Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla suonenvetoja? Taas uus oire. Pohjeista vetelee suonia. Söin raskautumiseen asti magnesiumia, mutta jätin sen plussan jälkeen pois. Pitänee taas alkaa napsia.

Nessu 10+0

Mulla vetelee suonia. Ei pahasti vielä, mutta havaittavasti. Niinä iltoina oon ottanut magnesiumia, en kovin usein. 9+5

Mulla veteli viime raskaudessa usein suonta keskellä yötä ja mies heräsikin usein tuskanhuutoihini ja luuli synnytyksen käynnistyneen. :grin Tosin muistaakseni ne vaivat alkoi vasta myöhemmässä vaiheessa raskautta. Niitä öitä taas odotellessa...

Mulla on alkanut nyt armoton väsymys. Aikaisemminkin on kyllä ollut jo väsymystä, mutta ei mitään tähän verrattavaa. Myös kova päänsärky on vaivannut viime päivinä vaikkei ennen juuri koskaan ole särkenyt päätä. :mad:

Onko muilla loppunut oireet siinä vk 8+ tienoilla? Musta tuntuu että tämän viikon aikana pahoinvointi on lähes kokonaan kadonnut ja väsymyskin helpottanut. Pelottaa, että on mennyt kesken, mutta samaan aikaan toivon että pääsen oireiden kanssa vain helpolla. Mitään veristä vuotoa ei ole tullut, mutta oletin oireiden kestävän sen ekan kolmanneksen.
Ensi viikolla on neuvola, mutta jännittää että kuunnellaanko siellä sydänääniä. Toivottavasti ja toivottavasti ne myös kuuluu jo. Ajattelin tänään tai huomenna kertoa vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta, mutta harmittaa etten voi olla varma että siellä kukaan enää elää.

Nyt siis vk 8+5-9+0 (laskuri/ar-ultra)

Miulla loppu kanssa kaikki vähäiset oireet noilla viikoilla...8+jotain...
Olin ihan varma että on menny kesken ja en luonu enään ajatustakaan koko raskaudelle...
Sit nt ultrassa näkyikin ihan kokoa vastaava heppu jolla sydän sykki villisti...
Rinnatkin pamahti taas kipeiks heti ultran jälkeen...oudosti se kroppa käyttäytyy ku mieli temppuilee...

Mulla myös väheni oireet 8+ ja kävin paniikkiultrassa. Mutta kaikki oli hyvin :) Ne oireet myös palasi, ei niin jatkuvina, mutta melkein pahempina..
Nyt 12+2 ja toivoisin etomisen jo jäävän pois. Mulla se vaivaa erityisesti syömisen jälkeen.

Mulla oli myös viime raskaudessa suonenvetoja, tosin myöhemmässä vaiheessa. Niitä tuli lähinnä aina öisin sisäreisiin, mikä oli ihan karseeta.

Recent_unicorn ja suvetar,

Helpottipas kuulla että muillakin on oireet vähentynyt mutta silti kaikki on ollut kunnossa. :) kiitos!

Odotettu ja muut on normaalia että oireet hiipuu ja katoaa. Ne yleensä hiipuu siinä kohti kun istukantoiminta on käynnistynyt kunnolla, eli rv 8+. Joillain voi jo rv 6 lähtien oireet kadota. Ne oireet voi kadota nyt ja tulla uudestaan takaisin tai olla tulematta. Joku täällä puhui "haamuviikoista" eli siitä ajasta kun oireet loppuu ja ennen kuin liikkeitä alkaa tuntemaan.

Rauhoittavaa kuulla että muillakin on oireet hävinneet tai vähentyneet. Mulla niitä ei alunperinkään juuri ollut, mutta muutaman viime päivän aikana on vähentyneet entisestään. Vähän jo alkoi jännittää. Ainoa mikä on pysynyt täysin samana jo ennen plussatestiä, on tissikipu.
Tiistaina olin ihan järkyttävän väsynyt, mutta sen jälkeen olen ollut, no, en ihan pirteä mutta melko normaali. Tänään siis 9+0.

