Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja siis jos arvot liian korkeat aloitetaan lääkitys. Verikokeissa käydään säännöllisesti ja raskaus saatetaan käynnistää rv38 kohtukuoleman ennaltaehkäisemiseks.

Kutina on ihan järjetöntä ja herää keskellä yötäkin raapimaan.
Yleensä kai kutinaa esiintyy suurimmaksi osaksi jalkapohjissa ja kämmenissä mut mulla sääret ja vatsa kutis eniten.

Hui kauhistus tuo hepatoosi! En ole koskaan ennen kuullutkaan moisesta! Kaikenlaista sitä on (mulla kuivuuteen ja kutinaan taipuvainen iho, mut siis ihan huomaa ulospäin kuivuuden).

Juu nännit on edelleen kipeät ja kosketus arat. Ja välillä tuntuu kuin heruminen lähtisi käyntiin, silloin on pakko kokeilla nännejä ja ne on sellaiset tahmaset. Tiiä sit mitä liisteriä se sit on.

Tää huimaaminen on hanurista. Eilen neuvolassa puhuin tästä niin th sano vaan et koita juoda. No joo oon juonut omasta mielestäni tarpeeksi, mut ei se pelkkä juominen tähän auta. Lopulta sanoi ettei hän enää saisi suositella salmiakkia, mut jos kovasti alkaa huimaamaan niin kannattaa ottaa muutama salmiakki tai lakritsi. Toinen mikä on hanurista on nää jomotukset, ihan sama liikkuuko vai onko paikoillaan niin alapäätä jomottelee.

Tänään pitäis hakea lisää allergialääkkeitä ja samalla ajattelin kokeilla thn suosittelemaa maitohappobakteereja tonne alapäähän. Mulla on todella kuivat limakalvot tuolla alhaalla ja sen takia on alkanut tulla ikävää kutinaa(ei ole hiiva). Jospa noista maitohappobakteereista olis apua tälläkin kertaa.

Mulla taas vastakkainen reaktio alapäässä eli alkanut tulla runsaasti valkovuotoa (normaalisti on kuin sahara), joka haiskastaa jonkin verran, ei niinkään pahalle, mutta jollekin kuitenkin ja välillä myös vähän kutisee.. Osaatteko sanoa onko kyseessä hiivaa vai joku ihana raskausoire?

Annin eka: neuvolalääkäri sanoi mulle viimeksi että valkovuoto voi lisääntyä. Uskoisin siis sen olevan ihan tavallista.

Onko jollain käytössä Obsidan? Onko tullu mitää haittavaikutuksia?
Mä oon nyt syöny niitä säännöllisen epäsäännöllisesti ku ne pistää niin ummettaa.
Tänää kuitenki otin ja päivästä asti sattunu ylävatsaan eikä oo menny ohi vieläkään.
Luin sit Obsidanin tuoteselosteen ja haittavaikutuksena lukikin vatsakivut.

Täytyy kyllä vaihtaa merkkiä ja kokeilla toista!
Edellisissä raskauksissa oon syönyt retaferia, mut alkaa kans ummettaa etten sitäkää haluis.
Vai aiheuttaako kaikki lisärauta valmisteet ummetusta? :confused:

Pinkkis, mä oon syönyt nyt toista viikkoa Obsidania neuvolan th:n määräyksestä. Ei oo tullu muuta, paitsi ehkä vähän ilmavaivoja. Ei mahakipuja eikä ummetusta. Toisaalta syön kyllä paljon kuituja yms. suolen toimintaa edistävää, luumuja jne. Ootko sä koittanut helpottaa ummetusta ruokavaliolla. Toi mahakipu ei kyllä oo kiva. Voithan kokeilla, jos löytäisit valmisteen, jota sun kroppa sietäis paremmin.

Mulla sanottiin Obsidanista apteekissa, että se on parhaiten siedetty ja hellävaraisin rautavalmiste raskaana oleville. Tiedä häntä sitten.

Nessu 18+1

Sit on olemassa se yrttilitku :D olikohan Floradix nimeltään. Se maistuu pahalle mutta on hellempi vatsalle. Mä en saa suolistosairauden takia käyttää rautavalmisteita mutta tuota olen saanut käyttää.

Mulla Retafer ummettaa, mut Obsidanilla on lähes päinvastainen vaikutus... Tulee sellaiseksi kauhean tahmaiseksi se tavara mitä peffasta tulee ja sit sitä peffaa saa kuuratakin väh. puoli tuntia ennenkuin alkaa olla puhdas :/ Mäkin varmaan jossain vaiheessa joudun rautakuurille, niin tuon Floradixin voisin varmaan testata.

Nessu, kuituja tulee syötyä paljon. Luumu olis varmasti tosi hyvä vatsalle ja toimiski varmaan mut se ei mee millään alas! :D

Toi Floradix tuliki eilen Googlessa vastaan, sitä oli useat käyttäneet.
Täytyy varmaan sitä kokeilla seuraavaks.

Floradix on hyvä, mut kannattaa sit aloittaa ajoissa sen litkiminen. Rautapitoisuus on huomattavasti matalampi kuin Obsidanissa tai Retaferissa tai muissa pillereissä. Toisaalta se kyllä imeytyy paremmin. Itse valitsen sen hiivattoman version, ettei tuu vaivoja alakertaan.

