Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, melkoisen kuuloista. Kiitos naiset rehellisestä kuvauksesta. Niitäköhän ne sitten on olleet, kun muutaman kerran oon kummastellut juurikin tuolla alueella ollutta pistävää kipua, joka kylläkin on mennyt aika nopeasti ohi.

Kaikkea tässä oppii :)

Mulla ei ekassa ollut liitoskipuja, tokassa ne alkoi joskus puolivälin jälkeen. Nyt tuntuu välillä, mutta onneksi vielä vain harvoin.
Mulla kuitenkin jäi tokasta raskaudesta (josta siis noin 9v aikaa nyt) liitoskivut silleen, että esim. hypätessä äkkiä se kipu jysähtää yhä, siis vuosia vielä raskauden jälkeen. Meni kyllä nopeasti ohi, mutta en uskalla vieläkään varsinkaan kovalla alustalla varomattomasti hypätä. Sama, kun aloitin taas ratsastuksen, ekoilla tunneilla kipu oli lähes koko ajan.

Mulla ei edellisessä raskaudessa ollut juurikaan liitoskipuja, mutta kun lantion alue löystyi, kipeytyi häntäluu :( istuminen pidempään oli kamalaa ja synnytyksen jälkeen vielä kipeämpi, melkein 9kk synnytyksestä meni sen palautumiseen..

Mää huomasin ton lantioalueen löystymisen kans istuessa, varsinkin jos istu pidempään niin toinen lonkka meni "jumiin" enkä meinannut päästä ylös saati kävelemään. Aika pitkään synnytyksen jälkeen jatku viä toi lonkan kanssa varominen.

Juu nessu se voi hyvinkin olla liitoskipua, ne yleensä menee nopeasti ohi mut jotkut voi olla niin onnettomia asian suhteen et ne kivut on jatkuvat ja haittaavat liikkumista. Ja pahimmassa tapauksessa mikään suun kautta otettava särkylääke ei auta. Viime raskauden loppupuolella kun Sf - mittaa otettiin niin sattuu ihan h******sti kun th oikein painoi häpyluuhun, joka oli muutenkin hellä.

Mulla ei edellisessä raskaudessa ollut juurikaan liitoskipuja, mutta kun lantion alue löystyi, kipeytyi häntäluu :( istuminen pidempään oli kamalaa ja synnytyksen jälkeen vielä kipeämpi, melkein 9kk synnytyksestä meni sen palautumiseen..
Onko sulla Isla käynyt jotain aikaisemmin häntäluulle? Mulla on häntäluu murtunut aikaisemmin ja jäänyt vähän vinoon ja oon kuullut, että saattaisi kipeytyä raskausaikana..

Joo, joskus 10v vanhana kaaduin lautaillessa ja oli tosi kipeä, mutta en ole varma murtumisesta. Se tosiaan saattaa olla syynä. Nyt toivon ettei kipeytyisi niin pahasti, kun ei tarvii töissä istua (kotona esikoisen kanssa tulee liikuttua pitkin päivää). Viimeksi ei onneksi kuitenkaan murtunut synnytyksessä :) (jos niin tapahtuu, niin joku jossain ketjussa vinkkasikin sitä uimarengasta pepun alle autoon ja tuoleille)

Mulla oli viime raskaudessa n. puolessa välissä ihan kamalat liitoskivut. Sattui aina kun lähti kävelemään, eikä meinannut päästä eteenpäin. Tosin kun päättäväisesti vain käveli ja käveli, niin lihasten lämmetessä kipu kyllä loppui, mutta aina kun istui hetken paikallaan niin sama alkoi alusta. Tosin tätä kesti onneksi vain n. viikon, korkeintaan kaksi ja sen jälkeen ei tullut loppuraskaudessakaan enää mitään. Mutta kyllä siinä meinasi muutaman kerran usko loppua! :mad:

PikkuPapunen, mulla oli sama viime raskaudessa mut alko lähempänä viikkoa 30 ja kesti sit loppuun asti. :/ Kiva kun joutu irvistelemään joka kerta kun nousi seisomaan ja piti kävellä. Sit opin et se meni nopeemmin ohi jos en ylös nousemisen jälkeen lähtenyt heti liikkeelle vaan seisoin hetken paikoillaan. Mut sitä muut sitten ihmetteli mitä oikeen pysähtelen...

