Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh. Viime yönä heräsin kaksi kertaa täydestä unesta, kun mahaneste/oksu nousi suuhun (ja meni vielä väärään kurkkuun kun nielaisin puoliunessa). Loppu yö oli pakko yrittää nukkua puoli-istuvassa asennossa. Esikoisen raskausaikana oli tätä samaa, mutta vasta ihan loppu vaiheessa. Mä en kestä, jos tää alkaa nyt oleen jo tätä :( Oletan, että tää on mun tapa kärsiä närästyksestä. Mulla on siis muutenkin jatkuvasti närästyslääkitys, joka pitää oireet kyllä melko hyvin kurissa näin raskausaikanakin (tosin eilen päivälläkin vähän tuntui poltetta joo), mutta nuo yölliset nesteiden ylösnousut on kaameita. Pelkään, etten aina ehdikkään nielaseen/sulkeen suuta ja "oksut" lentää esim miehen päällä, yögh...

Täällä kovat virtsatieinfektio oireet :( ja lämpöä kun on flunssaa. Ja sit mä alan olee jo niistä supisteluista aika huolissaan,nyt kolmeena päivänö supistellut tosi paljon ja ihan kipeetä tekee. Kuuma suihku auttaa hetkeeksi. Mun mahaaki on laskenut alas ja vauvan liikkeet tuntuu todella alhaalla.. synnärin mukaan kyl ihan normaalille kuulosta noi oireet. Huomenna meen heti aamusta jättää virtsetestin labraan. Eikä yhtään auta et esikko kans kipee niin en ehii levätä melkenpä yhtään kun pitää huolehtia pikkupotilasta.
Tänään rv 25+1

Ne pikatestit ei ole niin luotettavi ja aika hinnakkaita kun mul on sinne labra läheteeki ja vaik pikatesti näyttäisi tulehdukseen niin en saa mistään antibioottei ilman reseptia

Yyh. Heti kun ei kahteen tuntiin syö, tulee kauheen huono olo, pyörrytys ja jopa oksennus. Olo onneks paranee levolla ja kun pakottaa ittensä syömään. Ens viikolla pitäs mennä töihin takas ja kyllä vähä jännittää kun en töissä voi pitää ruokatuntia parin tunnin välein ja muutenkin jaksanko raskasta hoitotyötä...

Mulla on vaan kuuma. Ja nyt kun joutuu pitämään ikkunoita aukioloajat yötä päivää niinkään alkanut tulla vähän lenssun oireita.. Onneksi ei kuitenkaan ole kuumetta mutta nenä tuntui vähän vuotavan ja silmätkin tuntuu kuivalta :( toivottavasti ei kunnolla iske päälle ku en vaa voi olla missään peiton alla tärisemässä ja juoda lämmintä..

Jäätävä närästys :( mahahapot nousee suuhun asti, tekis mieli yökkiä. Ruoka ei maistu kun tuntuu että maha täynnä vaikkei oo. Supistuksia alkaa olla jo liikaa, ja taas vasemman reiden hermo alkaa oireilla samoin kuin viimeksi, tuntuu kun joku pistelis vuoroin puukolla, polttoraudalla ja jääpuikoilla. Jotenki kummasti osaan suhtautua töissä vanhusten valittamiin vaivoihin ihan uudella empatialla ;) niin ja kai sieltä on taas jättivauvakin tulossa! Sf mittaa ei oo otettu nyt pariin kertaan mutta työhousujen koko muuttunut 38->44 ilman että kiloja juuri kertynyt, ja supistusten aikana kohtu tuntuu tooosi isolta

Onko muilla hengenahdistusta? Ylävatsaa painaa ja henkeä ahdistaa. Piti lähteä töistä kotiin kun tuli niin huono olo. Makuullaolo helpotti.

Mulla on parikertaa tullu hengenahdistusta ja kuuma on kans ihan kokoajan. Parvekkeen ovi on auki kaiket päivät ja mies valittaa kylmyyttä illalla kun mennään nukkuun. Tänään oli ekan kerran pitkään aikaan kylmä ulkona, piti oikeen olla pitkähihanen ja ohut takki.

