Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kirppu :(

Täällä ilmaantunut nyt ekat oireet kiireisen päivän jälkeen. Alavatsaa jomottelee ja väsyn todella herkästi.

Kotimama älä muuta sano,en osannu tätä ees odottaa. Nyt menossa siis rv 4+1 ja piti tällä viikolla kiinnittyä kohdun seinään(olen pohtinut johtuisiko verenvuoto siitä,mutta tulisiko siitä noin paljon verta ja hyytymiä?) Sekä pikkuruinen sydän olisi kehittyny.. kyllä tämä saa mielen maan alle täysin..

Kirppu: Olikos sulla ollut jo menkkojen ohimarssipäivät? Vai nytkö ne oli eli oliko kyseessä kemiallinen raskaus? Kuullostaa ainakin paljolta toi sun vuoto :sad001 Mutta voihan se olla, että se on ollut myös jotai tosi outoa vuotoa, että siellä onkin vielä asukki. :) Muistan sen ohjeen minkä sain itse pariviikkoa sitten, että jos vuoto on menkkoja vastaava niin sitten se on km, mutta toivottaan parasta, että ultrassa näkyis kaikki ok !

Pahoittelut Kirppu :(

Mulla on kaikki oireet vähentyneet tosi paljon,viikko - pari sitten oli tosi etova ja huono olo 24/7. Nyt on ehkä ihan vähän etova olo välillä. Aino oire et tissit tosi turvonneita ja kipeät.. tuntuu jtn et ei kaikki voi olla hyvin koska näillä viikoilla ei pitäisi oireet vähentyy :/ rv 8+4 ja np ultraan ikuisuus että harmittaa kyl jos mennyt nyt keskeen ja np ultraan kantelen sitten ei mtn mun mahassa -.-

Hmm...lueskelin täältä enemmän Kirpun^ tilanteesta...kuulostaa kyllä ikävälle. Silti olen vielä sitä mieltä, että toivoa on. Itselläni ainakin km oli äärimmäisen kivulias ja runsasvuotoinen. Ja tosiaan raskaudessa josta poikani syntyi niin vuotoa oli vähän väliä (runsastakin), mutta liki kivutonta/kivutonta. Minulla vuodon aiheutti polyyppi tms. kohdunsuulla.
Mutta tsempit täältäkin!

Samoin mulla keskenmenossa tuli vajaa nyrkin kokoisia klönttejä ja sellaisia vatsakramppeja vuodon lisäksi. Panadolilla pärjäsin toki, mutta pahempaa kuin perus menkkakivut...
Voi kirppu, vielä pidetään toivoa yllä!

Mulla on kaikki oireet vähentyneet tosi paljon,viikko - pari sitten oli tosi etova ja huono olo 24/7. Nyt on ehkä ihan vähän etova olo välillä. Aino oire et tissit tosi turvonneita ja kipeät.. tuntuu jtn et ei kaikki voi olla hyvin koska näillä viikoilla ei pitäisi oireet vähentyy :/ rv 8+4 ja np ultraan ikuisuus että harmittaa kyl jos mennyt nyt keskeen ja np ultraan kantelen sitten ei mtn mun mahassa -.-
Senni, olisiko sun mahkuja päästä ultraan esim Lahteen Perhe-Artelle jos Hesassa ei ollut aikoja? Pääkaupunkiseudultahan sä olit eikös?
Voin uskoa tuon piinan. Alussa se on just raastavaa, kun ei tiedä, onko kaikki ok, kun ulospäin ei tunne vielä muuta kuin oireita, jos niitäkään...

Uutena oireena täällä on alavatsan ja selän aristus. Tuntuu kuin olisin tehnyt vatsalihaksia / selkälihaksia ja nyt lihakset jumissa. Pahoinvointi on vähentynyt ja eilen huomasin etten kestä kahvinpurujen hajua enkä pysty juomaan kahvia. Rv 5+2

Täällä Senni sama juttu ja samoilla viikoilla mennään. Oireet helpottaneet, vaikka niitäkin kyllä on, mutta eivät ole ainakaan pahentuneet yhtään. Olen ollut yli kolme viikkoa kipeä, ensiksi influenssa ja sitten diagnoosina pitkittynyt virusperäinen tauti, ja se pistää entisestään huolestuttamaan... Kuvotusta on mutta se ei ole mitenkään voimakasta, hajuja tulee ja vatsa on jomottava, lisäksi on muita pieniä oireita mutta esimerkiksi välissä kävin kaksi kertaa yöllä vessassa, nyt enää kerran. Olen pelännyt pari päivää, että pitäisikö olla huolissaan ja että mitäs kun ajateltiin kertoa äitienpäivänä miehen vanhemmille ilouutiset mutta ultra on vasta 18.5. niin mitäs jos siellä ei kaikki olekaan kunnossa... Toisaalta vatsa kasvaa, nälkä on koko ajan, helpolla heikottaa jos ei syö säännöllisesti, kahvia ei entisenä kahvihiirenä mieli, mikään ruoka ei oikein maistu jnejne.

