Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli edellisessä raskaudessa liki alusta loppuun saakka ja nytkin jo pari viikkoa sellaista "hiivailua". Kiusallista, ärsyttävää. Eli kutinaa, välillä kirvelyäkin, ei merkittävää vuotoa. Kaikki sokerinen pahentaa oireita liki välittömästi. Aaargh. Edellisraskaudessa lääkäri kirjoitti hiivan hoitolääkkeet kertaalleen, mutta eipä niistä mitään apua ollut. Sitten lotrasin etikkavesiliuoksella (se välillä helpotti), öljyillä, rasvalla... Pitänee taas aloittaa ja jättää ne sokerit entistäkin vähemmälle.

Mulla samaa Tybyliini :'( Paha kierre, nyt aloitettiin suun kautta otettava kerta-annoslääke, kun emätinpuikot ei auttanut riittävästi. Samalla suositeltiin sokeritonta ja hiivatonta dieettiä.

Mulla kans ollut samaa, alotin sellasen paikallishoitokuurin jonka pitäis tepsiä sekä hiivaan että bakteerivaginoosiin. Auttoi onneksi parissa päivässä. Toivottavasti teilläkin helpottaa!

Onneks itellä ei oo ollu mitään ongelmia.. Toisaalta vaikeeta ku en tunnista edes vti oireita ku viimeks ei ollut muita oireita ku painon tunne. Et enpä usko että tunnistaisin noita muitakaan ku ei oo ennen ollu...

Mä oon käyttänyt tosiaan jo Flagyl Comp -kuurin ja nyt suun kautta otettavan hiivalääkkeen. Oli myöskin sekä emätintulehdus että hiivatulehdus ja myös virtsatietulehdus, siihen söin antibioottikuurin... Nyt syön myös Molkosania, koko raskauden oon syönyt vahvoja maitohappobakteereja PLUS KarpaLacteja, lisäksi nyt käytän maitohappoja emättimeen kapseleina ja huuhtelen ja voitelen alapäätä Molkosanilla sekä bulgarianjogurtilla. Vähennän myös hiivaa ja sokeria ruokavaliossa, ostin hiivattomia leipiä jne.

Navan alapuolelta vihloo väliin ikävästi, tämä nyt uutta mulle. Vatsa on iha pallo! Kehtaankohan enään pukea bikineitä...

Täällä edelleen oksennellaan päivittäin ja rv 14+3 :/ milloin voi sanoa kokevansa ummetusta? Normaalistikkin hidasta toimintaa, mutta nyt vielä hitaampaa. En edes muista koska viimeksi tullut käytyä kakkoshädällä :s mitään hirveitä turvotuksia tms ei kumminkaan ole. Varmasti myös tuo todella vähäinen syöminenkin vaikuttaa...

Vähän sellasia venymisiä ja paukkumisia tuntuu mullakin mahan puolella tätä nykyä. Olettaisin, että kohdun kasvua.

Mulla alkanu vihlontaa tuntuu. Varsinki sillon ko nousee nopiaa. Ja väsyny oon edelleen... aikasemmista ei oo ollu lainkaan tämmöstä väsymystä.

Kyllä ummetuksesta sitten tulee oireita kun se on päällä. Mulla ainakin ois muka hätä mut mitään ei tuu ja tuntuu tukalalta. Pitää vaan juoda paljon vettä ja syödä kuitupitoista ruokaa.

Mää aivastelen ihan koko ajan! Mut ei mitään nuhaa silti ole. Ja ummetus alkaa tehdä tuloaan tännekkin. Toistaiseks vielä päässyt kuitenkin suhteellisen helpolla.

Mulla sattuu piru vie perslihakseen jo kohta kolmatta viikkoa. Välillä iskee hirvee jumi tonne jonnekin häntäluun paikkeille. Varsinkin kovalle istuessa huomaa ja liikkeelle lähtiessä. Toivottavasti johtuis pitkästä autoreissusta, eikä jostain raskauden hermopinteestä.

Mää aivastelen ihan koko ajan! Mut ei mitään nuhaa silti ole. Ja ummetus alkaa tehdä tuloaan tännekkin. Toistaiseks vielä päässyt kuitenkin suhteellisen helpolla.
Muakin! Se voi johtua kuivista limakalvoista, joillakin on nenäverenvuotoa, toivottavasti ei mee siihen pisteeseen!

Täällä on järkyttävä päänsärky ollu koko päivän ja ummetus on tehnyt tuloaan nyt 4 päivän ajan..

täälläkin aivastelua ja myös tukkoisuutta öisin. Väsymystä on mutta en tiedä mikä on raskaudesta johtuvaa ja mikä tätä normi taaperoarjesta johtuvaa. Muuten tuntuu että nyt olen helpolla päässyt :) esikon odotusaikana olin jäätävän väsynyt ja mieliala vaihteli enemmän. Rv 14+0

Meillä unohtui käydä kaupassa eikä mulla ollut aamulla oikein nälkä joten söin aamupalaksi mansikoita, join pari kulausta kahvia ja otin vitamiinit veden kanssa=VIRHE! En oo kertaakaan tän raskauden aikana oksentanut mutta nyt lähti oikeen kunnon ykäsetti, voi yöks :/ Pakko siis joka aamu pakottaa itsensä syömään leipää tai puuroa.
Eilen alkoivat myös närästys ja levottomat jalat, oli tooooosi vaikea nukkua vaikka kuinka yritin tyynyjä kasata jalkojen alle. Voi kakka, näitä oireita en oikeasti yhtään ole ikävöinyt :(

Einyt varsinaisesti varmaan tänne oirepuolelle kuulu mutta onko kellään todettu raskausajan anemiaa? Mulla toi hemppa näyttää vaan laskevan, viimeviikolla 108. Nyt sitten 100mg rautaa päivässä jos lähtis nousemaan.. :angelic:

En oo oksennellu koko aikana mutta koko ajan vähän pitkä sylki suussa. Onnistuin sitten viikonloppuna vetämään väärään henkeen vettä ja rupesin yskimään > oksensin. Ihan kunnolla. Hyyh. Enemmän tai vähemmän huono olo edelleen enkä nyt osaa päätellä, että johtuuko se verensokerista vai mistä (siis sellainen "kohta lentää" olo jatkuvasti").

Nukkuminen ei tuota edelleenkään vaikeuksia, päinvastoin - hereillä pysyminen on ongelma.
Pissalle herään säntillisesti joka aamu klo 5-6 välillä.
Silmät on todella kipeät > kuivat.

eikait tässä muuta taas :D

Takaisin