Mulla ollut suht oireetonta koko ajan, väsymystä ja kuvotusta on ollut ja nekin on ollut parempaan päin tällä viikolla. Paitsi tänään!!! Kuopus herätti klo 6.15 ja sen jälkeen torkuin sohvalla kun hän leikki lattialla. Välillä annoin aamupalaa ja sit hän otti aamupäiväpäikkärit. Mä heräsin sohvalta kunnolla vasta klo 12.30! Sit tulikin kiire pakata kun ollaan menossa mun isälle pääsiäiseksi. Mut sit en kyennyt syöttämään lounasta kuopukselle kun meinas tulla oksennus, mies sai hoitaa ruokkimiset tällä kertaa. Vasta kun menin ulos ja sain vähän raitista ilmaa alko helpottaa. Alkaakohan mulla pahoinvointi nyt vasta kunnolla?
Rv10+1
Eiku mitä mä sählään nythän on jo 11+1 :D

Mä oksentelin 10+0 tienoilla. seuraavalla viikolla flunssassa oli jopa yksi päivä ilmsn pshoinvointia. Nyt pääosin kevyesti huono olo ja välillä sit enemmän. oksennellut en enää ole. ultrassa eilen kaikki kunnossa.

No niin, nyt on alkanut ilmeisesti jonkinlainen herkistelykausi. Itkettää ihan kaikki. Liikutun pienimmästäkin asiasta. Jos ootte katsoneet Syke-sarjaa, kolmannen kauden kakkosjakso oli esim. todella hevi ainakin itelleni. Jakson nimi tais olla Kenguruhoitoa ja se käsittelee raskausmyrkytystä ja vauvan ja äidin pelastamista. Vollotin läpi jakson niin, että mieskin kyseli, onko kaikki ok. Joo, oli, mutta otti vaan hirveen koville... Ei ihan normimeininki mulle :D

Jotenkin tuntuu, että muutenkaan ei kestä mitään rankkoja asioita, uutisia eikä varsinkaan mitään ikävää lapsia käsittelevää. Vissiin jotkut äidinvaistot heränny. :D

Nessu 10+3.

Siis mä katsoin ummikot ulkomailla jaksoa missä täti ruokki kroatiassa kulkukissoja ja kertoi kuinka ikävöi omaa kissaansa - ja mä jouduin nieleskelemään itkua. :woot:
Että sattuuhan näitä..

Yks päivä sain asiakkaalta kynän ja herkistyin. Teki kauheesti mieli halata sitä asiakasta ja mä en tosiaan ole halailu tyyppiä.

Mä liikutun ja herkistyn helposti, varsinkin hyvässä hormonaalisessa moodissa. Tänään oon itkenyt liikutuksesta kahteen otteeseen, syynä muistot, kokemukset ja musiikki. Onneks olin ollut kaukaa viisas ja olin vetässyt vedenkestävät ripsarit.

Edellisessä raskaudessa oli vaikea pala, kun kauppajonossa luin keltaisen lehden lööpistä, että Ti-Ti Nallen Riitta oli saanut aivoinfarktin. Itku kurkussa äkkiä kotiin tirauttamaan pienet sille. :)

Juu, raskauden ja imetyksen aikana ei suositella menemään optikolle, tai ainakaan hankkimaan uusia laseja.
Hengästymisestä taas... Olin tänään vanhemman tyttäreni kanssa kirkossa (hän käy rippikoulua). Tykkään laulaa kirkossa kun oma ääni ei erotu muista. :D Mutta tänään tuotti vaikeuksia! Meinas happi loppua laulaessa. Etenkin kun seistiin ja laulettiin mietin välillä pitääkö istua alas ennen kuin pyörryn. En tiedä oliko kirkossa vaan huono ilma vai mikä oli. Mitenköhän mahdan selvitä tiistai-illasta?! Olen menossa ensimmäistä kertaa elämässäni kuoron harjoituksiin. Apuva...

Janna, laulaminen on ihanaa! Itse oon ollut ekaluokkalaisesta lähtien kuorolainen. Mullakin oli ongelma eilisissä laulamisissa, mutta sen pistän puhtaasti liikutuksen piikkiin. Vielä ei kohdun pitäisi painaa keuhkoja. Voisiko tää suurentunut verimäärä vaikuttaa jotenkin keuhkojen toimintaan? Tiistaina sua luultavasti myös jännittää vähän, ja silloinkaan ei pilli toimi niin kuin normaalisti. Tsemppiä kuitenkin, kyl se siitä suttaantuu! Vauvakin tykkää musiikista ja äidin laulusta (heti kun alkaa jotain kuulla). :)

Muokattu viimeksi:
RockQueen, en tiennytkään että raskaus vaikuttaa silmään! Kävin kyllä pari viikkoa sitten optikolla, mutta vain suojalaseja varten töihin. Minulla ei ole silmälaseja eikä optikko tarkastuksen jälkeen sanonut minun niitä nytkään tarvitsevan. Ei vaan tullut mieleenkään että raskaudesta pitäisi kertoa myös näöntarkastuksessa. :)

Takaisin