Iskias perhana. Miten se voi jo nyt alkaa vihotella????

Sama ongelma mullakin. Ja pahemmaks vaan muuttuu loppua kohti. Esikoisen kohdalla saikutin tän vaivan takia ihan huolella. Nyt eri esimies, joka lupasi vähän järjestellä työtehtäviä uudelleen. Toivottavasti selviän paremmin duuneista tällä kertaa. Kotona mulla ei oo ainakaan vielä vaivannut, vain töissä.

Täälläkin iskias, tosin tuli se tuossa jo helmikuun aikana, miten niin aikaisin voi tulla, kun ei varsinaisia suuria muutoksia ole ollut kehossa vielä. Jollei toukan läsnäoloa oteta huomioon. Mutta kohta voin iloita sitä että se pahin unikausi alkaa pikkuhiljaa väistymään, olin niin väsynyt, etten meinannut jaksaa yhtään mitään. Oli jotenkin ihan turta olo. No nyt on enää rinnat ihan vaan hiukan kipeät, ja etova olo lähes kaikista ruuista, tekee mieli vaan raikasta ja rapsakkaa =D Josko tää tästä..

Mua on alkanut huimata ihan kunnolla :/ Siihen, kun yhdistää väsymyksen, niin tuntuu kuin olisi humalassa. Muita oireita on enää hiusten rasvoittuminen ja naama kukkii. Todella ruma olo koko ajan. Onneksi paha olo ja vastakivut ovat helpottamaan päin. Kaikki mielihalut ruoan suhteen ovat myös hävinneet.
9+3

Miltä iskias tuntuu? Mulla jotenkin "vetää" oikea pakaraa. Liiallisesta liikunnasta ei todellakaan ole kyse. Voisko venyttely ja magnesium jeesiä? 10+6

Heippa, onko muilla ollut tiputteluvuotoja raskauden tai aikaisempien aikana? Mulla on nyt muutamana päivänä (ei perättäisinä) tullut ruskeaa vuotoa hieman.. Ultrattu tässä välissä ja kaikki hyvin ja sydän äänet kuulunut.. Mutta huolettaa tuo tiputtelu! 10+4

Heippa, onko muilla ollut tiputteluvuotoja raskauden tai aikaisempien aikana? Mulla on nyt muutamana päivänä (ei perättäisinä) tullut ruskeaa vuotoa hieman.. Ultrattu tässä välissä ja kaikki hyvin ja sydän äänet kuulunut.. Mutta huolettaa tuo tiputtelu! 10+4

Mulla ilmeni hieman ruskeaa tuhrua yhdynnän jälkeen viime sunnuntaina.. Siis lähinnä valkoisesta wc-paperista näki tämän. Se kuitenkin loppui seuraavaan aamuun. Nyt torstaina ultrassa kaikki ok. Lääkäri mainitsi vain, et joo kyllähän tuollaista saattaa vähän säikähtää, mutta että sitä voi vaan tulla. En itse stressaa siitä enää. Ei olla kyllä sekstailtu tuon jälkeen... Jos varovaisemmin yrittäis tässä viikonlopun aikana.. :wink
Oli kyllä tosi kova sählytunti tänäkin aamuna, niin jotenki aloin miettiä, et oisko viime viikkoiseen vuotoon ollut syynä lauantain kova urheilu... Mutta kun ei voi tietää.

Heipsu, täälläkin oireet tuntuneet viikolla 11 erilaiselta kuin aiemmilla viikoilla. Tauoton etominen on pysynyt jo muutaman päivän poissa, mutta tilalle on tullut mahakipuja. Erilaisia tuntemuksia, tuikkimista, paineen tuntua ja vääntelyä alavatsassa, varmaankin sillä suunnalla, missä kohtu on. Onkohan nämä jotain kohdun kasvukipuja tms.?

Väsynyt olen edelleen. Tänäänkin nukuttu 9 tunnin yöunien jälkeen jo 2 tunnin päikkärit. Eilen olin aivan kuolemanväsynyt, kun työpäivän jälkeen piti piipahtaa pari tuntia ystävän juhlissa.