Mulla taas vastakkainen reaktio alapäässä eli alkanut tulla runsaasti valkovuotoa (normaalisti on kuin sahara), joka haiskastaa jonkin verran, ei niinkään pahalle, mutta jollekin kuitenkin ja välillä myös vähän kutisee.. Osaatteko sanoa onko kyseessä hiivaa vai joku ihana raskausoire?

Valkkarin lisääntyminen raskauden aikana on ihan normaalia, mutta jos siihen liittyy muuttunut konsistenssi, hajua tai kutinaa, se voi myös viitata tulehdukseen (bakteerivaginoosi yleinen). Voi olla hyvä soittaa neuvolaan ja saada lähetteen labraan kokeisiin.

Tuosta valkkarista tosiaan kannattaa selvittää ja pois sulkea se hiivan mahdollisuus.
Toki jos oireena pelkkää runsampaa vuotoa eikä ylimääräisiä kutinoita tai hajuja yms. En näkisi syytä paniikkiin. Mutta aina on hyvä varmistaa.

Täällä ongelmana nyt kuukauden sisällä kolmas hiiva.
Ensin hoidettu canestenilla th:n ohjeen mukaan. Nyt sain diflucainin suun kautta. Jospa siitä vihdoin apua. Käytössä ollut myös femiflor. Nyt täytyisi varmaan käydä etsimässä joku alakautta käytettävä maitohappobakteeri.

Inhottava vaiva puhkeaa uudelleen ja uudelleen ilmeisesti sillä seurauksella jos erehdyn jotain sokeri pitoista enempi syömään.
Sokeri rasitusta odotellessa.

Onko kokemusta hyvistä maitohappobakteeri tuotteista?

Mulle terkka suositteli runsastuneen valkovuodon yhteydessä Femiflor kuuria 10 pvän ajan ja sit voi ottaa parin päivän kuurina välillä ennaltaehkäisevästi. Ja runsaat vuodot todella vähenivät. Ja saattoivatpa estää hiivan puhkeamisen, joten kannattaa kyllä kokeilla ensin tosiaan ns. ylläpitohoitoa.

Jos luumut ei maistu ummetukseen, niin Uudessa-Seelannissa syövät samaan vaivaan luumun sijaan kivihedelmää. Voi ainakin kokeilla, jos ei satu olemaan allerginen.

Mulla alkoi väsymys helpottaa rv10 jälkeen, mutta vieläkin tulee satunnaisesti päiviä kun olen ihan törkeän väsynyt. Viime viikolla keskiviikkona olin tosi väsynyt, ja perjantainakin melko paljon, vaikka olin nukkunut kunnolla. Enimmäkseen kyllä tuntuu juuri siltä energiseltä keskiraskaudelta mitä on luvattukin. :grin Masukin on vielä suht pieni eikä haittaa menoa; edelleen menee omat farkut kiinni.

Rinnat mulla on olleet kipeät on-off jo ajasta ennen plussausta. Muutama viikko oli helpompaa, mutta nyt tällä viikolla on särkenyt etenkin aamupäivisin. Mitään maitotippoja ei vielä ole havaittavissa.

Beisla rv17+1

Mulla menee vatsa löysäksi just kiiwistä! Yhden siedän ilman oireita mut jos syö 2-3 päivässä on vatsa kuralla. Ekan synnytyksen jälkeen pyysinkin mun äitiä tuomaan niitä sairaalaan ja vedin useamman kerralla et olis helpompaa käydä vessassa episotomia-tikkien kanssa...

Tänään alkoi sitten maidoneritys. Aamulla vessassa ihmettelin kun molemmat rinnat olivat kosteat, mutta näytti vielä pelkältä vedeltä. Iltapäivällä rintaliiveihin olikin jo ilmestyneet kuivuneet läntit ja nyt rinnoista erittyy jo selväsi valkoisia tippoja :)
21+0

VOI VITTU sanon minä!!! Nyt selvis miks vasen nänni on ollut niin helevatan kipeä. Se on tulehtunut taas!!!!!! Kun riisuin rintsikat huomasin pienen tahran ja kun tutkin rintaa nännin tyvessä oli pieni reikä ja kun puristaa valuu mätää.
Rinnassa oli siis -09 tulehtunut kysta joka leikattiin lopulta kolme kertaa ennen kuin parani. Samalla poistettiin ihoa, nännipihan koko alapuolisko puuttuu. Operoinneista johtuen kuopuksen imetys ei vasemmasta rinnasta onnistunut, tippaakaan ei päässyt ulos vaan jouduin tekemään töitä sen eteen että maidon tuotanto vasemmasta rinnasta nopeasti tyrehtyi, samalla kun oikeasta rinnasta piti saada maitoa tulemaan kunnolla. Nice!
Nyt pitää siis nopeasti tavoittaa leikannut kirurgi ja kysellä mitäs nyt tehdään! Edessä todennäköisesti operaatio, jossa koko nänni ja vähän lisää poistetaan, siitä oli keskustelua jo sillon kun ei meinannut millään parantua mutta jätettiin tekemättä kun lopulta parani. Mutta leikataanko raskauden aikana...? Mielessä pyörii miljoona kysymystä ja vituttaa!!! :(

Takaisin