Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onko sulla titem joka päivä moista pahoinvointia vai nostaako päätään vaan silloin tällöin?

täällä tosi oireetonta. Ellei syö niin etoo, lievää väsymystä, ärtyneisyyttä.. Nämä klassiset siis. Siihen jääkin.

Voi titem, tosi kurjan kuuloista, meistä suurin osa selviää kuitenki vaan pienellä epämukavuudella tuohon verrattuna :( toivottavasti alkais pian hellittää!

Täällä kärsitään erityisesti suolivaivoista. Suoli meni ihan alkuviikoilla jo täysin jumiin eikä suostu toimimaan ilman kuitulisää ja lääkettä. Lääke aiheutti alkuun oksetusreaktion ja yritin tauottaa, mutta heti meni taas suoli jumiin. Ja kaiken kukkuraksi sain verta vuotavat peräpukamat. :depressed: Muuten menee hyvin, jos ei lasketa lievää pahoinvointia, pientä vatsan nipistelyä ja jäätävää väsymystä. Ai niin, ja migreeniä.

unohdinpa itsekin ihanan päänsäryn mainita.. Onneksi lääke tarvittaessa tuo siihen avun eli pieneksi senkin vaivan luen vaikka viikonkin saattaa putkeen jomottaa.

Oireet on kans vähentynyt aikas hyvin. Nyt on alaselän jumiutumista. Aamuisin herään, kun alaselkä on jumissa. Iltasin jos makaan sohvalla ja haluaisin liikkua niin häntäluu alkaa kipuilemaan. Niin ja verta niistelen, ei sentään vuoda enää. Hampaita harjatessa yhdestä kohtaa ikeniä tulee verta. Välillä vähän ahdistaa kasva vatsa, ihan ku vatta repeis.

Täällä ollaan täysin oireettomia. Enkä oikein tiedä onko vatsaan kasvanut vai onko tämä pihasta läskiä. Joka ilta tosin särkee vatsaa useamman tunnin peräkkäin ihan yhtä kovaa kipua kun menkat ois alkamassa. Ei siis mitään jomotusta.. Välillä tuota ilmenee myös päivisin niin että pitää kippuraan mennä. Yleensä menee ohi 15 minuutissa...

Mulla oli yöllä kyllä semmosta rumbaa mahassa että huh huh. Ihan jatkuvaa semmosta möyrintää ja tosi pitkään! Heräsin siis stressaamaan tota sokerirasitusta joskus 3 aikaan ja joskus 5-6 aikaan nukahdin uudelleen. Niin koko tuo 3-6 tuntui möyrintää.

Mulla oli kans pitkä tauko tossa välissä 2-4 päivää kait.. Sit yhtäkkiä eilen alkoi taas tuntua möyrintää. En tosiaan tiiä mitä toi on muuten ku liikkeitä, mut tuntuu että olis jotenkin liian aikaista tuntea mitään kun 13+5 vasta viikkoja.. Olen aika hämmentynyt kyllä tästä.

Voin sanoa kokemuksesta, että sikiön liikkeet ovat selvästi erotettavissa suolenliikkeistä ja syketuntemuksista :) e.m. on kylläkin helppo tulkita liikkeiksi, mutta kun tuntee ensimmäiset varsinaiset sikiön töytäisyt, huomaa usein ensin tulkinneensa masun möyrinnät väärin.

No siis tää kyllä selvästi erottuu suoliston liikkeistä. Sen takia olenkin hämmentynyt ku ei kait vielä pitäis tuntea.

Hyvin voi tuntea. Mä tunsin ekat 13+5. Ja siitä vaan vahvemmin joka päivä. Toisessa raskaudessa kans 13+. Ei se ole ehdoton että 15+ pitää tuntea kun opaskirjoissa niin lukee. Kyllä näillä viikoilla sikiö on jo sen verran "iso" että kumma jos ei jo jotain tuntemuksia ole. Dopplerilla myös aikamoinen häärääjä kyydissä, kokoajan viuhtoo ja monottaa. Toiset on herkempiä tuntemaan ja tarkkailevat kehoaan erilailla.

Nyt se kasvu todenteolla alkaa. Raskauskalenterin mukaan viikosta 15 viikkoon 20 sikiö saa mittaa lisää lähes 12cm! Että silloin varmasti tuntee jotain jos ei aiemmin ole tuntenut :)

Jee no sit ei tartte huolestua :D aiemmin oli sillai satunnaista toi ettei oikein tiennyt mistä kyse mut nyt on ollu eilen ja tänään ihan selkeitä.

Ihan päivittäistä tää mun pahoinvointi on. Olen syönyt Primperania rv 11+ alkaen säännöllisesti. Pahoinvointi alkoi rv 7+ ja rv 8+ olin viikon saikulla ekan kerran. Kun aloin syömään lääkettä, päivittäinen oksentelu jäi. Välillä olen koettanut olla ilman, mutta silloin alkaa tosi kova oksentelu heti kun jotain suuhuni laitan. Tämän viikon olen taas saikulla. Rennietä aloin eilen syömään tähän lisäksi ja olen koettanut Primperania taas vähentää. Lisäksi sain luvan käyttää migreenilääkettä pahimpiin kohtauksiin, koska viime viikolla palasi pitkästä aikaa ystäväni Kolmen Päivän Migreeni. Jotenkin on kuitenkin sellainen fiilis, että olo voisi alkaa vähitellen helpottamaan. Syön säännöllisesti pieniä aterioita, ei rasvaisia tai kovin mausteisia ruokia. Paljon kasviksia.

Hei onko kellään ollu se Mostar tosi lamauttavaa päänsärkyä? Siis ei kuitenkaan ole migreeni mut melkein yhtä paha. Ainoastaan makaaminen sängyssä silmät kiinni auttaa edes hieman.
Mulla toi vieläpä iskee aina about samaan aikaan päivästä 3-5 välillä ja ei lopu ennen ku menee nukkumaan. Oon kokeillut juoda paljon vettä, särkylääkkeitä ja kaikkea muuta mahdollista (paitsi migreenin kohtauslääkettä) ja mikään tosiaan ei auta. Joku viikon verran nyt kärsinyt näitä.

Mulla kanssa alavatsalla tuntuu kiristystä välillä. Pää on ollut ärsyttävän kipeä välilä, mut vielä ei oo tarvinnu kipulääkkeitä.

Päänsärky taitaa olla se pahin oire tällä hetkellä. Helpottaa kunhan muistan juoda vettä, syödä säännöllisesti, liikuttaa hartioita ja rullailla selkää auki iltaisin. Panadoleja syönyt jonkun verran mutta ei ne auta... Iho on aika huonossa kunnossa tällä hetkellä.

Toisaalla luin kommentin jossa sanottiin, että se joka keksi, että nainen on parhaimmillaan raskaana oli päästään vajaa. Mä oon niin samaa mieltä o_O

Mulla kans iho oireilee. Aiemmin iho tykkäs vähän ylimääräisestä rasvasta, mutta nyt alkaa olla yliannostusta ja kukkii.

Takaisin