Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon heräilly koko raskauden. Enkä illalla oo tahtonu saaha unta kun vasta joskus 03.00. Aamupäivät oon sitte nukkunu kyllä. Millanenhan yökyöpeli vauva on tulossa...

Mä oon alannu väsyyn tyhjästä. Varsinkin ihmisten kans seurustelu on kovaa. Eilen tuli ensi miehen kaveri ja juotiin kaffi. Se lähti nii tuli äiti. Mä olin jo ihan loppurätti. Onneks äiti huomas ja teki lasten kans läksyt, mä vaan istuin ja haukottelin. Anoppi on pahin ku vaatii viihdytystä ja on nii kauan. Viimeks vaan menin maate kesken kahvittelun, tajus lähteä kotiansa...

Aamulla pyörrytti kun istuin sohvalla ja tuntu et silmis tummuu.

Kävin tänään myllyssä ja alko aivan kauheet harkkasupistukset (luulisin), kohtu ihan kova, menkkamaista kipua edessä ja alaselkä juili. Lisäksi välillä tuli olo että pyörryn kohta. Ei oo ennen näin kipeitä oloja ollut raskauden aikana. Siellä meidän äiti sitten lykki mua laina pyörätuolissa kaupassa että päästiin eteenpäin :grin otin kanssa särkylääkettä niin alko helpottaa. Mutta huh huh, en halua edes ajatella miltä ne oikeen supistukset sitten tuntuu!

Olen herännyt nyt toista yötä, en tosin putkeen, kovaan kipuun joku on hieman menkkakipuihin verrattava mutta ei kuitenkaan. Kipu on yhtenäistä ja jatkuvaa, eikä mikään asento helpota kipua. Molemmilla kerroilla vedin itseni sängystä ylös ja istuin vessassa jonkin aikaa ja lopulta otin puolikkaan 1g panadolin. 5 min ja kipu on poissa, tilalla kylmän hiki aivan kuin kuume lähtisi laskemaan (olen myös flunssassa tällä hetkellä). Loppuyö menee kohtuu mukavasti, vain hetkellisesti et kropassa tapahtuu jotain. Päivät on nyt hiljaiseloa, vain nälätön ja haluton tunne koko ajan.

Rv vasta 5+4, farkut ja rintsikat kiristää jo epämukavasti.

olen nyt ollut "kesälomalla" pariviikkoa ja äitiysloma jatkuun suoraa eli enää en palaa töihin. päätin että yritän saada unta varastoon ja rentoutua niin hyvin kuin pystyn. nyt ongelmani on se että mikään makuuasento ei tunnu hyvältä, ei selällään eikä kyljillään. harmittaa koska haluaisin öisin nukkua! Jätkä nukkuu kyllä yöt ja antaa mun olla rauhassa mutta itsestä tuntuu että makoilessa loppuu happi ja koko kroppa puutuu. koko ajan tuntuu että niska ei saa tarpeeksi tukea ja sitten otankin lisää tyynyjä mutta ei. Uni ei vaan tule vaikka nukuttaa ihan sikana.... tää on mulle niin uutta koska oon nukkunu tosi hyvin aina ja raskauden aikanaki ihan pari hassua yötä menny vessassa ravatessa. HALUAN NUKKUA :sleep011:sleep011:sleep011

Onsku paljolti samanlaisia tuntemuksia täällä. Ei edes huvita mennä iltaisin sänkyyn kun tietää jo etukäteen, että särkee ja kolottaa tai sitten muuten vain ei uni tule. Sopivaa asentoa on mahdoton löytää. :/

olen nyt ollut "kesälomalla" pariviikkoa ja äitiysloma jatkuun suoraa eli enää en palaa töihin. päätin että yritän saada unta varastoon ja rentoutua niin hyvin kuin pystyn. nyt ongelmani on se että mikään makuuasento ei tunnu hyvältä, ei selällään eikä kyljillään. harmittaa koska haluaisin öisin nukkua! Jätkä nukkuu kyllä yöt ja antaa mun olla rauhassa mutta itsestä tuntuu että makoilessa loppuu happi ja koko kroppa puutuu. koko ajan tuntuu että niska ei saa tarpeeksi tukea ja sitten otankin lisää tyynyjä mutta ei. Uni ei vaan tule vaikka nukuttaa ihan sikana.... tää on mulle niin uutta koska oon nukkunu tosi hyvin aina ja raskauden aikanaki ihan pari hassua yötä menny vessassa ravatessa. HALUAN NUKKUA :sleep011:sleep011:sleep011
Joillakin selällään makuu aiheuttaa pahaa oloa, koska painaa alaonttolaskimoa kasaan ja verenkierto heikkenee eli monesti kyljellään makoilu suositeltavaa.