Onko muilla hengenahdistusta? Ylävatsaa painaa ja henkeä ahdistaa. Piti lähteä töistä kotiin kun tuli niin huono olo. Makuullaolo helpotti.
Jep. Joka ilta :( pitää olla rintakehä koholla että henki kulkee. Tuntuu että maatessa olisi painoja rintakehän päällä.

Mulla oli just eilen semmonen päivä, että henkeä ahdisti hirveesti koko ajan. Makuulla piti olla ja olin tosi väsynyt. Yritin välillä tehdä jotain muuta kuin levätä, mutta heti tuli hirveä olo. Oli kuuma, hikoilin ja haukoin henkeä. Aivan hirveetä... Tänään ollu parempi päivä :)

Vielä ei varsinaisesti hengen ahdistusta mutta selvästi hengitän raskaammin kuin aiemmin. Lisäks kun hengästyn niin vaikea saada hengitys normaaliksi tai siis kestää tosi kauan

Ihmettelin tässä reilu viikko takaperin että mitenkäs on niin jumissa nivuset ja nyt sitten on yltynyt kipu ja välillä todella repivää... Tämä taitaa olla sitä lantion löystymistä, inhaa! Ja kuulemma (?) pahenee vaan raskauden loppua kohden :/ Pitää kysellä neuvolasta tästä lisää ja helpotuksia sillä jos nämä tästä pahenee niin se on byebye mun jokapäiväiselle ompelulle! :-o Onko muilla ollut edellisissä raskauksissa tai tässä raskaudessa samaa? Mulla ei esikosta ollut. Kaikki helpotuskeinot ois tervetulleita <3

Gitgat, mulla oli apua siitä, että nukkui tyyny jalkojen välissä. Se sai lantion vähän suoremmaksi. Mutta ei mulla mitään älyttömiä kipuja ollut :)

Ihmettelin tässä reilu viikko takaperin että mitenkäs on niin jumissa nivuset ja nyt sitten on yltynyt kipu ja välillä todella repivää... Tämä taitaa olla sitä lantion löystymistä, inhaa! Ja kuulemma (?) pahenee vaan raskauden loppua kohden :/ Pitää kysellä neuvolasta tästä lisää ja helpotuksia sillä jos nämä tästä pahenee niin se on byebye mun jokapäiväiselle ompelulle! :-o Onko muilla ollut edellisissä raskauksissa tai tässä raskaudessa samaa? Mulla ei esikosta ollut. Kaikki helpotuskeinot ois tervetulleita <3
Täällä ihan tuota samaa, esikoisessa ei ollu tämmöstä. Yöllä tuntuu että repeytyy koko lantio irti ku nousee esikolle tuttia nostaan, sitte päivän mitaan aina helpottaa. Arvelenki että löystyny lantio on yöllä jotenki huonossa asennossa liian pitkään, pitääki kokeilla tuota tyynyä jalkojen väliin

Liitoskipuja myös tullut :( Lantio rutisee ja paukkuu etenkin oikealta puolelta ja kipuilee kovasti asentoa vaihtaessa/liikkeessä. Joskus tuntuu et napsahtaa tyyliin koko lonkka irti :/ Välillä kova paineentunne koko alavatsalla.Panadolia olen joutunut ajoittain syömään, lepo auttaa parhaiten ja samoin just tuo tyyny jalkojen välissä kyljellään nukkuessa. Tukivyötä en ole vielä hankkinut kun se maksaa melko paljon, mutta täytyy alkaa harkita asiaa. Minulla on melko fyysinen työ ja olen todennut, että kova työtahti pahentaa kivut niin koviksi että joka askel tuntuu nivusissa. Onneksi nyt on kesälomaa et saa ite päättää tahdin. Pelottaa kyllä et tätä rataa en töissä pysty loppuun asti olemaa :(

Muokattu viimeksi:
Takaisin