Kävin terveysasemalla päivystävällä hoitajalla. Sain kunnon palvelua, sekä ystävällistä että paneutuvaa. Kerroin puolitoista viikkoa sitten jälleen uudelleen alkaneista vatsan kivettymisistä moneksi tunniksi, aiemmasta tulehduskierteestä, viime viikolla hiipineistä muista oireista mitkä poistui kuukausi sitten lääkekuurien myötä, jälleen lisääntyneestä valkovuodosta ja sen kokkareista (pahentui lauantaina), vaihtelevista alavatsakivuista jne. Mut ohjattiin heti jättämään pissanäyte, siellä paikan päällä, ei mitään ylimääräisiä reissuja eri paikkoihin kuten tähän asti joka kerta (neuvolan toiminnasta olen tehnyt jo valituksen jne.). Pissanäytteessä leukkarit kolmella plussalla ja punasolut koholla - molemmat samat arvot siis pielessä kuin viimeksi kun oireita oli vaikka diagnoosia ei meinannut löytyä. Pissanäyte lähti hoitajan toimesta viljelyyn; mun ei tarvinnut tehdä senkään suhteen mitään eikä kulkea eri paikkoihin kuten tähän mennessä. Näinhän tämän kuulemma pitäisi nimenomaan toimiakin! Vaan ei ole toiminut meidän neuvolassa. Siellä oireitani ei otettu tosissaan vaikka lopulta löytyi kolme eri tulehdusta: pissatulehdus, emätin- ja hiivatulehdus. Lääkärin sain keskiviikolle, olisin saanut huomisellekin mutta oon koko päivän Helsingin reissulla.
Joka tapauksessa, paskaa että oireet vaan tulee uudelleen ja uudelleen ja pitää rampata joka viikko lääkäreissä. Mutta muistutus minulle: usko oireitasi, mene lääkäriin, koska tiedät itse että välissä oireita ei ollut ja että nyt kun on, arvot eivät olleet kunnossa vaikka pissanäyte kaksi viikkoa sitten oli.
Ja mikä hienointa: nyt asian tiimoilta toimittiin kuten olisi pitänyt tähänkin mennessä toimia. Kuinka helppoa ja huoletonta, kun ei tarvitse vääntää ja vaatia ja taistella ja tehdä valituksia ja itkeä neuvolan terkkarille että oikeasti oireita on, kun ylipäänsä koko asia on ikävä ja huolestuttava jo itsessään.
19+5