Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo täällä kans edelleen väsymys vaivaa. Terkka sanoi että varmaan jossain kohtaa tarvitsen rautaa lisää. Ei siis vielä ollu varsinaisesti mitään vikaa kuitenkaan vaan varoitteli etukäteen tuosta. On ollu tänään myös ilkeitä pistelyitä mahassa melkein niinku ne sukkapuikkokivut mutta tuntuu mahan puolella eikä alapäässä.

Se kun aivastaa ja tuntuu tuhat puukon viiltoo alavatsassa/nivuset :banghead: Tää oli esikoisest jo alkuviikoilla tuttua mut nyt onkin alkanu paljon myöhemmin. Sitäkin kipeämmin riipasee :bored:
Huono-olo on väistynyt, hiljalleen... 15+0 lähti käyntiin tänään :angelic:

Mulla tuntuu ihme pistelyä alavatsassa aamuisin kun rakko täynnä. Kipuilee vessaan asti, mutta kun saanu homman hoidettua niin kipu on poissa.

Väsymys... Hg oli 104 viimeksi neuvolassa ja kilppari päin helvettiä et toisaalta en ihmettele :)
Pahoinvointi on vahvana mukana edelleen
Aamuisin herään kuudelta siihen, että alavatsaan sattuu koska rakko on täynnä.

Mun normilämpö on n. 35.2. Nykyään se huitelee 36.5 mikä tarkoittaa, että koen olevani palavan kuuma. Samoin iltaisin tuntuu, että kehonlämpö pistää parastaan ja mulla on niin kuuma, että tekis mieli mennä jääkylpyyn.

17+6

Täällä alkanu närästys vaivaamaan lähes joka päivä!! Sit väsymys on ollu alusta asti mukana eikä ala helpottaa yhtää. Pahoinvointi onneks helpottanu jo :) nyt rv 15+6

Mä kun olen kehunut suht hyvänä pysynyttä vointiani. me ollaan reissussa anoppilassa. Olen nukkunut täällä todella huonosti (huone liian valoisa, vierassänky nitisee kyljen kääntämisestäkin..) ja poikaa joutuu vahtimaan todella paljon. Mies kyllä ennättää istumaan..... Ja äsken viitsi vielä kysyä että miksi mä olen niin väsynyt. Mahaa myös kivistää rasituksessa, mutta sinänsä kivuttomasti. Päänsärky on jotain sanoin kuvaamatonta :sorry: aamuin illoin pakko ottaa särkylääkettä.

odotan jo ensi viikon alkua että pääsee kotiin lepäämään :grin

Selkäkivut alkoi jos paljon kumartelee ja nostelee. :bored: Täytyy taas etsiä tukivyö jostain... kivuttomia harjoitussupistuksia on ollut muutaman kerran, esim. tänään, kun kirjastossa juoksin pojan perässä,kun herra halusi tutkia paikkoja ja yritin pitää sylissä vaikka oli meno päällä :D Vein sitten kauppareissun ajaksi mummolaan hoitoon :happy:

Yhtäkkiset pienet vihlonnat jatkuu.. mies on huolissaan mun syömisestä, tiedän iteki että vaikka oiski nälkä syön hiiren annoksen ja oon täynnä, ei vain pysty syömään yhtää isoja annoksia.

ollaan oltu reissussa nyt neljä yötä ja olen nukkunut superhuonosti. Poika herää täällä appivanhemmilla 3-7 krt/yö. Nukun siis n. 4-6h yö pätkissä :sorry: monena päivänä ollut jäätävä väsymys ja päänsärky. Nyt väistyi päänsärky ja tilalle tullut huimaus. Tänään kävelimme kaupungilla ja minua pyörrytti oikeastaan kokoajan. Verenpaine oli hieman korkea ja toisinaan matala. Tänään alkoi myös flunssa. Olo on aika raskaana :grin nyt rv 15+5

Täällä on myös alkanut ajoittainen päänsärky.. olisko tosta riittämättömästä unesta johtuvaa, särkylääkkeet ei auta..

Viimeistään sinä 6-7 välillä iltasin on pakko nukkua pienet päiväunet. Ei jaksa muuten. En tiiä onko hormooneista vai oonko vaan muuten vaan jotenki suorasanaisempi. Ärsyynnyn myös helpommin..

