Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ilmeisesti todellakaan voi enää tehdä mitään pitempiä kauppalävely reissuja. Oltiin eilen messuilla äidin kanssa ja niin piti taas hakea pyörätuoli apuun kun sattuu niin paljon selkää kun kävelee + supistelee ja on paineen tunnetta. ja vaikka loppu päivän vaan istun, niin silti tuntuu edelleen inhottavalta. Tänään piti vielä mennä Ikeaan mutta ei kai sitten :sour:

Poppy tosi kurjaa :( onneks itellä ei vielä oo noin pahana mut eilen käytiin kaupassa ja alkoi supistamaan ja selkä kustu kipuilemaan sen verran että oli pakko ihan pysähtyä :( ja tosiaan viikkoja vasta se 32..

Minäkin lenkeillä, kauppareissuilla yms joudun nykyään pysähtelemään monesti. Vatsa kovettuu ja se tuntuu nykyään hyvin epämukavalle (aiemmin en välttämättä edes huomannut) ja tulee paineen tunnetta. Maanantaina rv 32+0

Jotenkin tänään on ollut hankala olo. En ole saanu oikein syötyä ja sit mulla on tullu tollasia omituisia huimauksia.. Siis tuntuu että en saa henkeä ja sit huimaa yhtäkkiä vaikka en hengitä tiheämmin. Ja siis toi huimaus tulee vaikka istuisin vaan sohvalla..

En oo kyllä muistanu testata paineita.. Täytyykin huomenna ottaa asiaksi testata sitä. Ja siis mulla on kyllä ollut normaalia matalammat paineet nyt koko raskauden ajan ja ei ole aiemmin kuitenkaan ollu huimausta.. o_O

Äitiysloma alkoi ihan oikeaan aikaan, koska muutamat viime päivät ovat olleet aika tuskallisia. Ei siis sinänsä mitään oireita, vaan nukkuma-asennon aiheuttamaa tuskaa.

Selällään ja mahallaan ei pysty nukkumaan, joten kyljellä mennään. Nyt viime päivinä edes vartalotyynyn kanssa en vaan löydä hyvää asentoa :arghh: jos mahaa tukee alta päin, tuntuu se pahalta alimmassa kyljessä ja jos ei tue, niin tuntuu että päällimmäinen kylki repeää. Kaikista mukavinta on se, että saan kuitenkin huonosta asennosta huolimatta unta ja herätessä sitten on aina toinen kylki ja selkä hellänä.

Lisäksi vauva venyttelee vähän väliä, jolloin kummassakin kyljessä tuntuu pallukka. Tekee tosi kivaa jo ennestään kipeille kyljille :sad001

Mä havahduin aamulla peilin ääressä siihen että maha on selvästi laskeutunut :wideyed: positiivista on ettei enää tunnu tuskaiselta ylävatsassa ja henkikin kulkee, mutta sitten tämä kamala painon tunne, juilinnat,harjotussupistukset ja jatkuva vessassa ravaaminen.. Rv 31 + 5

Onko hei muilla semmosta että illalla kun menee nukkumaan niin tuntuu että vauvan pää puskee lonkkaan? Siis semmonen pistävä kipu tulee lonkkaan. Vaan toiseen lonkkaan ja kyljellään maatessa..

Mä en pysty enää olee pitkii aikoi oikeel kyljel, ku muksun pää painaa lonkkaan. Joskus se jopa on melko kivuliasta, mut helpottaa, kunhan käännän kylkeä.

Mulla on kans sama, että vauvan pää painaa oikeeseen lonkkaan. Ei sitä juuri enää muuten nukuta sitten kuin vasemmalla kyljellä.

Mulla painaa vasempaan :( enkä oikein osaa nukkua oikealla kyljellä.. Mut jotenkin onnistuin viime yönä vaihtamaan kylkeä niin että en herännyt aina :D

Täälläkin vauva tosiaan laskeutunut ja ollut helpompi olo, tosin paine alakerrassa suurempi ja pissalla saa ravata paljon useammin. Nyt tosin viikonloppuna ja tänään vaivannut lievä närästys mutta närästys kumminkin. Todettava vaan ettei mulle sovi rasvainen kala laisinkaan :/ muutenhan kala terveellistä mutta närästää mun kohdalla

Johtunee varmaan väsymyksestä ja päänsärystä, silmissä vilisee sinisiä palloja, valojuovia ja mustia"otuksia". Ei aina mutta päivittäin. Muilla?

En usko että olis myrkytystä kun arvot kohdillaan kaikki.

Mulla kans menee silmissä välillä semmosia valopalloja tms.. En tiiä miten niitä kuvais.. Tavallaan liittyy siihen jos olen pää alaspäin mut tavallaan ei..

Tänään oli töissä hirveä hiksa, turvotti myös ekaa kertaa huomattavasti ja väsytti ihan pirusti, vaikka viikonlopun oon vaan nukkunu, vaikkakin aika huonosti.

Joo, väsymys iskee täälläkin ja vaikka ihan yhtäkkiä kesken päivän... Parit rautatabletit vetäny, mutta kun niistä tulee niin huono olo. En tiä pitäiskö ostaa sitä nestemäistä rautavalmistetta tai josko vaikka ens kerralla neuvolassa pyytäis sen hb:n. Vielä olis yhdellä vapaapäivällä 8 työvuoroo jäljellä...

Lumitukka: mitä rautaa syöt? Mulla obsidan menee ilman oireita ja on ihan kapseli. Retafer taas aiheuttaa ihan hirveät vatsakivut

Mulla on sitä Retaferia kaapissa useampi paketti verenluovutusten jäljiltä ja kun ajattelin harvakseltaan syödä, niin en tiä viittinkö ostaa lisää paketteja kaappiin. Kaveri suositteli sitä nestemäistä rautaa, jota otetaan ruokien yhteydessä. Jos ei väsyt hellitä, niin sit täytyy käydä kaupoilla!

Takaisin