Oireet

Huimaus! Olin koko päivän äitini ja esikoisen kanssa shoppailee ja lopuksi alkoi huimaa niin että piti ottaa seinistä kiinni kun lattia keikkui silmissä. Käveltiin kauppakeskuksesta pois istuen neljät kerrat matkalla ja onneks meitä tultiin hakee ovelta. Huimaus helpotti vasta kun pääsin yöunille.

Mira83, mulla kans väsymys vähän poistunut ja etova olo velloo koko ajan päällä! Ja just toi että pitää koko ajan miettii mitä seuraavaks söis ja sit mitää ei meinaa kuitenkaan saada alas... Pakko vaa vissii yrittää syödä jotaa, ihan mikä vaa maistuis.

Huimaus! Olin koko päivän äitini ja esikoisen kanssa shoppailee ja lopuksi alkoi huimaa niin että piti ottaa seinistä kiinni kun lattia keikkui silmissä. Käveltiin kauppakeskuksesta pois istuen neljät kerrat matkalla ja onneks meitä tultiin hakee ovelta. Huimaus helpotti vasta kun pääsin yöunille.

Muakin huimasi viikonloppuna kaupungilla urakalla. Koko Hämeenkatu heilui :grin

Onko muilla vatsa sekaisin? Mulla on ollut nyt jo pian pariviikkoa vatsa ihan löysällä. Eilen rupes kunnolla vellomaan oikein :( saako raskaana ottaa jotain ripuli lääkettä?

Just tulin kirjoittaa samaa! Nyt viikon verran ihan miltei vesiripulilla. Ärsyttää kun koko ajan oltava vessan lähellä, syömisen jälkeen heti aina päästävä vessaan

Mulla myös kramppaa ja pitää ääntä tuo vatsa :-( täytyy apteekista kysellä jotain lääkettö

Juu täällä myös vatsa ihan sekaisin... Oksentaa sai taas aamulla ja jopa keskellä yötä!! Oli pakko nousta sängystä yöllä ja käydä oksentamassa.... jotain pitäis koko ajan syödä, mut ei oikein tee mieli nyt mitään...

Joo, aamuisin varsinkin herää siihen et pitää kiiruhtaa vessaan, maha ihan sekaisin. Päivisin ei viel kauheasti vaivannut mut jännittää aamulla työmatkat miten sit jos yllättää huono olo. Viime kerralla oksensin matkalla aamujunaan ojaan aina kun en voinut kotiinkaan jäädä koko aamuksi. Nyt ei onneksi noin pahana.

Mulla oli viime odotuksessa maha sekasin pahimman pahoinvoinnin aikaan. Nyt ei ainakaan vielä.

Joo ei se väsy ookaan ohi piti nukkuu 10-12 kahentunnin päikkärit. Onneks poikakin nukku sen ajan. Nyt pizza uunissa et jos sitä sais syötyä. Söin jo sitä salaattia mut pelkkä vihersalaatti on vähän kyvytlounas. En muistanu maustamatonta jukurttia ostaa kaupasta. Mehua otin. Mehukeittokin jäi kauppaan... Saako vissyä juua? Sitä vois mehuun sekottaa??

Vissy voi aiheuttaa närästystä mut eikai sitä kielletty oo

Herranen aika jos ei vissyä saa juoda niin oon pulassa! :O
:D no miksi sitä ei saisi juoda, ota ihan rauhassa.
Ymmärrän kyllä nuo raaka kala/liha ym. Kiellot ihan täysin mutta esim se hedelmien suositus että jotain 4? Päivässä.. hohhoijaa. Mitä pahaa hedelmät voi tehdä masuvauvalle kun jotkut raukat kärsii masussa röökiä vetävästä äidistä ja syntyvät kuitenkin ihan normaalina maailmaan.

Unohdin ihan mainita kipeät rinnat ! Ai että saa aina portaitakin mennessä tukea rintoja, kun ne on niin kipeet...
En myöskään pysty Soodastreamilla hiilihapotettua vettä enään juomaan, vatsassa alkaa heti tuntumaan tosi inhottavalle.

Muokattu viimeksi:
Tuntuu että alussa oli enempi oireita mitä nyt. Väsymys, kipeät rinnat, jano, hetkittäinen ällötys (kaukana teidän kuvailemasta pahoinvoinnista), mahan vihlasut.. Nyt sitten viikkoon ei juuri mitään oireita ja pelkäsinkin et miten tässä on oikeen käyny. Mutta tänään (7+0) ultrattu mahan päältä ja siellä pikkusen sydän sykki :Heartpink vastasi viikkoja ja kaikki on niinkuin pitääkin :)
Pitäis siis olla vaan onnellinen oireettomuudesta. Miten sitä oikeen osaa ottaa rennosti? Aivan liian monta viikkoa eessä ennenku on 'varmemmilla viikoilla'..

Ei ne hedelmät teekkään mitään, jos syöt paljon, verensokeri nousee. Jos sokerirasituksessa joku arvo liian korkealla sulle todetaan radi, saattaa joutua piikittämään insuliiniä. Ei siis vaarallista mutta suositellaan neuvolassa ettei niitä söisi ylenpalttisesti. Ei kielletä, saa syödä, ei kaikilla vaikuta sokereihin. Sokereita pyritään pitämään normaaleina raskauden ajan.

Itsellä oli insuliini hoitoinen radi, ja ilman ongelmia meni kaikki, ei tullut sokerivauvaa:-D vaikkei arvot pysyneet hyvinä insuliinistä huolimatta

Takaisin