten ja sillon vielä näytti negaa.
Tuun tähän ryhmään kunnes tiedän että siirrynkö helmikuisiin.
Toinen lapsi tulossa (7kk) ikäinen poju meillä
Pienellä ikäerolla toivottu, ihan tähän väliin en osannut odottaa kun häät tulossa elokuussa

Takaisin