Raskauden peittely on kyllä todella työlästä. Maha ei meinaa piiloutua millään, ja ruoka on ongelma, jos ei voi itse vaikuttaa siihen, mitä on tarjolla. Eilisissäkin kekkereissä melkein kaikissa tarjottavissa oli epäilyttävää juustoa, majoneesia jne., niin nälässä piti sinnitellä, kun ei uskaltanut syödä oikein mitään.

Nessu 11+2

Mulla edellisessä raskaudessa kohdun kasvamiseen liittyvät kivut oli tosi kovia. Välillä piti lämpötyynyn kanssa hautoa mahaa kun vihloi ja jomotti niin paljon. Tällä kerralla kipuja on ollut paljon vähemmän. On vissiin niin sanotus paikat kerran läpiaurattu, niin kohdulle löytyy helpommin tilaa. Myöskään kiinnikkeitä ei varmaankaan ole niin paljon kuin edellisen raskauden alkaessa. Endometrioosin kasvu on ennen tätä raskautta ollut pqljon vähäisempää.

Eilen ja tänään on vasemmalla puolella nivusen yläpuolella tuntunut kovaa, viiltävää kipua. Se tulee ja menee. Eilen piti töissä ihan istua alas kun sattui niin kovaa. Siellä taitaa olla joku kiinnike joka nyt on alkanut venymään. Muutoin väsymys on ihan vähän helpottanut nyt parin päivän aikana. Samoin pahoinvointi. Tilalle on tullut hankala migreeni ärhäköine neurologisine oireineen. Viime raskaudessa tätä iloa kesti reilusti yli puoleen väliin migreenin kanssa. Joten odotettavissa varmaan nytkin.

Täällä on pahoinvointi alkanut helpottamaan ja rinnatkaan ei ole enää niin arat. Väsymys sen sijaan on edelleen todella kova ja uni tuleekin jo kahdeksan jälkeen kun nukutan esikoista. Kiinnikkeiden venymisestä johtuvia kipuja ei ole tässä raskaudessa yhtä paljon kuin viime raskaudessa oli, vaikka toki välillä aivastaessa tai öisin kylkeä kääntäessä repäiseekin. Uutena on tulleet kuvioihin suonenvedot öisin. Kärsin niistä viime raskaudessa, mutta silloin ne alkoivat vasta myöhemmässä vaiheessa. Toivottavasti näitä ei kestäisi nyt loppuun saakka. :sad001 Lisäksi eilen alkoi pistämään nivusiin, ei tuohon etupuolelle vaan suoraan alhaaltapäin (onkohan sen nimi edes nivunen? :p). Viime raskaudessa kivut tuntuivat hieman myöhemmin ja vain tuossa häpyliitoksessa, mutta eiköhän ne "samoja" kipuja ole, vaikka onkin toisaalla. Kamalin kipu oli kun otti askeleen sivullepäin, kunhan jalat piti mahdollisimman yhdessä kävellessä, niin oli ihan ok. :grin Viikkoja nyt siis 10+3.

Täällä rv 11+3. Oireina tajuttoman kova väsymys, huimaus ja pahoinvointi. Takana vain yksi synnytys, josta aikaa 11 vuotta ja muistaakseni pahoivointi ei ollut näin kamalaa. Olen ollut jo monta viikkoa petipotilaana, koska huimaus, väsymys ja jatkuva etova olo sekä oksentelu alkaa käydä aikalailla voimille. Ruoka ei oikein mene alas, joten painoa on pudonnut jo 4 kiloa.

Rinnat on kasvaneet kaksi kuppikokoa eli jouduin uusimaan kaikki rintaliivit ja sehän se vasta homma olikin. Että olikin vaikea löytää oikean kokoiset rintaliivit:D Rinnat on tosi arat, nännit varsinkin. Finnejäkin löytyy ihan ihme paikoista.

Olen vaan onnellinen näistä todella voimakkaista oireista, koska meillä taustalla kohdunulkoinen sekä keskenmeno, joten mutkia on ollut matkassa. Käytiin kolme viikkoa sitten varhaisultrassa ja siellä se sydän sykki <3

Takaisin