Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai tulpan irtoaminen aiheuttaa tällaista? Ei oo supistellut kummemmin, eikä muutenkaan voinnissa mitään. Työpäivä oli vaan omituisen raskas ja tuskainen, lähdinkin kesken pois nukkumaan.
Ehkä katon huomiseen tuota rähmimistä ja jos pahenee niin soitan päivällä jonnekki. Vai pitäiskö huolestua? Tää on vähän haalean parketin väristä valkovuotoa.

..eikä kovin runsasta. Normaalin (raskauden aikaisen) vuodon verran tuhrauttelee pikkuhousun suojaan.

Vius se limatulppa voi kuulemma kasvaa takaisinkin jos irtoaa ns liian aikaisin.. Ja kuulemma ei välttämättä merkkaa tosiaan että synnytys käynnistyy. Tai ainakin muistaakseni kätilö sanoi että ei välttämättä merkkaa mitään mutta osalla saattaa mennä esim viikko tai vaan pari päivää siihen että synnytys käynnistyy.

Mullakin tuli yks päivä rusehtavaa vuotoa. Tosi haalean rusehtavaa. Epäilin joksikin tulehdukseksi kun oli muitakin oireita. Mutta meni itsestään ohi.

Täälläki tuli ihmeellistä venyvää ruskeankeltasta vuotoa.. Yöllä kyllä supistelikin, joten jotain vissiin kohdunsuulla tapahtuu jo. Pitää vissiin rauhallisempi päivä taas pitää ja soitella neuvolaan tai polille jos tää jatkuu. Sais Tonttu pysyä kyllä kiltisti yksiössään vielä ainakin viisi viikkoa.

Se tulppa on semmoinen pitkä venyvä verensekainen lima. Luulin viime raskaudessa monta kertaa, että meni. No lopulta meni sitten samalla kun vedet meni. Sen kyllä tunnistaa. :)

Juu, en mäkään tuota limatulpaksi ajattele kyllä. Ompahan vaan ihan erilaista tavaraa kun se vetinen, kirkas lillinki mitä falskaan normaalisti. :D Olo on hyvä, tai no, ainakin se normaali siedettävä eikä supistuksia ole tullut, joten olkoon vuoto mitä oli. Enää ei sitäkään ole enempää tullut. Sellanenkin tuli mieleen, että mun hormoonit on villiintynyt ja miehen kimpussa voisin olla koko ajan, joten voihan tuo vuoto seksistäkin johtua. Siitä ei parane kyllä mennä neuvolassa kertomaan, kieltävät pian senkin riemun multa, koitan ihan itte hillitä itteeni jos näyttää että tarvii. :D :D :D

Mää oon kans sitä mieltä et ei siitä voi erehtyä sit ku se limatulppa menee.:wideyed: Vaikkakin terkka sano esikoiselta et saattaa mennä pikkuhiljaa, melkein huomaamatta, et sitten en tiiä, mut mulla meni molemmista kerralla ja ei jäänyt epäilyksiä..:grin

Samaa mieltä kiiamarian kanssa, kyllä limatulpan tunnistaa kun sen näkee :D mullakin tuli samalla kun meni lapsivesi.

Sinä aamuna kun avaavat supistukset alkoivat sitten illansuussa mulla tuli aavistus rusehtavaa vuotoa. Hyvin vähän mutta kumminkin. Silloin ajattelin että olisikohan synnytys alkamassa lähitunteina. Vuorokausi tämän jälkeen poika syntyikin :)

Mulla lähti esikoisesta limatulppa jo monta päivää ennen itse synnytyksen alkamista ja muutenkin ulos tuli jos minkälaista öööö..."tavaraa". Paikat oli auenneetkin jo 3cm n.viikkoa ennen varsinaista synnytystä. Polilla tarkastuskäynnillä tuo huomattiin.. Vedet taas meni vasta synnytyssalissa kun kalvot puhkaistiin.

Mulle on nyt parina päivänä iskenyt ihan järkyttävä kipu nänniin! Ensin oli oikeassa rinnassa ja nyt sitten on koko tän päivän vasen sattunut! Siis ihan ku neulalla pistettäisiin :( onko muilla vastaavaa? Onko mennyt ohi? Tai onko mitään keinoa mikä auttaa tohon?

Musta tuntuu, että rinnat on saakelin kipeät koko ajan. En tiedä onko ihan rinnastettavissa (heh, heh) tuohon neulalla pistämiseen mutta tulee sellainen tunne nänniin, että sitä tekisi mieli puristaa ja kuristaa kun "sattuu". Samoin tuo kutina on ihan hirveä - mulla on rinnoissa melkein jatkuvasti verenpurkaumia kun ilmeisesti raavin itseäni öisin.

Oireena ollut myös pidempään kuivat limakalvot - niistän verta jonkinverran joka päivä. Tyhmät limakalvot.

Qaakkeli joo siis samanlaista oikeastaan. Mua ei kuitenkaan kutita (rasvaan joka ilta sheavoilla) mut tekee mieli just puristaa ku sattuu niin kovin..

Makaaminen ja nukkuminen on mahdotonta... Lonkat on niin kipeät ja vähän kun nukahtaessa rentoutuu, tuntuu että venyy entisestään ja herättyä on kipeämpi. Aamulla ei pääse kävelemään, nyt on alaselkä ja lonkat ja reidet polviin asti kipeenä.

Yöheräilyt lisääntyneet just lonkkien kipuilun takia mulla. Ja varsinkin alaselkään ottaa usein ikävästi :(

Qaakkeli joo siis samanlaista oikeastaan. Mua ei kuitenkaan kutita (rasvaan joka ilta sheavoilla) mut tekee mieli just puristaa ku sattuu niin kovin..
Joo, mä kaivoin kaapista ceridal-öljyä ja sillä rasvaan ja nyt on kutina helpottanut. Mutta mä oon tota mun nänni-tunnetta luokitellut sellaiseksi, että kun rinnat kasvaa niin nännit ei pysy mukana ja niihin tulee painetta (ehkä se lähin on just et tuntuu paineelta/sattuu). Se kyllä häviää mulla mutta tulee aina aika-ajoin.

Mulla kans nännikipua ja mulla helpottaa kun puristan nännistä ja tulee ihan kunnolla maitoa... Mä luulen että mulla jotenki tiehyet tän kivun takana. Mulla tullut useampi kuukausi runsaasti maitoa.

Eipä tartte vauvan sitten tuskastella ternitippojen kanssa... :P

Takaisin