Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite en käy vessassa kuin kerran yössä, jäänyt esikoisen odotus ajalta, että kerran yössä pitää nousta olimpa raskaana tai en.

Onko kellään ihan jatkuva nälkä koko ajan? Ihan kauhee tunne! Vähän väliä pitää käydä jääkaapilla kurkkimassa :wink tänä aamuna meinasin pökrätä ja verenpaine olikin sit 99/61 !!!!!!!!!

Mulla oli pohjaton nälkä tammikuussa. Toivottavasti ei täl kertaa tuu. Jos vaik sujuisiki raskaus paremmi :)

Nyt se munkin pahaolo näköjään rupee nostaa päätään, aamupalan jälkeen ällöttys olo, ulkona lasten kanssa, alkoi oksennus tulla kurkkuun kun edes mietti mitä söi aamupalaksi...Sitten päivällinen menee alas, mutta jälleen ällö olo sen jälkeen. Sopivasti kun lähden iltavuoroon kohta, pariin viikkoon en oo ollu töissä (keikkaa teen, tässä kotiäitiyden lomassa :) ) että eka kerta nyt sitten raskaana. Toisaalta tämä on todellisempaa, kun edes vähän on huonovointisuutta. Pahoilta oloilta en oo kyllä yhdessäkään raskaudessa välttynyt, 7viikosta eteenpäin ei ole ollut yhtään aamua jolloin en olisi oksentanut edellisissä raskauksissa..valoa tunnelin päässä alkoi näkymään yleensä siinä 15 rv kohdilla :D

Mulla on menossa 4+3 ja ihan mieletön väsymys. Tissejä pistelee ja jomottaa, tästä arvasinkin että taitaa plussa tulla. Vessassa oon minäkin käynyt tiuhempaa.

Mulla on jotenkin tosi herkkis olo, meinaa tippa tulla linssiin ihan hassuista asioista. Mielialat vaihtelee tosi paljon ja hermo menee herkästi - kiihdyn nollasta sataan alle sekunnissa (mies parka). Edellisen raskauden nimesin Raivo-raskaudeksi kun oli pinna kireällä kuin viulunkieli, saapa nähdä onko sama luvassa tämän pikku-kakkosen kanssa..

Helposti myös hengästyttää, maha on turvoksissa ja vähän nippailee välillä. Lämpöä on ollut oviksesta lähtien 37,5 mutta ei ole kipeä olo kuitenkaan. Hiukan etova ja heikko olo iskee jos ruokailusta on vierähtänyt, mutta menee onneksi ohi kun saa jotain suuhun.

Näillä mennään! En valita! :grin

Ronjah: Söit sanani. Ihan samat sanat, paitsi lämpöä on vissiin kokoajan ollut ovulaatiosta asti. Mulla menee hermot kans alta aika yksikön vaikka oon normaalisti lepposa kuin lehmä, mut nyt oon lehmä isolla ällällä. En vain jaksa miehen kiukutteluita tai marmatuksia edes sen omasta työstä, ei vaa jaksa kuunnella yhtään negaa, kun muutenki itteäni jännittää toi onko masus ees elämää ja sit tää väsymys on arseesta, nukutus lääkityksessäkin oon pirteämpi kuin nykyään. Ja aikani kuunneltuani ukkoa meitsi kilahtaa, tai no tyydyn sanomaan vain "haista pa*ka", mut silti ei yhtään tapaistani. :bag: Ja mieskö se on ymmärtäväinen vaik kui yrittää selittää, että en jaksa, not. Miehet.... Siinä sitten omista lehmän hermot.

Pilvilinna, kuulostaa kyllä tutulta - ihans sama meininki täälläkin. Eipä tähän muuta voi sano kuin että voihan hormoonit! :smiley-angry002 Varasin tänään ajan varhaisultraan (21.4 on aika) niin jospa sitä pää pysyis kasassa siihen asti. Ja toivoen siitä eteenpäinkin! :)

Joo hormoonit on vissii aika jees.:bag: Toisaalta voi ehk huokaista, että kai tässä enemmän raskaana ollaan kuin km raskaudessa alkuvuodesta, kerta hermotki on herkät. Tuolloin ei kyl ollu hermot herkillä ja jaksoin leipoa ja olin niin pirtsakka. Nyt hyvä kuin jaksaa teetä tehä jotta saa suuhunsa jotai. :dead: Karkki siis maistuis enemmä kuin vähän. Jotai helppoa energiaa naamaan siis...