Heräsin ihan järkyttävään suonenvetoon toisessa pohkeessa, kramppas kolme kertaa perätysten niin että koko pohje vaan värisi. On mulla ennenkin suonenvetoja ollu muttei ikinä noin pahoja! :O

Vieläkin on pohkeessa epämukava tunne, toivottavasti ei kramppais enää.. :(

Hyh hyh suonenvedot on kamalia, aina itku tulee ja muutama ärräpää ku sellasia tulee :(

Nyt meni viime yö siinä että joo no nukahdin mutta jokaisesta kääntymisestä heräsin siihen että tuntui että olin hengästynyt :o välillä sydän löi normaalia kovempaa ja välillä taas ei. outoa.

Mulla myös alkanut tulla huono olo jos makaa selällään ja myös jos röhnöttää sohvalla.

Joo toi valvominen on kyllä... Mä usein herään aikaisin, joskus viideltä enkä saa enää unta vaikka kuinka väsyttäisi. Ei kyllä tarvis totutella heräilyyn, kun esikoinen kuitenkin herättää väh. kerran yössä! :grin

Ja noi pohjekrampit :arghh: Mulla on parina yönä meinannut tulla, mutta on mennyt ohi, kun oon ojennellut nilkkaa. Aina ei kyllä auta ja se on kamalaa se kipu!

Mulla ainoot heräämisen aiheuttajat on vessahätä ja kisu :) Ja aina, ku oon joutunu nousee, ni nukahdan taas hetkessä :) Ja nyt, ku oon oppinut vähentämään juomista iltaa kohden, ni heräämisetkin on vähentynyt. Ainut, mikä vituttaa on pikkusen liikkuminen, ku oon kyljelläni, mut ei sekään mua valvota eikä herätä. Kunhan kisulta loppuis toi huomiohuoraus, ni sais nukuttu viel enemmän :P

Muakin herättelee öisin vain vessareissut 2-3krt yössä ja unta saan kun palaan sänkyyn. Oma suurin vaiva oikeastaan on jatkuva hiivasieni rv 23 lähtien, joka ei hellitä ja jos hellittää niin palaa jo muutaman vuorokauden päästä takaisin!! Ikävää tässä on myös se että mieheni on saanut tästä osansa, siis hänelläkin sitkeät oireet ja iho hellänä.... :dead::bored::hilarious: kyllä ihmettelen miksi ei ole lantiokipuja ilmaantunut, yksi ainut ilta vaan tuntui keilapallo jalkojenvälissä ja se teki jäynää kävellessä, mut tää vauva päättikin et istuen olikin hänestä paljon mukavempaa .. :nailbiting:

Mie huomasin että maha on hieman alempana kuin aiemmin :( ja puhuttiin erilaisista liitoskivuista niin nyt kun kiinnittää huomiota niin sattuu kyllä :( ei kauheen kovin mutta sattuu kuitenkin..

Juu voidetta laitetaan kilpaan jatkuvasti, miehellä voide auttaa ja hiiva pysyy hetken poissa. Vaan mult se sen tietenkin uudestaan saa ja sitten eikun voitelemaan. terkka suositteli femifloria suun kautta, mut sekin auttaa vain hetken ja kohta taas PH epätasapainossa. taitaa tää olla koko loppuraskauden vaiva.. mitään ruokavaliomuutosta en oo kyllä kokeillu.. kohta alkaa olla kaikki kokeiltu piimästä lähtien. Auttaa siis monet jutut hetken korjaamaan tilannetta, mut aina se vaan ittestään _mulle_ ilmestyy takas, vaikka miehellä oliskin jo ihan normaali tilanne! ei tää onneksi oo aiheuttanut mitään ylimääräistä Supisteluakaan tai muuten raskauden kulkuun ei näytä vaikuttavan.

Hengitysoireet...
Mä koen etten saa hengittäessä tarpeeksi happea, eli siis saan henkeä ihan hyvin mutta tuntuu, että happi ei "imeydy". Hb oli 109 eli ei nyt super mutta ihan riittävä. Ihan viime päivinä tullut tämä oire ja jos hengästyn tai "kohtaus" jatkuu pidempään rupee ihan huippaa päässä. Neuvolassa sanoivat, että kuulostaa stressioireelta (mitä en yhtään ihmettelis) ja, että jos ei lepo auta niin sit pitää mennä tutkimuksiin. Onko teillä muilla samanlaisia oireita?

Juu täältä löytyy tota.. Mies just eilen ihmetteli illalla kun suihkun jälkeen olin hengästynyt.. Hengitän muutenkin jotenkin nopeammin kuin aiemmin kun vauva on kait aika ylhäällä.. Maanantaina ultrassa ainakin oli peppu tosi ylhäällä mun navan yläpuolella niin tuntuu että on vaikea hengittää välillä..

Njaa nivunen särkee taas ikävästi.. Eipä taida tarvita miettiä enää sitä imurointia! Taidan ottaa uudestaan sen grammasen panadolin ja toivoa että mies tulee tänään ajoissa töistä!

Takaisin