Mä yökin / oksennan hajuista tai pahasta mausta tai vaikka kuten tänään kun pesin hampaita ja vedin vettä väärään kurkkuun ja jouduin yskimään niin seuraavaks olikin pää pytyssä. Normaalisti oksennan ehkä kerta vuoteen :D

rv 18+5

Mulla on nyt ollu tosi paljon aivastelua.. En tiiä johtuuko allergiasta vai jostain muusta.

Kävin terveysasemalla päivystävällä hoitajalla. Sain kunnon palvelua, sekä ystävällistä että paneutuvaa. Kerroin puolitoista viikkoa sitten jälleen uudelleen alkaneista vatsan kivettymisistä moneksi tunniksi, aiemmasta tulehduskierteestä, viime viikolla hiipineistä muista oireista mitkä poistui kuukausi sitten lääkekuurien myötä, jälleen lisääntyneestä valkovuodosta ja sen kokkareista (pahentui lauantaina), vaihtelevista alavatsakivuista jne. Mut ohjattiin heti jättämään pissanäyte, siellä paikan päällä, ei mitään ylimääräisiä reissuja eri paikkoihin kuten tähän asti joka kerta (neuvolan toiminnasta olen tehnyt jo valituksen jne.). Pissanäytteessä leukkarit kolmella plussalla ja punasolut koholla - molemmat samat arvot siis pielessä kuin viimeksi kun oireita oli vaikka diagnoosia ei meinannut löytyä. Pissanäyte lähti hoitajan toimesta viljelyyn; mun ei tarvinnut tehdä senkään suhteen mitään eikä kulkea eri paikkoihin kuten tähän mennessä. Näinhän tämän kuulemma pitäisi nimenomaan toimiakin! Vaan ei ole toiminut meidän neuvolassa. Siellä oireitani ei otettu tosissaan vaikka lopulta löytyi kolme eri tulehdusta: pissatulehdus, emätin- ja hiivatulehdus. Lääkärin sain keskiviikolle, olisin saanut huomisellekin mutta oon koko päivän Helsingin reissulla.

Joka tapauksessa, paskaa että oireet vaan tulee uudelleen ja uudelleen ja pitää rampata joka viikko lääkäreissä. Mutta muistutus minulle: usko oireitasi, mene lääkäriin, koska tiedät itse että välissä oireita ei ollut ja että nyt kun on, arvot eivät olleet kunnossa vaikka pissanäyte kaksi viikkoa sitten oli.

Ja mikä hienointa: nyt asian tiimoilta toimittiin kuten olisi pitänyt tähänkin mennessä toimia. Kuinka helppoa ja huoletonta, kun ei tarvitse vääntää ja vaatia ja taistella ja tehdä valituksia ja itkeä neuvolan terkkarille että oikeasti oireita on, kun ylipäänsä koko asia on ikävä ja huolestuttava jo itsessään.
19+5

Täällä kans tuo aivastelu! Oisko joku siitepöly yliherkkyys et aivastuttaa kokoajan ?

Siis mulla on allergiaa.. Siks just mietin että mahtaako olla sen takia.. Yleensä siis on vaan ympäri vuoden tollasta allergista nuhaa/tukkoisuutta mut nyt on alkanu aivastelu..

Väsymys vaivaa edelleen.. viime neuvolakerralla, viime viikon keskiviikkona sanoin terkalle et oon tosi väsyny ja pyysin mittaa hb, ei alkanu mittaa ollenkaan ko sano et ei tässä vaiheessa pitäs väsymys olla alhasen hb:n aiheuttamaa.. et ens kerralla (kuukauden päästä) katotaan jos vielä on väsymystä. Olin vähä että tä! No ei sitte. Luin tosin netistä tänään et yleensä rv 20 jälkeen saattaa hb laskia..

Pahoinvointi jatkuu. Vko 17+4 tai jotain, mutta esikoisestakin jatkui rv21 asti eli en odota nopeaa helpotusta.
Samoin jatkuu sairasloma, jonka sain äkillisen verenvuodon takia. Ainakin vielä viikko pitää makoilla kotona, hartiat ja pää ihan jumissa, tosin en mä jaksa liikkua, kun heti väsyttää, yritän huomenna saada aikaa neuvolaan, jos ottas kunnon veriarvot, että pitäskö joku hevoskuuri vielä rautaa, vai onko edelleen joku tulehdus,,,

Takaisin