Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää vetelee kovasti taas navasta sisäänpäin ja vattalihakset tuntuu tosi kipeiltä, vaik en oo niitä mitenkään reenannu. Kai ne rupee hakeen uutta paikkaa pikku hiljaa :)

Jos hb matalalla, niin kannattaa yrittää jättää maito liharuualla pois ja ottaa esim. appelsiinimehu tai joku muu c-vitamiinipitoinen sen ruuan kanssa!

Mulla kans ylävatsalta lihakset ollut jo muutaman viikon sen oloset, että olis treenannu enemmänkin (en siis todellakaan ole!). Kai se tosiaan sit uutta muotoa ottaa tuo maha. Samoin kiristelee sieltä täältä aina välillä.

Jos hb matalalla, niin kannattaa yrittää jättää maito liharuualla pois ja ottaa esim. appelsiinimehu tai joku muu c-vitamiinipitoinen sen ruuan kanssa!

Mulla kans ylävatsalta lihakset ollut jo muutaman viikon sen oloset, että olis treenannu enemmänkin (en siis todellakaan ole!). Kai se tosiaan sit uutta muotoa ottaa tuo maha. Samoin kiristelee sieltä täältä aina välillä.

Yritettiin saada arvoja ylös 4 vkon aikana ruokavaliolla mutta laski vaan.. Juon päivittäin luomumehuja, marjoja 400-600g + Hedelmiä 200-400g, aamulla puurot naamaan, ruisleipää sekä rautapitoisia lihoja ja lisäkkeet päälle.

Onko hei kellään semmosta että tyssää syöminen ihan totaalisesti kesken ruokailun? Mulla siis ihan niin pahasti että tulee vaikeuksia niellä mitään ja tuntuu että jokaisella aterialla sama juttu jos syö tarpeeksi kauan.. Enkä osa sano onko jostain tietystä asiasta riippuvainen vai ei. Esim. Juhannuspäivänä tuli syötyä grillattua härkää ja possua, perunoita ja salaattia. Sit yhtäkkiä vaan ei pystyny nielemään. Ja tänään söin kanaviillokkia, riisiä, tomaattia, kurkkua ja sipulia. Sama ongelma oli tosiaan sit tänään.

just kun aamulla kehuin hyviä olotilojani. Kävin aamulenkillä ripeämmällä tahdilla ja lenkin jälkeen vainuiltiin vielä kauppaan. Kotiin tullessa syötiin ja huomasin että olo oli tosi tukala ja maha kova. Toki poikaa keikutti pidempään eikä meinannut malttaa päiväunille. Vatsatoiminut normaaliin tapaan eikä ollut sen tyyppistä vaivaa. Vasta kun pääsin lepoasentoon niin helpotti. Nyt iltapäivästä asti särkenyt päätä ja niskat aivan jumissa ja kipeät.

Mulla pistää pää stopin ja sen jälkeen, jos yritän väkisin syödä, tulee ruoka paluupostissa. Joskus syöminen onnistuu, jos en ajattele, mitä laitan suuhun. Esim. ajatus tomaatista pistää heti stopin syömiselle :/

Fuji mulla tökkii kanssa ruoan kanssa. Usein jää puolet annoksesta syömättä jos oon vaikka ulkona/joku toinen kuin minä annostelee ruoan. Oon aatellut ettei mahaan mahdu kerralla enempää, mutta kyllä mulla ruoan makukin helposti käy tympimään, vaikkei siinä mitään vikaa sinänsä oliskaan. Ja jotkut ihan oudot asiat kuten vaikka leivän kovat reunat jää syömättä!

Mut siis mulla ei ole edes riippuvainen ruoan määrästä koska vaikka ite annostelen ns oikean määrän niin silti jää osa syömättä.

Yritettiin saada arvoja ylös 4 vkon aikana ruokavaliolla mutta laski vaan.. Juon päivittäin luomumehuja, marjoja 400-600g + Hedelmiä 200-400g, aamulla puurot naamaan, ruisleipää sekä rautapitoisia lihoja ja lisäkkeet päälle.

