Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kanssa pahoinvointi melkein lakannut paitsi jos on nälkä=jos en syö vähintään joka toinen tunti jotain. Alkaa kyllästyttämään tää syöminen, oikeesti. Vieläkään ei oikeen tee mieli syödä mitään sen kummempaa mutta jotain on aina keksittävä, plööh. Neutraalit maut menee parhaiten, niinkuin vaikka murot. Tai suolakeksit.
Väsyttää helposti, tekis mieli päivittäin nukkua päiväunet.
Kävellessä selkä alkaa rasittumaan helposti (tätä mulla ei oo aiemmin ollu) ja ihan kun jo supistelis helpommin kun vähän enemmän ahertaa (esim tänään kävelin työmatkat ja ravasin töissä ja sit kaupassa käynti olikin jo tuskallista). Nyt on meneillään 11+4.

Miltä se supistelu tässä vaiheessa tuntuu? Itse en varmaan tietäisi edes, vaikka supistelis, kun esikko tulossa. Pinkeyttä alavatsalla tuntuu kyllä, mutta tasaseen.

Mä siis oletan että supistelee, mutta voihan se kyllä olla muutakin näin alussa. Kahden aiemman raskauden kanssa ei muistaakseni oo näin aikasin supistellut. Tuntuu just sellaselta hetkittäiseltä pingottumiselta mahassa/kohdussa, aika rasittava tunne. Toisaalta muutenkin tuntuu että tällä kertaa rasittuu helpommin ja aikaisemmin kun edellisten raskauksien aikana...;)

Onko muita kelle tulee nyt saunassa helposti huono olla? Juuri saunasta tulleena sanon että istuin vain hetken kunnes piti siirtyä alalauteelle ja ennen suihkuun menemistä oli hetki tasattava olotilaa pukkarin puolella... huh

Mä käyn saunassa n 1-2 krt viikossa. Saa aikaan huimausta ja tänään sain lisäksi päänsäryn. Ei tule otettua kovia löylyjä enää vaan pieni hiki pintaan ja pian pois. Jotenkin sinne saunaan kaipaa, mutta ei saunominen ole mitä aikaisemmin.

Ei muuten uponnut saunamakkara eikä saunalimukaan, yök :(

Ärsyttää nää krampit :/ Tullut taas voimakkaammiks. Pakko koko ajan ravat vessas, ku tuntuu, et tulis verta. Jotenki vaan pelkää, ettei kaikki olis kunnossa, vaik ilmettest krampit on ihan normaali oire. Np-ultrakin vasta 26.5., ni ehtii tässä miettii kaikkee kamalaa :(

Joo mulla on ollu tota samaa! Se on niin ärsyttävää ku tuntuu että nyt valuu vaikka ei kuitenkaan sit ole vuotoa yhtään. :(

Joo, eikä pysty olee välittämättä siit tunteest. Eihän nää menkkakramppei pahempii oo, ku selviän ilman kipulääkkeitä, enkä putoo välil polvilleni, mut niin turhauttavaa.

Ai kauhee tätä väsymyksen määrää. Tää väsymys vaikuttaa jo elämään kun ei jaksa nähdä ketään ei jaksa tehdä mitään.. töissä oon pystyny vielä jotenkuten keskittymään siihen mitä teen vaikkakaan työkään ei huvita yhtään.

Mä on tänään ja eilen vähän jaksanu jo touhut kaikenlaista. Vähän vienosti ja kainosti oon toivonu, et alkais väsymys alkais vähän väistmään, mutta nähtäväksi jää. Aina on tietty mahdollista, että oon vaan juono liikaa kahvia :D Tietysti myös tulee panikoitua, et ei kai pikkuselle oo rtapahtunu mitään.

Oon aiemminkin palellu, mutta nyt tuli mittailtua lämpöäkin sen takia. Ilmeisesti oli niin, että ekan kolmanneksen lämmöt on hieman normaalia korkeammalla? Mulla heiluu siinä 36,7-37,2.

Lumitukka mulla on kans about ollu samat noi lämmöt mitä sulla. Ja aivastelen ihan mielettömästi jatkuvasti vaikka en ole kipeä :D

Mulla taas on helposti kuuma. Tunnistan tämän oireen esikoisen odotuksesta. Tammikuun pakkasilla hilppasin lyhythihasillaan ulos seisomaan kun hiki alkoi valumaan. Myös nyt olen juossut pihalle tuulettumaan ja isäni jolla ei ole ikinä kylmä, eilen kyläillessä meillä moitti kun on niin kylmä, minulla oli ovet ja ikkunat auki ja kattotuuletin pauhasi ja hiki valui :-D pihalla noin 7 astetta, sisällä 18, joten "vika" on minussa. Isäntä valittaa myös tuvan kylmyyttä... :)

Nyt tosin juuri tuli vilponen ja hain hupparin spagettitopin kaveriksi ja sukat jalkaan.

Mä luulin, että pahoinvoinnista on jo päästy mutta kyllä sitä tuli tänä aamuna ihan oikeasti oksennettua. Yökkäily nyt tulee ja menee, mutta jotenkin luulin että oksentamisesta olisi jo päästy... Rv 9+5

Mulla oli edellisestä myös aivastelua, synty poika, ekasta en muista että olis ollut, tuli tyttö, nyt en oo aivastellut, veikkaan tyttöä..:D muistakin seikoista.. jos ne pojat aivasttuttaa:D

Jostain luin että 8 ja 9 viikot olisi pahimmat pahoinvoinnin suhteen.

Mua ainoastaan etoo, olen oksentanut vain kerran kun työnsin sormet kurkkuun kun mahaan sattui, luulen että närästi. Välihin esim. Syvä haukotus, yskiminen tai nauraminen saa aikaan kakomisen.

Tämä väsymys on hurjaa. Koko päivän silmiä ihan painanut, eikä helpota unella tai ruokavaliolla. Pihalla oleilu hieman helpottaa, mutta ei varsinaisesti sekään auta. Voisi vain nukkua kokoajan mutta ei toisaalta sitten maate mennessä väsytä ensinkään. Kahvi ei maistu niinkuin ennen, niin ei sitäkään enää tule käytettyä piristeenä ja battery on kieltolistalla.

Mulla oli pahin pahoinvointi kait tossa viikolla 6-8 nyt on ollu tää ja eilinen hieman parempi olla vaikka onkin ollut pahoinvointia paljon.

Toiset oireet häviää ja toisia tulee. Nyt on viikkoja 11+1 ja kuvioihin on ilmestynyt huimaus/pyörrytys ja kohdunsuun nippailut, ei satu vaan tuntuu jännältä...

Paha maku suussa oli mulla on ensimmäinen oire, en aluksi edes tajunnut epäillä sitä oireeksi. Tuntuu että paha maku, vähän raudan maku, ei lähde sitten millään. Kaikki mitä syönkin, niin saa tuon rautaisen vivahteen. Vesi on ehkä pahin.

Takaisin