Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on noita menkkajomoja tosi paljon. Ja just monesti jää päälle.. ja jos vauva liikkuu erityisen paljo ni tuntuu et seki aiheuttaa niitä kipuja..:eek: ja niitä mulla tulee ihan millon vaan, touhutessa, maatessa, yölläkin... ei mitenkään erityisen kipeitä mut tuntuvia..

Taas oksensin :/ ensin hetkeksi pyörryin autossa, heräsin kun mies läpsi mua hereille ja oksensin. toinen kerta tällä viikolla kun oksensin... :grumpy: verenpaineet mittasin äske nii hieman matalat ja syke 110.
Täytynee vaa seurata oloa.

Oho! Kuulostaa hurjalta! Kannattaa kyllä ihan ehdottomasti seurailla tilannetta.. Ite tosin olisin varmaan heti miettiny lähtöä päivystykseen tms..
Tai vähintäänkin soittanut synnärille..

Verenpaine ja syke tasottu levolla. Olotila muutenki koheni tässä kun pakotti ittensä syömää ja nyt lepäilee. vauvan liikkeet tuntuu normaalisti niin päätin ny vaa vkl ajan seurailla ja ottaa rauhakseen. kyllä mä sit soitan synnärille jos tulee vielä joku pahoinvointi tms. huhhuh...

Joo no mietin jo tän oman oloni takia että olisin soittanu :D mua vaan huimaa ja olo vaihtelee tosi paljon.. Oksettaa ja väsyttää ja supistaa kaikki tämä siis pelkästään sohvalla istuessa..
Vauva kuitenkin liikkuu niin on siltä kannalta kaikki hyvin.. :)

Mulla kanssa menkkakipuja/jomotuksia. Itse asiassa on päällänsä juuri nyt ja säteilee ärsyttävästi aina oikeaan reiteen :/ tosi vaikee olla.

Mulla on nyt ekaa kertaa loppuraskaudessa menkkajomotusta ollut tän päivän, lisäks lantion liitoksissa on ollu jotain painetta, ei vielä kipua. Rinnat on jokseenkin arat ja mahaa pitää rasvata/öljytä kahdesti päivässä. Napakorun paikka kutisee ihan perhanasti ja siihen lätkäisin tänään bebanthen-kerroksen.
Minullakin oli tänään ekaa kertaa kunnon heikotus ja etomiskohtaus. Ajattelin fiksuna mennä sohvalle selälleen, mutta paheni tietenkin. Sit kun puol tuntia makas kyljellään ja nukkui niin helpotti niin, että sai toimintakykyä vähän takaisin. Lähdin koirien kanssa kävelylle, eikä ihme kyllä sattunut mihinkään.

Joo toi menkkajomotusten säteily on niin ärsyttävä! Se on mulla ajoittain laukaissut migreenikohtauksen! Onneks nyt ei kuitenkaan ole ollut vastaavaa raskausaikana..

Mangusti ihan samat ollu mietteet täällä! Enkä oo edes neuvolassa tajunnu ottaa puheeks koko asiaa, kun en mitenkään päin osannu kuvitella niiden liittyvän tähän vallitsevaan olotilaan :hilarious:
Mulle on tullu myös silmien ympärille, sekä ala- että yläluomiin. Ne on onneks hyvin pieniä, mutta ei kyllä tarttis yhtään lisääntyä..

Olipahan mielenkiintoista tehdä lumitöitä. Mitä lie liitoskipuja tms olikaan (ja on edelleen), mutta tuntuu, että jotain kohta ratkeaa tuolta haaroista. Niin tuo painavan suojalumen lapioiminen ei ehkä ollu paras vaihtoehto tähän päivään :D Siihen lisäks edelleen jatkuva ummetus. Ei auta vaikka syön mitä (tavallista ruokaa, herkkuja, ihan mitä tahansa), juon paljon päivittäin, ihan vettä ja välillä limpparia tai mehuakin. Otin jopa rautalääkkeen eilen ilman maitohappoa. Ajattelin, että jos se saisi mahan sen verran sekaisin, että pääsisi edes kertaalleen tyhjentämään kunnolla. Ei mitään vaikutusta. Taidan olla kohta kurkkua myöten täynnä eikä siltikään ole tarvetta käydä kuin tunnin välein pissalla. Tää elämäkin on nyt niin yksinäistä, hiljaista ja tasaista arkea päivästä toiseen, ettei tule edes minkään jännityksen takia tarvetta käydä vessassa :p

Histamiini mulle tuli kans yläluomiin ns. vaaleita nyppyluomia/näädännäppyjä. Ärsytti ne niin paljon, että ite nypin ne pinseteillä pois. Ne sai onneksi helposti pois. Liekö hormooneista johtuva ilmiö. :(

Mulla on suolisto ollut umpijumissa koko raskauden ajan, olen käyttänyt kuitulisää ja Pegorionia joita apteekissa sanottiin turvalliseksi. Nyt ärsyttävimpiä ongelmia on ollut karsea närästys. Useampana yönä olen joutunut oksentamaankin kun olen herännyt suu täynnä mahansisältöä. :depressed:

Että voikaan särkeä jalat näin.. Otin pienet tirsat kun on jotenkin vaan väsynyt ja huono olo koko ajan ja nyt särkee kumpikin lonkka niin että säteilee polviin asti! Ihan järkyttävä olla.. En tiiä mitä pitäisi tehdä tälle ku mikään ei oikein auta tähän kipuun..

Takaisin