Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla rv 8+6 tänään :) olen 8+0 lähtien etsinyt ja tänään sain ekan kerran kuulumaan.

Tänään oli ensimmäisen kerran lievää etovaa oloa aamulla ennen kuin nousin ylös. Tästä se kai taas pikkuhiljaa alkaa :P (apua!) esikosta oon raportoinut odotuskirjaan ekat pienet etovat fiilikset rv5+. Mun mielestä raskauspahoinvointi muistuttaa krapulaa :D

Hei, luin keskustelua kotidopplerista. Minkälaisia kotidopplereita teiltä löytyy? Itsekkin miettinyt hankintaa mutta ei hajuakaa mikä merkki tms olisi hyvä? Hyvä hinta-laatusuhde? Ois kiva kuulla kokemuksia :) Mulla tänään viikot 8+3

Senni ihanaa että sydänäänet löytyivät! Alkoi kiinnostamaan tuo dopplerin hankinta nyt, kun pääsin näkemään pienen sydämen sykkeen monitorilta. Olisi ihana päästä kuulemaan se ääni.

Omastani laitoin vissiin kuvankin tuonne hankintoihin jossai väliä. Hyvä se on ollut, en ota itse vielä sitä kuitenkaa käyttöön. Sitäkään ei kuulemma saisi liia paljon käyttää sen ultraääni jutun takia.

Senni: saitko ennen sydänäänien kuulumista koskaan näkyviin laitteelle 130-150 sykkeen mutta et kuullut sykettä? Itselläni doppler tuli tänään käyttöön ja näyttöön välähtää aina välillä korkeampi syke mutta sitä ei saa kuuluviin.

Illan aikana tuntunut kokoajan siltä kuin olisi pala kurkussa. Ei ole huono olo mutta tuo tunne.. Ja väsyttää jotenkin enemmän kuin tavallista. Onko muilla toisten odottajilla alkanut oireet ekaa raskautta aiemmin?

Mulle on tullut ihan tolkuton väsymys. Töissä tekis mieli välillä nukkua, töitten jälkeen nukahtelen kotona ja yöunille olisin valmis jo yhdeksältä. Tänään aamulla meinasin nukahtaa uudestaan aamupalan jälkeen :eek:
Kahvia en ole juonu varmaan viikkoon, oksettaa se maku eikä kyllä tee yhtään mielikään. Normaalisti juon kahvia 2-3 kuppia mustana. Myös jääkylmä vesi eilen aamulla oksetti. Oon sit juonu mielummin päärynämehukattia :D
Menkkamaista jomottelua on ollu tänään havaittavissa.
Rv 7+0

Browneyedgirl: mulla niin vanha dopleri ettei se anna niitä lukemia, ei siin ole edes näyttöä joten siitä vaan kuulee ne ääneet.

Täällä on ilmeisesti kropan nestetankkaus menossa, kun tuntuu, että on jano koko ajan! Vaikka lisääntyyhän se nestemäärä niin paljon raskauden aikana, että syytä kai oliskin juoda runsaasti. Hyvin lieviä pahoinvointeja aina silloin tällöin. Aiettä, kun oliskin jo kuullut ne sydänäänet :happy: , sitä odotellessa. Koko ajan tekis mieli varata se ar uä, mutta en vielä oo malttanu. Rv 6+1

Mä liritän koko ajan, tänää kans älytön kaasuvuoto ja ylävattaa turvottaa nii et näytän jo ku oisin 6:lla kuulla :D pullero ku oon ennestäänki.. töissä ällötys oloo ei onneks hirveesti huomannu.

Mä joudun ravaamaan pissalla kokoajan! Töissä hävettää kun vähän väliä livahdan vessaan.. :p huonoa oloa on ollut mut ei vielä ainakaan kovin pahaa enkä ole oksentanut :) tissi kipu jatkunut sieltä rv 4 lähtien :)
Nyt rv 6+1

Joku kysyi vuodosta. Mulla oli esikoisesta alkuraskaudesta vuotoa. Se siis vuosi muutaman päivän rusehtavaa vuotoa ja siihen loppu. Eli jos ei tuosta runsastu niin ei välttämättä tarkoita mitään.

Itsellä enää nännit kipeät eikä koko tissit niin vielä viikko sitten. Tiedä muuttuuko tää olo johonkin. En muista, että tissit olis näin alusta asti olleet kipeät ja kasvaneet aikaisemmissa raskauksissa. Millanenhan jötkäle sieltä on tällä kertaa tulossa kun kroppa valmistautuu jo heti ruokkimaan pienokaista.

Hajuaisti selvästi herkistynyt minulla. Vaikeuttaa tilannetta kun on muutenkin pahoinvointia. Lisäksi edelleen rintojen aristus ja jatkuva päänsärky oireina. Rv 5+4

Ehkä olen itsekin havainnut tuota hajuaistin herkistymistä. Tänään iski iltapäivästä hirvee pallomahaturvotus. Oli pakko ajaa housut auki töistä kotiin. Töissä v*tuttaa jatkuvasti, mutta se voi johtua itse työstäkin.

Mulla on ollut hajuaisti herkillä jo monta viikkoa. Oon estänyt porukoilla tulipalon hajuastini takia ja haistan jo heti oven aukasulta jos äidilläni on olohuoneessa salmiakkia. :grin Ja muutenkin mies kettuilee hajuaististani, että mulla on varmaa yhtä hyvä hajuaisti kuin koirallamme.. "Joo rosmariiniä, 60%margariinia, kanelia ja öö ootas.. royal gala omppuu".. :playful: Ihan jäätävä tää hajuaisti kyllä.. Kaupassa jotku vanhat ukot vanhoineen hajuvesinee... :puke_r

Tänään halailtu pönttöstä ekan kerran. Esikosta ei ylös asti tullut mutta kakomassa kävin. Nyt ainakin vielä oli samanlaista. Ja ällövaroitus: Eilisen grillimakkaran maku suussa aamusta ei ollut avot :grin

Täällä yrjötty kunnialla... Rv9 kunniaksi ilmeisesti pääsen tutustumaan tänki asunnon pönttöön ennen muuttoa.... Esikoinen varmaa arvostaa, kun äiti ykää

Takaisin