Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lantiokipu löytynyt tännekkin. Varsinkin oikea puoli oireilee ja selän puolelta. Varsinkin maatessa...

Mulla kans aamuisin oikea puoli lantiosta kipeä, jo kuukauden päivät olen nukkunut vartalotyynyn kanssa. Sen käyttö ennen raskautta ei sujunut, mutta nyt en nukkuis ilman! Täällä alkaa iltamahaolot olla tukalat. En tiedä johtuuko siitä, että supistelee vai suolisto täyttyy päivää myöten ja toimii hitaammin ja näin vie tilaa. Aamu aina ok, illalla aina mietin, että miten ihmeessä tää muksu voi mahtua tuonne vielä seuraavat 18 vkoa...

Mulla ei oo edelleenkään mitään ihmeellistä. Rakenneultrasaki se ultraaja kysy et miten oot voinu, vastasin et hyvin. Ei vaan oo mitään mistä vois sanoa. No jos oikeen tarkkoja ollaan ni alaselkä tulee kipeeks jos kovasti jotaki on touhunnu, esim siivotessa.. mut vaan sillon ko imuroi tai luutuaa et on kumarassa ni kerran tai kaks viikossa eli harvoin seki oireilee. Kait tästä pitää vaan nauttia ko on niin hyvä olo :rolleyes:

Mut se se onki ko pitäs osata nauttia enemmän ko nyt ei oo mitään, ei tietenkään haittaa :grin tuntuu vaan ihmeelliseltä ko ei oo mitään. aikasemmissa raskauksissa kipeet supistukset mulla on alkanu rv25-27. Toivottavasti nyt ei ala, en vaan pysty ottaa niin rauhallisesti mitä pitäs, lasten kans melko mahdottomuus ellei laita hoitoon.. nyt rv22. Paitsi äskön leikkasin ruohoa, enkä ees paljoa kerinny leikata ko tuli kipee supistus. Niitä harjotussupistuksia mulla on pitkin päivää mut niihin en kummemmin ees reagoi mut tuo vähä säikäytti. Lopetin ruohonleikkuun siihen, ehkä se ei oo enää mun hommia..

Ihmeellinen kipu ollut koko viikon oikealla alavatsalla noin lantioluun kohdilla. Pistää. Aloin jo epäilemään umpisuolta, mutta eikö ne suolet oo jo noussut ylemmäs? Ja pystyn hyppäämään ilman viitävää kipua. Painettaessa taas sattuu niin saatanasti. Voiskohan toi olla joku kannake tai jotain? Äsken toimi vatsa reippaasti ja tämän jälkeen kipu hetkellisesti yltyi mutta rauhassa istuessa alkaa helpottaa... Ens to on vasta neuvola ja ajattelin säästää tämän vaivan sinne...

Caarina:mä just eilen ihmettelin sama kipua,etenkin kävelessä tuntuu. Eilen kun kävin esikoisen kanssa vaunujenkaa kaupassa jo luulin etten pääse kotiin asti kun sattui niin kamalasti. Ja nyt tänä aamuna ihan kosketusarka oik.nivusen kohdalla,en pystyy painaa siihen tai sattuu. Luulen ettö joku kohdun kannake tai vastaava.
Rv 25+6

Täällä hävisi selän arkuus kotijumpan ansiosta :) oon edelleen vahvasti sitä mieltä että kevyt liikunta auttaa osaltaan raskausjumeihinkin -ainakin omalla osallani:) esikoista odottaessa työn vuoksi istuin paljon ja illat makasin sohvalla. nyt toista odottaessa liikun paljon enemmän eikä niitä tuttuja kolotuksia ole, ainakaan niin voimakkaasti :)

esikoinen valvotti viimeyön ja väsymys kyllä painaa. Ja hermot olleet taas enempi tiukalla. Lisäksi finnejä pukkaa:grin

Kiesus tää närästys on kamala :( jatkuvasti huono olo ku närästää ja nyt vielä pää särkee huonosti nukutun yön takia

Ai hitsi mikä kipu/jumitila tuli vasempaan nivuseen, särkeny koko päivän ja iltaa kohden mun kävelystäki on varmaa nähny että sattuu. Onko nää ny niitä liitoskipuja vai mitä?

Fuji: Jos ihan mahdottomaksi närästys käy, niin kysy reseptiä Omeprazoliin tai muuhun vastaavaan. Itsellä ei Renniet yms auta juuri lainkaan.

Täällä on ollut myös oikealla puolella alaselkä hirmu kipeä. :( Hyvä kun välillä ylös pääsee makuulta. Liikkua olen yrittänyt, ottanut hierontaa ym., mitkä hetkeksi helpottaa.
Pitäisi vissiin hommata tukivyö tai koittaa nukkua tyyny jalkojen välissä.

Muokattu viimeksi:
Mustelmat... Liekö oire vai mikä kumma. Puristin finnin olasta ja tuli mustelma. Mahaan ku pökkäsin sormella niin mustelma. Sääret mustelmilla. Mitä ihmettä?

Itellä tää päänsärky on kyllä tappava :( mitään ei jaksa tehdä. Melkein niinku migreeni mut ei kuitenkaan ole migreeniä mut hankalaa kyllä yrittää esim ruokaa laittaa jne...

Tänään on puo hionnu :D tuntuu e pakarat ihan hiessä kokoajan. Mies huomautti myös että onks meijän talos loppunu sianlihan syönti vai? Joo tosiaan... En oo laittanut raskausaikana varmaan kertaakaan possua vaan nautaa, kanaa ja kalaa. En silleen ajatellut, mutta en vain tykkää sen mausta juri nyt, ajattelin kyllästyneeni.

Noniin, päsähti sitten oireita kerralla. Reiden hermo ihan jumissa, reisi tulessa koko ajan, selkä kipuilee, ummettaa, vädyttää, supistelee. Ei tehny kuuden päivän työputki oikein hyvää :(

Mulla on ilmeisesti vauva löytänyt noi hermot kun ajoittain puutuu jalka ja välillä ilmeisesti tökkii aika kipeästikin juurikin hermoon :( lonkat ei tykkää enää kyljellään nukkumisesta mutta selällään jalat alkaa puutumaan.. Eli nukkuminen on vaikeaa kun mikään asento ei ole hyvä..

Täällä kiusaa kans närästys, mut se on onneks vielä aika harvassa, ja lähtee paril renniellä pois. Mut tää v*tun syke.. Koko ajan kuuluu/tuntuu korvassa tutum, tutum, tutum... Onhan tää kivempi ku tinnitys, mut silti, jotain rajaa.

Takaisin