Pelon kanssa on vaikeaa järkeistää, niin se vaan on. :( Silti koitan kovasti muistaa, että oireettomuus on myös normaalia ja oireitakin on ja että suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on kunnossa. Silti tuntuu vaikealta ajatus, että kertoisi äitienpäivänä anoppilassa asiasta, jos sitten ultrassa todetaankin keskeytyneen. Mietin, että jos tilaisi dopplerin äitienpäiväksi ja sillä yrittäisi saada varmuuden itselleen.

Kirppu tosi kurja tilanne :sad001 :Heartred

Kun omani meni kesken rv 8+5 niin vuoto oli ihan tavallista menkkavuotoa. Ei klönttejä tai hyytymiä sen enempää. Lääkäri totesikin samana päivänä ultrassa, että alkio oli lakannut kasvamasta rv 3-4 ja siksi vuoto oli niin niukkaa. Samoin kohtu oli tyhjentynyt jo siinä vaiheessa. En halua pelotella tai lisätä kurjaa fiilistä kenellekään, mutta totean vain että keskenmenon vuotomäärä riippuu paljonkin siitä mille viikolle saakka alkio on ehtinyt kasvaa ennen menehtymistään.

Mulla tuo aiempi km viikoilla 5-6 että varhainen oli myös se. Erotin selkeästi menkkoja kivuliaammaksi (vaikka todellakin olen kivuista aina kärsinyt). Ja sis juu. Nämä ovat tosi yksilöllisiä kipuineen ja vuotoineen. :(

Eikös se ole luonnollista että oireet välillä "kaikkoavat", kun oma elimistö tottuu raskausaikaan ja oireet tasapainottuu..?

Voimia kirppu <3

Itselläni aivan jäätävä väsymys ja etova olo melkein koko ajan,syömisellä helpottuu ihan hetkeksi. Unta saan huonosti ja heräilen yöllä.
Hetki sitten uutena tullut mieliala vaihtelut, lähinnä olen todella kiukkuinen ja saatan ilkeästikin tiuskasta.

Normaalisti olen aika "päältä tallottava" ihminen. Vältän riitatilanteita ihan loppuun asti, mutta nyt en. Itken myös mitä tyhmimmistä asioista :D

Eilen alkoi kova päänsärky ja sattuu kun nielee niin kurkkuun ja korviin. Yöllä oli 38,7 kuume ja särkylääkkeellä laski vähäsen.

Koko tämä päivä kuume vaihdellut 37-38 ja olo aivan kamala. Joka paikkaan särkee ja pienikin kävely saa pakollisen tarpeen istua alas. Tein ruuankin istuen penkillä :/

Soitin lääkäriinkin mutta ei kuulemma tarvitse huolestua ja että oireet voi raskauden takia olla flunssassa ja kuumeessa kovemmat sekä kestää pitempään.

Rv 8+3

Täällä väsymys is back ! Ei siis iha niin sairaalloinen kuin valitin rv4-5. Mut silti tosi väsy. Joka päivä unet pojan kanssa.

7+0

Arkku, mulle sanottiin kans varhaisultrassa kun olin jo viikon kuumeillut, et raskauden takia tauti kestää pidempään. Lämmöt on edelleen korkeammat kuin ennen, muttei sen suurempaa kuumetta ole ollut onneksi. Puolitoista viikkoa flunssaa takana...

Tissit on vaihtelevasti arat, pinkeät ja turvonneet. Väsymystäkin on aina toisinaan vaihtelevassa määrin. Samoin pahoinvointia ja vatsanippailua. Välillä enemmän, välillä vähemmän.

Rv 8+1

Ai kauhee jos tääkin kestää noin kauan :arghh: haluaisin töihin päästä, työnikin kun on semmoista että paikalla täytyy olla...:banghead:

Sen nyt vielä selviää jos paripäivää on pois,mutta ihan viikkotolkulla kyllä ei.

Minullakin nuo rinnat on vaihtelevasti arat. Koko ajan normi herkkyys,mutta välillä on niin kipeet että oikeen itkettää, tulee ihan mieleen se jäätävä kipu mikä tuli esikoisen syntymänjälkeen kun maito alko yks kaks nouseen ja en osannut käsin lypsää eikä ollut pumppua ja poikakaan ei asiassa siinävaiheessa kunnolla auttanut. Ai että se sattui :nailbiting:

Kiitos kaikille ♡ tosiaan täällä vuoto jatkunut eilisen ja tämän päivän. Mustia Klönttejä tullut koko päivän,viimesimmät mieleen painuvimmat oli omaan silmään kaksi pikkuruista jalan alkua sekä ihan viimeiseksi pikkuruinen sydän. Tämän jälkeen klönttejä ei ole tullut vaan veristä vuotoa eikä sitäkää enää paljoa vaan saman verran kuin kuukautisten aikanakin. Kipuja ei ole oikeestaan yhtään. Alavatsassa jotain pientä että juuri ja juuri tunsin sen. Huomenna soitan neuvolaan ja pyydän ultraukseen katsomaan mikä tilanne;onko siellä mitään vai onko tyhjentynyt. Yhen yhtäkään raskausoiretta ei enää ole. Vatsakin oma alkuperäinen vatsa,turvotus ja ihanan pieni pyöreyski hävinny. Rinnat ei yhtään kipeänä vaikka pe aamuna vielä oli kipeät ja aristi

Takaisin