Voi tätä huonoa oloa : ( olisinpa nauttinut pari päivää sitten kun ei ollut oireita, siis tää kuvotuksen määrä eikä tähän auta mikään ja huono/heikko/oksettava olo on yötä päivää :( ruokahalu on nolla,väkisin on syötävä. Ja mua niin kiukuttaa/ärsyttää, käy ihan sääliks mun miestä.

mulla on koko ajan nälkä ja mahaa nipistelee. Nyt tuli joku ihme närästys! Pitää varmaan hiipiä jääkaapille, ettei aamulla ala se kuuluisa pahoinvointi.
Vuotoo on kiusallisen paljon ja rinnat on pinkeenä. Toistaiseks selvinny aika iisisti!

Siis mä niin arvasin! Taas oksensin sit työmatkal! Ai kauheeta xD Tänään rv 6+0

Muokattu viimeksi:
Vuotoa on järkyttävä määrä ollut jo pari viikkoa. Suojaakaan ei kokoajan haluis pitää, kun mulla tekee herkästi hiivan. Turvotus mahassa on aivan sairas. Ihan kuin olisin pidemmälläkin.... :sorry:

Muaki turvottaa sikana, etenkin iltaisin. Mahan koko iltaisin kun kun olisin jo puolivälissä o.O kun vetää mahan sisälle niin siltiki pieni kumpu. Pitäisi hankki mammahousut.. kaikki esikkon aikaiset mammavaattet antanut jo pois kun luulin ettei tärppäisi ikinä :D
Eilen kun oltiin anoppilassa ja mul oli normi farkut mitkä kiristii maha niin paljon että sattui koko illan,luulin jo että keskenmeno alkaa ihan jäätävä kipu,itku meinasi tulla,kotona kun pääsi farkuista eroon loppui maha kipu. Päätin että vkl meen ostaa mammafarkut. Tänään vasta rv 5+5

Esikoisesta en pystynyt tavanhousuja pitämään ollenkaa. Yhet mammahousut ostin, ne oli kyl pettymys. Siitä asti enemmän ja vähemmän kulkenut rennoissa adidaksen tuulipuvun housuissa ja collareissa. :grinNoi yhet normaalit leggarit on kyllä niin mukavat, että uskon niiden menevän raskaudessa pitkään. :)

Mä tossa kattelin kuvaa minkä otin äske itestäni ylhäältäpäin... taitaa vähän turvottaa :D Ihan ku oisin pidemmälläki tässä raskaudessa :D

Täällä mennään viikolla 5, eikä mitään ihmeempiä oireita vielä ole ilmaantunut. Tai no tissejä kivistelee, välillä on yhtäkkiä aivan jäässä ja välillä mahassa tuntuu samalta kuin silloin kun jännittää. Jaa niin ja ripuli on myös yksi uusi tuttavuus. En edes tiennyt, että se voi olla näinkin kamalaa! Toistaiseksi siis aika vähällä päässyt.

Olen ollut nyt lomalla plussaamisesta lähtien ja pian pitäisi mennä taas töihin, toivottavasti oireettomuus jatkuisi silloinkin

Täs on tullu viime aikoina syötyä kyl omasta mielestä reilummin.. Sitä luonnollisesti väsymykseen syö, että piristyis. Mut ei tähä väsymykseen ruoka auta yhtään.. Tyhmää! Sais väsymys loppua.

Itellä tällä tietoo menossa 5+2(uskon että neuvolassa tuo muuttuu). Ennen plussaa ei ollut mitään muuta oiretta kuin rintojen arkuus,mutta en pidä sitä enään raskausoireena itelle kun esikoisen jälkeen aina viikkoa ennen kun menkat alkaa niin mun tissit kipeytyy. Erona nyt on se että ne on kipeemmät ja nänneihin on turha edes koskea xD

Esikoisesta en oireillut yhtään koko 9kk. Nyt on aamulla etova olo joka häviää vain jos syön aamupalan. Päivällä saattaa iskeä uudelleen ja katoaa jos syö ihan vaikka leivän. Unta en saa millään,mikään asento eioo hyvä vaikka iltapäivästä olen aivan puhki ja aamulla uni kyllä maittaisi hetikun herätyskello soi :D

Ite haistan kyllä jo tosi hyvin ja riippuen hajusta niin etova olo saattaa tulla. Pahin haju on tällä hetkellä jos paistaa pannulla jotain. Se haju leijuu montapäivää vaikka kuinka tuulettaisin :/

Maha on niin turvonnut että näyttää kuin olisin melkein puolivälissä raskautta. En ole töissä kertonut niin olen joutunu keksii vaikka mitä kikkakonstei ettei maha näy. Ruumiinrakenteelta olen semmoinen et näkyy maha kyl heti.

c35457535201c08622cb9d6c8bd1186a
Turvottaaa ja turvottaa... :D Tässä siis mun maha nyt ja mun maha kuukausi sitten :D

Takaisin