Ei se kyllä aina riitä, sit vaan rautaa peliin! Mulla itsellä maha sanois siinä kohden todennäköisesti sopimuksen irti, vaikkakin ilmeisesti nestemäiset sopii mahalle paremmin. Toki jos hb laahaa, ni sit tarvii vaan kokeilla!

Mulla kanssa tyssää syöminen lähes joka kerta ku seinään. Ja mua ahdistaa että syön liian vähän, mutta kun ei vain vieläkään oikein maistu mikään :/

Törkeä väsymys jo toista päivää. Pää tuntuu paksulta. Keskivartalokin tuntuu paksulta. Takapuoli ja reidet on paksut kans. Eli törkeä turvotusfiilis. Tähän vielä lisättynä fyysinen uupumus, ei nouse jalka ja selkä on ihan loppu, voinen sanoa olon olevan oikeasti hirveä :( roskaruoka maistuu, karkit, jätskit, limsat... ei huvita tiskata joten eipä ole astioita joilla kokkaillakaan. Miehelle motkotin että leikkaa vätys ruoho ja itse vaan makaan ja nuokun.

Ehkä huomenna parempi?

Ite oon huomannut että vaikka olis kuin kova nälkäkin niin se syöminen tuntuu joskus ihan pelkältä pakkopullalta.. Oon kyllä kaiken kiltisti syönyt mutta ei oo kiva kun töissä kahvitauot venähtää väkisin kun ei meinaa saada ruokaa alas :(

täällä jäätävä niskahartiaseudun kipu jatkuu. Siihen kaveriksi klassinen päänsärky :hungover: esikoinen itkeskeli viime yönä ja tuli valvottuakin. Onneksi kahvi maistuu :Heartred

Ensimmäiset oireet lieviä alavatsakipuja ja rintojen arkuutta lähinnä. Seuraavaksi tuli sitten kova väsymys ja nälkä sekä etova olo, jota jatkui monta viikkoa. Etovaa oloa on edelleen, jos ei muista ajoissa syödä. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnu, että siinä mielessä helpolla päässyt. Lisäksi päätä on särkenyt koko alkuraskauden ajan todella herkästi. Tässä vaiheessa viikkoja noin 17, joten suurin osa oireista alkaa helpottaa :).

Mä olen lievästi kade teille, joilla ruoka tökkii, vaikkei sekään kyllä varmasti ole oikeasti yhtään kiva tunne... Mulla taas aivan posketon himo koko ajan herkkuihin ja erityisesti kaikenlaiseen makeaan. Jatkuvaa taistelua itsensä kanssa ettei olisi koko ajan joku suklaapatukka tai jätskituutti suussa. :meh: Ja nyt olen mäkin päässyt osalliseksi niistä sukkapuikkokivuista - auts!

Mulla neuvolalääkäri kysyi viime viikolla että onko ollut supistuksia, no ei ollut, mutta tietenkin heti sen jälkeen alkoi tulemaan sellaisia kramppimaisia vetoja. Onneks ei vielä ihan jäätäviä.

"Toisella kolmanneksella tunnet olosi energisemmäksi". Just. TOSI energiseltä tuntuuki, saaks mennä takaisin nukkumaan?

Täällä kans aivastelua kun herää, ei kauheen kiva ku yhdistää sen oklöoloon :D saa arvuutella että mennäkkö vai eikö mennä aivastelemaan vessaan..

Tää väsymys on ihan kauheeta. Ei tuu loppua haukottelusta.. silmät ei oo auennu kunnolla koko päivänä, ei vaan jaksa.. tosin osan tekee varmaan se että oltiin vklp reissussa, tultiin eilen illalla/yöllä. Ja reissaaminen kahden taaperon kans ei oo ihan helpoimmasta päästä. Pitäsköhän käyä tarkistuttaan hp?

Takaisin